Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Det er nok svært få yorkier som blir omplassert, gitt... Det er dyre hunder, og nå som vi har dette mini-hund hysteriet skal det mye til for at de små rasene blir omplassert istedet for solgt. Mini-hund hysteriet? Kan det tenkes at små hunder er så populære fordi det er veldig praktisk?
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Mini-hund hysteriet? Kan det tenkes at små hunder er så populære fordi det er veldig praktisk? Praktisk?!
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Praktisk i den forstand at de er enkle å ta med seg rundt omkring. Har man en liten bil, så er det ikke plass til en stor hund. Benytter man kollektivtrafikk, så er det enkelt å transportere med seg en liten hund. På fly får man lov til å ta med seg en liten hund inn i kabinen om man har den i et lite reisebur. Jeg synes iallefall det er veldig praktisk med en liten hund. Har hatt store hunder tidligere. Veldig fint å kunne dra på ferie overalt og bare ta hunden sin med seg. Forstår du ikke at forskjellige mennesker har forskjellige behov? Er det noe å le av da? Kanskje sliter du med en anelse trangsynthet. Alle som ikke ser på ting på den samme måten som du gjør, er det bare å latterliggjøre? Ja,ja, deg om det, sier nå mest om deg som person egentlig.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Praktisk i den forstand at de er enkle å ta med seg rundt omkring. Har man en liten bil, så er det ikke plass til en stor hund. Benytter man kollektivtrafikk, så er det enkelt å transportere med seg en liten hund. På fly får man lov til å ta med seg en liten hund inn i kabinen om man har den i et lite reisebur. Jeg synes iallefall det er veldig praktisk med en liten hund. Har hatt store hunder tidligere. Veldig fint å kunne dra på ferie overalt og bare ta hunden sin med seg. Forstår du ikke at forskjellige mennesker har forskjellige behov? Er det noe å le av da? Kanskje sliter du med en anelse trangsynthet. Alle som ikke ser på ting på den samme måten som du gjør, er det bare å latterliggjøre? Ja,ja, deg om det, sier nå mest om deg som person egentlig. Så du tror at alle som "bare må ha" liten hund sånn helt plutselig gjør det fordi det er praktisk? Da er det nok ikke jeg som er trangsynt. Mini-hund hysteriet har pågått en stund nå, dessverre. Mange som kjøper små hunder kjøper dem fordi det er in. Uansett hva du protesterer med her, så er det fakta, og jeg skjønner ikke at du gidder å kverrulere på det engang.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 tror ikke det var helt det h*n mente hun mente at hvis du for eksempel er i et lite hus/en leilighet så er det kanskje litt smartere med en liten enn med en stor?
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 (endret) tror ikke det var helt det h*n mente hun mente at hvis du for eksempel er i et lite hus/en leilighet så er det kanskje litt smartere med en liten enn med en stor? Jeg svarte på hva jeg mener med mini-hund hysteriet, fordi det tydeligvis var noen her som mente at det ikke var et faktum (og visstnok mente at alle som vil ha liten hund vil det bare fordi det er "praktisk"). Endret 20. november 2008 av mrs_bond
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 (endret) Jeg svarte på hva jeg mener med mini-hund hysteriet, fordi det tydeligvis var noen her som mente at det ikke var et faktum (og visstnok mente at alle som vil ha liten hund vil det bare fordi det er "praktisk"). Den holdningen du viser til mennesker som ønsker å ha en liten hund i livet sitt er bare gjennomsyret av arroganse. Siden det er populært med små hunder, så ser du nermest ned på alle som har små hunder. Karakteriserer det som mini-hund hysteri viser bare hvor arrogant du er. Fy flate, skam deg! Endret 20. november 2008 av mrs_bond
FoxyFish Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 (endret) Jeg svarte på hva jeg mener med mini-hund hysteriet, fordi det tydeligvis var noen her som mente at det ikke var et faktum (og visstnok mente at alle som vil ha liten hund vil det bare fordi det er "praktisk"). Alt er ikke svart/hvitt vet du. Mange har små hunder fremfor store av praktiske årsaker, men mange har dem også fordi det er "in". Det får da være måte på halshugging av folk! Og det er forresten ingen her som nevner at "alle som vil ha liten hund vil det bare fordi det er praktisk". Så før du dirigerer andre til å lese alle innlegg så bør du vel feie for egen dør, og gjøre nettopp det samme. sitat endret mrs_bond, mod Endret 20. november 2008 av mrs_bond
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Det var da fælt som folk tok på vei fordi jeg svarer i tråd da? Jeg har ikke rakket ned på noen som har små hunder. Kan noen vise meg hvor jeg har gjort det? Jeg kjenner mange som har småhunder som er veldig fornuftige. Det jeg sier er at mange som har små hunder dessverre vil ha dem fordi det er in. Jeg sier ikke alle, jeg har heller ikke sagt at noen HER har de fordi det er in. Det jeg sier er at det er vanskelig å få seg en liten hund gjennom omplassering siden de gjerne kan selges for flere tusen selv som fullvoksne hunder. Og det synes jeg egentlig er bra jeg da. Jeg har heller ikke sagt at andre skal mene akkurat det samme som meg, jeg bare sier min mening, har ikke sagt at noen andre ikke får si sin. Jeg setter stor pris på andres mening og finner ofte ting som får meg til å endre mening. Men folk får da la meg ytre min mening akkurat som de ytrer sin. Hvis noen mener jeg har vært frekk her, så beklager jeg, for det er ikke min mening. Jeg prøvde faktisk bare å forklare hva jeg mener med det jeg sier, siden noen her tydeligvis ikke forsto det. Jeg sier at det uheldigvis har vært mange i de siste årene som vil ha liten hund pga. mote. Jeg sier ikke at ALLE har det... Jeg sier heller ikke at INGEN har det pga. det praktiske. Men jeg må da få lov å forklare hva jeg mener uten å få slengt etter meg at jeg er frekk?
FoxyFish Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 (endret) Alle har rett på sin mening, det er jeg helt enig i, men da bør man tenke litt på hvordan man ordlegger seg hvis du ikke vil bli tolket som nokså nedlatende. Endret 20. november 2008 av mrs_bond
Gjest Skrevet 20. november 2008 #12 Skrevet 20. november 2008 Så bevis senest i sta at små hunde er "praktisk" de kan nemlig kles på og bæres på rundt inne på kjøpesentre..
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 20. november 2008 #13 Skrevet 20. november 2008 Alle har rett på sin mening, det er jeg helt enig i, men da bør man tenke litt på hvordan man ordlegger seg hvis du ikke vil bli tolket som nokså nedlatende. Vel, jeg har ikke ment å være nedlatende... Det som var mest nedlatende her i tråden har heldigvis blitt modet vekk.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2008 #14 Skrevet 20. november 2008 Slike som kjøper seg små hunder fordi det er in, eller det er status har jeg ingen respekt for. Jeg liker heller ikke å se små hunder utkledd. Feks i sommer gikk jeg forbi ett par som hadde to små hunder, chihuahua tror jeg det var, den ene var utkledd i brudekjole og den andre i dress og det var sikkert 30 grader og hundene peste og klødde skikkelig.... Har også sett andre totalt latterlige antrekk på små hunder. Jeg vet det finnes hunderaser som trenger klær fordi det ellers blir for kaldt for de om vinteren, men jeg syns ikke noe om at Malibu barbie kommer inn på senteret med rosa kjole og sko og svarte solbriller, med en liten hundekopi av seg selv under armen kledd som eieren selv. Jeg har ønsket meg liten hund siden jeg var ganske ung, vi har alltid hatt hunder i familien, men jeg er redd store hunder. De små merker jeg ikke tegn til frykt for en gang, og jeg sparer nå til å få meg en egen liten vofs. Kommer ikke på tale for meg å kle den ut eller bruke den som tilbehør til meg selv hvertfall
Frey Skrevet 20. november 2008 #15 Skrevet 20. november 2008 Ja, små hunder er praktiske. De er lettere å reise med og færre er redde for dem, noe som gjør hverdagen enklere enn med en stor hund. Men det er fordeler og ulemper med hunder i alle størrelser, så det er en avveining i forhold til helheten hva man velger.
Gjest Skrevet 20. november 2008 #16 Skrevet 20. november 2008 Det er jo derimot litt upraktisk med at de bjeffer en del og tror de er så mye større enn det de er.
Frey Skrevet 20. november 2008 #17 Skrevet 20. november 2008 Kjære vene, alle små hunder bjeffere ikke - like lite som at alle små hunder blir kledd ut i klær osv. Generalisering tjener aldri en god sak. Men endel små raser har opprinnelig hatt bruksområde som vakthunder, og det ligger da til disse å varsle om noen kommer inn på deres territorie. Men dette gjelder endel, ikke engang flertallet av små raser. En del små hunder er også understimulerte pga mangel på mosjon og mental trening, noen er heller ikke godt nok sosialiserte. Bjeffingen til disse hundene må eierne selv ta mesteparten av skylda for, og det har ingenting og gjøre med størrelsen på hunden som sådan og gjøre.
The Kitten Skrevet 20. november 2008 #18 Skrevet 20. november 2008 Mini-hund hysteriet? Kan det tenkes at små hunder er så populære fordi det er veldig praktisk? Hva mener du med at små hunder er praktisk?
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2008 #19 Skrevet 21. november 2008 Hva mener du med at små hunder er praktisk? Det står forklart i innlegg nr 3, om du leser tråden... For meg er ikke en liten hund praktisk. Ja, det som nevnes i innlegget er praktisk, men jeg er en friluftsperson. En liten hund som ikke kan være med på lange fjellturer er ikke praktisk. Å måtte arrangere med hundepassere til hunden mens jeg vaser rundt på fjellet i noen dager er ikke praktisk. Da passer det meg mye bedre med en stor hund, som kan bære kløv i tillegg. Det er også mer praktisk at jeg kan løpe på tur med hunden, og slipper å ta to turer: en i snegletempå med en liten hund, og en hvor jeg løper alene. Så hva som er praktisk kommer jo helt an på hva slags liv man fører.
FoxyFish Skrevet 21. november 2008 #20 Skrevet 21. november 2008 Vel, jeg har ikke ment å være nedlatende... Det som var mest nedlatende her i tråden har heldigvis blitt modet vekk. Ting kan veldig fort bli misforstått når man ikke kan lese av toneleie i en tekst, og det er en av de tingene som er litt synd med et forum. Jeg mente i alle fall ikke å fornærme noen, og det gjorde nok ikke du heller. Så vi kan jo kanskje bare legge den ballen død og være enige om at det var nok misforståelser ute og gikk Og da håper jeg alt er i orden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå