Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 En kollega hadde siste arbeidsdag i går og vi skulle ha avskjedsmiddag på Peppe's. Fordi vi var mange (ca 20 stk) hadde vi bestilt bord tidligere i uka og vi hadde fått bekreftelses SMS fra dem på at bordet skulle være klart til oss fra kl 18:30. Da de første kom dit, ca 5 minutter før tiden, fikk de beskjed om at bordet dessverre ikke var klart enda, men de som satt der var "i ferd med å avslutte" og vi måtte nok belage oss på litt ventetid. Da klokka var blitt ca 18:40 og alle var kommet tok vi på nytt kontakt med personalet og spurte når vi kunne vente oss å få bordet, da det tross alt var 10 minutter siden vi skulle hatt det. Hun så skikkelig oppgitt på oss og svarte at "De har med seg så mange barn og sånn, så det er ikke bare å kaste dem ut heller...men de er nok snart ferdige altså, jeg tror de har fått regningen." Det gikk ytterligere et kvarter før de gikk, og ca en halvtime etter planen fikk vi bordet vårt. Peppe's skal ha for at vi fikk god service når vi først fikk bordet, maten kom fort og de var veldig hyggelige. Det vi alle ble irriterte på var at vi fikk bordet vårt omtrent en halvtime for sent og vi fikk ikke så mye som en unnskyldning.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Det er for dårlig! Når man har bestilt bord og fått bekreftet at bestillingen er i orden skal man da ha bordet på det tidspunktet det er bestilt til. Har jeg bestilt bord kl 19 skal jeg ha det kl 19, ikke 19:10 eller 19:30 På de fleste restauranter har de jo sånne pappskilt som de setter på bordet med "Reservert fra kl:___" og dersom noen setter seg ved det bordet burde de jo skjønne at de må være ferdige før det tidspunktet. Det har jeg også opplevd at servitører har gjort oppmerksom på. At man gjerne kan sitte der, men at bordet er reservert fra kl XX, så man må være ferdig før det. Det synes jeg faktisk er helt greit, da vet man jo hva man har å forholde seg til. Jeg ville definitivt klaget til den Peppe's restauranten dere var på, og gjort det klart at dere ikke synes at det er akseptabelt å få et bord dere har bestilt en halvtime etter at dere skulle hatt det. Det er jo gjerne en grunn til at man bestiller bord?!
Gjest Løve66 Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Helt enig med skribenten over - er det bestilt bord til et kl.slett skal det stå lapp på bordet og de som evt. tar i bruk bordet før det må få beskjed fra personalet om at "dere kan sitte her, men bordet er reservert fra kl. det og det". Hvis folk da blir sittende utover denne tiden så må det være helt greit at personalet sier fra til dem på en høflig måte. Hvis ikke er det jo ingen vits i å reservere bord på forhånd....
Gjest Ex-servitøren Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Der jeg jobbet som servitør hadde vi små "tavler" på ca 10 x 15 cm som vi satte på bordene som var reservert. Disse stod hadde følgende tekst ferdigtrykt: RESERVERT! Dette bordet er reservert fra kl:__________ Dersom noen gjester satte seg ved reserverte bord gjorde vi alltid oppmerksom på at de gjerne måtte sitte der, men at de ikke kunne sitte lenger enn til kl XX. Det var sjelden noe problem. Det er slett service at de ikke beklaget og tilbød f.eks. dessert på huset - ettersom dere var 20 personer la dere vel igjen en betydelig sum regner jeg med (selv om Peppe's ikke er verdens dyreste sted). I en sånn situasjon hadde jeg nok vært fristet til å gå et annet sted, men det er jo ikke bare bare å få bord til 20 pers på sparket en fredagskveld...
Gjest Gjest_Salt_* Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 Peppes i Fredrikstad? Der er de utrolig treige, og gjør ikke det grann for at gjestene skal føle god service. http://www.tilbakemeldingen.no/Peppes/?Subject=Websidene, på linken kan du gi tilbakemelding på resturantbesøket deres.
Gjest Portis Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 Om man er misfornøyd med en Peppes restaurant, så lønner det seg å sende inn en klage. Kjenner mange som har vært misfornøyd med en restaurant, de klagde og fikk faktisk et gavekort om gratis mat der for en god sum, en dyp beklagelse og de ansatte på restaurantene fikk skikkelig refs
Gjest Gold Skrevet 4. oktober 2008 #8 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg synes en bør påpeke forholdene. Får ikke restauranten tilbakemeldinger på at slik oppførsel ikke aksepteres, er det lett at slikt glir gjennom fingrene. Dessverre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå