Gjest Gjest_Brud09_* Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Vi skal gifte oss til sommeren, og ønsker da å ha fri bar. Familie blir invitert på middag, og får da vin til alle rettene, dvs. velkomstdrink og 1-2 glass vin til hver av de fire rettene. Deretter skal vi ha kake/kaffe/fest, og da kommer også venner. Det jeg lurer på er hvor mye alkohol vil bør ha? Vi blir ca. 50 på middag og 30 til kaffe. Vi holder på å samle inn tax-free-varer, men usikker på hva vi bør kjøpe og hvor mye. Takk for hjelpen!
msDelenn Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Fant et bra kalkulator på nettet som hjelper meg:) http://www.evite.com/pages/party/drink-calculator.jsp
TuttaV Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Fant et bra kalkulator på nettet som hjelper meg:) http://www.evite.com/pages/party/drink-calculator.jsp kjekt å ha!
Gjest Gjest_Brud09_* Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Fant et bra kalkulator på nettet som hjelper meg:) http://www.evite.com/pages/party/drink-calculator.jsp Takk, nyttig kalkulator! Men synes det var rart at den kun beregnet 1 liter likør på 80 gjester! Kanskje likør ikke er så populert i USA. Vi har allerede 4 liter konjakk, 9 liter bailey's og 2 liter tia maria. Men videre lurer jeg på hvor mye sprit-varer til drinker, for dem som ønsker det, vi trenger. Kalkulatoreren tok bare for seg vin, øl og likør. Noen som aner? ;-)
Concertina Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 De fleste hoteller beregner ca 3 alkoholenheter pr gjest etter middag/kaffe avec - noen drikker mer, andre mindre. Hvor mange som drikker sprit kontra vin/øl er vanskelig å vite på forhånd - du kjenner dine gjester best. Drikker de mye drinker så trenger du mere sprit enn du trenger vin/øl etter maten. 1 drink er 4cl, dvs at en flaske, 70cl, med sprit/cognac/likør vil gi 17,5 drink (en litersflaske gir da 25 drinker) - kan fint nedrunde det til 15, litt svinn er det alltid. For at hver gjest skal få en kaffe avec så vil det si at du trenger 6 flasker med likør/cognac (strengt tatt 5,4 flasker men). En flaske rødvin gir 5-6 glass, en flaske hvitvin/musserende 6-7 glass og en øl er en øl...
Concertina Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Takk, nyttig kalkulator! Men synes det var rart at den kun beregnet 1 liter likør på 80 gjester! Kanskje likør ikke er så populert i USA. Vi har allerede 4 liter konjakk, 9 liter bailey's og 2 liter tia maria. Den beregner da ikke det - hvis du setter inn 80 på average drinkers så får du opp at du trenger 11 flasker, hver på 1 liter - altså 11 liter med liquor som er sprit, ikke bare likør. Lagt til: Tittet litt på resultatet til den kalkulatoren i forhold til mine beregninger, og det ser ut til at den ikke er så dum. Jeg har riktignok beregnet noe mer av alt, men det er ikke så veldig stor forskjell og jeg har lagt på endel ekstra flasker her og der, har nok beregnet aaaaltfor mye. Men heller for mye enn for lite rett og slett. Endret 2. oktober 2008 av Concertina
msDelenn Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 hehe..bra folk liker den. jeg synes den er genial.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #8 Skrevet 7. oktober 2008 Hvor mye alkohol bør vi beregne? Vin, øl, sprit, cognac og likør? Ca 120 gjester.
Gir Skrevet 7. oktober 2008 #9 Skrevet 7. oktober 2008 Dette har det vært hundrevis av tråder om før, senest i forrige uke.
Gjest Lille Bie Skrevet 7. oktober 2008 #10 Skrevet 7. oktober 2008 *mine innlegg* Bryllup om 1-2 års tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå