Gå til innhold

Eksem i øra, søker gode råd ?

Fremhevede innlegg

Gjest Øreplager
Skrevet

Har hatt eksem i begge ørene i omlag et 1 1\2 år.

Kommer og går, varierer i lengde. Rimelig intens i preioder og dels kronisk. Men perioder på noen uker\ mnd tårlig bra.

Har vært flere ganger hos Ø\N\H som "støvesugde" og etterpå "åpner" øra med sprit, har på noe blått gørr og fått flere typer medisiner både dråper og (flytende) salve. Flere ganger med mye salve og bommulsdott som ble teipet fast over ørene.

Dråpene tålte jeg ikke- ble intens sviing inni øra av det. Den blå gørra begynte jeg også å få svie av.

Legen ga bare beskjed om å bruke mer salve uten opphold i mellom, det ble så lange perioder at jeg utviklet allergi for også denne. (mer kløing, stikking og sviing)

Nå er det vist ingen andre medisiner jeg kan bruke.

Ø\N\H mente eksenen kom av stress. Noe som nok var tilfelle i starten. Men som jeg har tatt hensyn til og gjort flere endringer i mitt privatliv. Men eksemen kommer alikevel.

Bruker ikke ørepinner\Q-tips Og er nøye på å ikke få vann i øra når jeg dusjer\bader.

Jeg er alergisk for en stor del av vanlige medisiner, antibiotika, smertestillende og bedøvelser en får av legene \ tannlege.

Er det noen som har tips eller råd, gjærne kjærringråd, for hva som kan lindre kløen i øret og ta bort værkingen.

Er mest på ene øre, er det ille værker det i halve hansiktet og hode også.

Håper noen har noen gode tips og råd å gi meg. Er så ubehagelig dette her.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Dyveka_*
Skrevet
Har hatt eksem i begge ørene i omlag et 1 1\2 år.

Kommer og går, varierer i lengde. Rimelig intens i preioder og dels kronisk. Men perioder på noen uker\ mnd tårlig bra.

Har vært flere ganger hos Ø\N\H som "støvesugde" og etterpå "åpner" øra med sprit, har på noe blått gørr og fått flere typer medisiner både dråper og (flytende) salve. Flere ganger med mye salve og bommulsdott som ble teipet fast over ørene.

Dråpene tålte jeg ikke- ble intens sviing inni øra av det. Den blå gørra begynte jeg også å få svie av.

Legen ga bare beskjed om å bruke mer salve uten opphold i mellom, det ble så lange perioder at jeg utviklet allergi for også denne. (mer kløing, stikking og sviing)

Nå er det vist ingen andre medisiner jeg kan bruke.

Ø\N\H mente eksenen kom av stress. Noe som nok var tilfelle i starten. Men som jeg har tatt hensyn til og gjort flere endringer i mitt privatliv. Men eksemen kommer alikevel.

Bruker ikke ørepinner\Q-tips Og er nøye på å ikke få vann i øra når jeg dusjer\bader.

Jeg er alergisk for en stor del av vanlige medisiner, antibiotika, smertestillende og bedøvelser en får av legene \ tannlege.

Er det noen som har tips eller råd, gjærne kjærringråd, for hva som kan lindre kløen i øret og ta bort værkingen.

Er mest på ene øre, er det ille værker det i halve hansiktet og hode også.

Håper noen har noen gode tips og råd å gi meg. Er så ubehagelig dette her.

Gjest Gjest_Dyveka_*
Skrevet

Tastet litt feil her... Det jeg skulle si var: Vet ikke hvilken salve du bruker men jeg bruker Locoidol Creme,fått på resept. Fungerer veldig bra på meg.

Gjest øreplager
Skrevet

Har brukt terra-cortrill salve

(som jeg fikk reaksjoner på etter 4 mnd konstant bruk)

Dråpene var Sofradex og Cilox (reagerte tvert med intens sviing)

Aner ikke hva det blåe midlet heter som Ø\N\H brukte.

Kan ikke bruke noe medisiner som inneholder stoffer som er i penecelin.

Medisiner som har adrealin, eller legemiddler\kosmetikk som har middler i seg som har parabin... i seg. (er de stoffene med sikkerhet jeg vet at jeg ikke tåler)

Kan du sjekke om det er noe slikt i Locoidol Creme ?

Reagerer også på en mengde andre helt vanilge medisiner som panodil, ibux, oridis bla.

Vanskelig passient jeg,, med andre ord.

Skrevet

Medisiner som har adrealin, eller legemiddler\kosmetikk som har middler i seg som har parabin... i seg. (er de stoffene med sikkerhet jeg vet at jeg ikke tåler)

Reagerer også på en mengde andre helt vanilge medisiner som panodil, ibux, oridis bla.

Prøv vanlig Locobase krem som du får kjøpt reseptfri på apoteket. Den er skikkelig feit krem uten noen av de stoffene du nevner. Jeg hadde en gang skikkelig eksem i ansiktet, spesielt øvre øyelokk, og fikk masse hydrokortisonsalver og alt mulig uten at jeg ble bedre, tvert i mot bare verre. Helt tilfeldig kom jeg over denne kremen, og siden kortisonsalvene ikke funket så kuttet jeg dem ut og smurte bare med Locobase, morgen og kveld. Etter tre dager var eksemen nesten borte, tro det eller ei.

Så den har jeg sverget til ever since..

Har også eksem i ørene men der bruker jeg Terra-Cortril, eneste som funker for meg... Men siden du reagerer på den og mye annet så er det kasnkje verdt et forsøk med Locobasen?

Skrevet

Min kløe i ørene(og hodebunnen) forsvant da jeg gikk over på gluten og melkefri diett for noe helt annet. Store mengder karbohydrater kan få det til å blusse opp litt, men stort sett er eksemen min borte.

Det er jo ikke sikkert det er kostholdet ditt som forårsaker eksemen, men kanskje er det verdt å tenke litt på som et alternativ siden ingen kremer og salver har virket?

Skrevet

Har lest på innholdet i Locoidol creme. Finner ingen av de stoffene du nevner, men det var noen forkortelser der som jo kan være noe du ikke tåler. Først på lista står hydrokortison.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...