SlowMotion Skrevet 20. september 2008 #1 Del Skrevet 20. september 2008 Ja, så satt jeg her, da, med bare én sokk. Etter at min utekatt med husarrest fant ut at alle lekene han har er kjedelige, har det vært min oppgave å sysselsette ham. Vi har lekt 'fetch' med hårklyper, vi har fanget støvkoster av fjær og vi (les: han) har spist edderkopper og fluer. Men nå skulle jeg surfe litt her inne på KG, og tenkte at en liten time klarer han vel å underholde seg selv? Og joda, det klarte han. Jeg lå helt fredelig på sofaen og bevegde tærne mens jeg svarte på et innlegg, og plutselig kjenner jeg noe spisst under foten. Jeg kvepper til og over kanten på armlenet ser jeg to svarte ører og et par store svarte øyne. Og en pote med fire veldig skarpe klør. Klørne hans var så godt viklet inn i sokken min at jeg tenkte jeg skulle ta av sokken og få løs klørne etterpå, slik at jeg ikke dro i klørne hans. Men i det sokken er av foten stikker det lille monsteret til helsikens med sokken, ned i kjelleren og bortevekk er sokken... Er ikke katter herlige dyr? Noen andre med søte/morsomme/pussige osv historier om kjæledyrene sine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 20. september 2008 #2 Del Skrevet 20. september 2008 Hei! Siden jeg alltid har hatt katter, så har jeg selvsagt et hav av morsomme historier å komme med. Men når du nevnte det med sokken, så kan jeg fortelle om en spesiell "rituell øvelse" som katten min Line går gjennom stort sett hver kveld før hun får ro i sjelen. Jeg har en "kosegenser" som jeg bruker mange kvelder når jeg sitter med tekoppen foran pc. Den er ikke veldig stor, men litt vid kan man nok si at den er.. Det hele begynner med at hun kryper innunder kanten på genseren under midjen, åler seg opp i gjennom til halsen, stikker hodet fram såvidt i halslinningen og ser opp på meg med store brune rampete øyne, for deretter å åååle seg ned gjennom ermet (!!) og ut ved hånden min! En ubeskrivelig følelse for meg, og ettersom katta blir større og større (naturlig nok) mens genseren er like trang, så tar seansen lengre og lengre tid for hver gang... Og det holder ikke med en gang heller. Neida, det er på`an igjen, opp gjennom midjen.... o.s.v. En 3 -4 ganger skal hun gjennom denne øvelsen hver kveld jeg har denne genseren på. Hun prøvde seg under en trang og tettsittende skjorte en gang og, men da måtte hun kapitulere... Men når hun ser at jeg har på meg den "gode gråe", så kommer hun som et olja lyn! Jeg er etterhvert blitt så vant til dette her, at jeg ikke lengre synes det er så unormalt. Så en kveld ringte det på midt i "ritualet", med Line midt i ermet.. Ja, så måtte jeg bare gå og lukke opp da... Jeg fikk spørsmålet -Hva har du inne i ermet? -En katt, sa jeg.... Denne historien er blitt gjenfortalt og ledd av en del ganger av min venninne ja. Til alles store fornøyelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gummiloppa Skrevet 20. september 2008 #3 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Hei! Siden jeg alltid har hatt katter, så har jeg selvsagt et hav av morsomme historier å komme med. Men når du nevnte det med sokken, så kan jeg fortelle om en spesiell "rituell øvelse" som katten min Line går gjennom stort sett hver kveld før hun får ro i sjelen. Jeg har en "kosegenser" som jeg bruker mange kvelder når jeg sitter med tekoppen foran pc. Den er ikke veldig stor, men litt vid kan man nok si at den er.. Det hele begynner med at hun kryper innunder kanten på genseren under midjen, åler seg opp i gjennom til halsen, stikker hodet fram såvidt i halslinningen og ser opp på meg med store brune rampete øyne, for deretter å åååle seg ned gjennom ermet (!!) og ut ved hånden min! En ubeskrivelig følelse for meg, og ettersom katta blir større og større (naturlig nok) mens genseren er like trang, så tar seansen lengre og lengre tid for hver gang... Og det holder ikke med en gang heller. Neida, det er på`an igjen, opp gjennom midjen.... o.s.v. En 3 -4 ganger skal hun gjennom denne øvelsen hver kveld jeg har denne genseren på. Hun prøvde seg under en trang og tettsittende skjorte en gang og, men da måtte hun kapitulere... Men når hun ser at jeg har på meg den "gode gråe", så kommer hun som et olja lyn! Jeg er etterhvert blitt så vant til dette her, at jeg ikke lengre synes det er så unormalt. Så en kveld ringte det på midt i "ritualet", med Line midt i ermet.. Ja, så måtte jeg bare gå og lukke opp da... Jeg fikk spørsmålet -Hva har du inne i ermet? -En katt, sa jeg.... Denne historien er blitt gjenfortalt og ledd av en del ganger av min venninne ja. Til alles store fornøyelse. Haha, så herlig! Ser det for meg. Puser er noe for seg selv ja Endret 20. september 2008 av Tillepike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperGjest Skrevet 20. september 2008 #4 Del Skrevet 20. september 2008 Kaniner blir kanskje sett på som "kjedelige" dyr som ikke gjør så mye av seg, men når man har to stykker boende i leiligheten og de går rundt fritt om dagen, så skjer det ganske mye morsomt Min guttekanin er veldig sær. Bestemt, sta og modig. Vi har skyvedør inn til gangen, som er relativt lang, og kaninene oppholder seg i stuen. Skyvedøren holdes lukket for det meste, da det er noe herk når kaninene lurer seg under senga og nekter å komme ut igjen eller river opp søppelposene og drar ut matrester Hver eneste gang skyvedøren åpnes for mer enn to sekunder (ved en feil eller hvis vi tror at de ikke bryr seg da de ligger og sover) så tar han sats med all energien han har og spurter alt han kan mot soveromsdøren i gangen. Er den lukket så spurter han videre til utgangsdøra. På dette tidspunktet kommer sambo eller jeg løpende etter, og han ser like forskrekket ut likevel, han tror vel at vi ikke skal oppdage rømningen hans På vei tilbake har han et fast mønster han følger; han løper alt han kan frem til soveromsdøren, hvor han stopper og ser bak seg; "følger de fortsatt etter meg tro?". Deretter løper han alt han kan til stuedøren hvor han stopper en cm innenfor skyvedøren. Da vet han at han er trygg og han legger seg ned for å sove igjen Dette skjer flere ganger om dagen og jeg må si at vi ler mye av den lille raringen som tror han kommer seg unna hver eneste gang. Det var også en gang da kaninen var liten at vi ikke kunne finne han.. vi lette og lette i vår lille leilighet på 29 kvm og kunne ikke skjønne hvor han hadde tatt veien. Så under sofaen og sengen og til og med oppi toalettet, men kaninen var som sunket i jorden. Begynte å bli ganske så fortvilet! Sjokket var stort da vi så litt bedre etter på det myke, hårete eplet som lå i fruktskålen sammen med appelsinene.. det var min lille kanin som hadde hoppet opp på bordet, lagt seg i fruktskåla og var særdeles stille for å ikke røpe den ulovlige fruktspisingen sin Vår lille jentekanin har en litt omvendt flukt-strategi som faktisk fungerer ganske bra. I stedet for å løpe fra oss når vi forsøker å få dem inn i buret for natten, så løper hun mot oss Det ender rett og slett med at hun er den som løper oss ned, hun borrer snuten inn i beina våre og tvinger seg forbi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 20. september 2008 #5 Del Skrevet 20. september 2008 Så morsomme de er! Min katt gjør også noen rare ting, men kommer ikke på noe i farten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #6 Del Skrevet 21. september 2008 Katten vår er alltid med på tur når vi går tur med hunden vår. Den ULER mens vi går ca 5 meter bak oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gummiloppa Skrevet 21. september 2008 #7 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Min katt er ubersær... Hver gang jeg står på kjøkkenet går hun i beina på meg så jeg nesten snubler rett på snørra for å unngå å tråkke på henne. Da blir hun kjempe sinna (fordi jeg dulter borti henne, holder å bare sneie halen så vidt) og skriker høyt! Også biter hun meg i foten. Riktignok ikke så hardt, men likevel, hun skal vise at sånt noe vil hun ikke ha noe av! Hehe... Er umulig å ikke bli litt sjarmert av det og Rare jenta Endret 21. september 2008 av Tillepike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanna panna Skrevet 22. september 2008 #8 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Kjøpte noen grønne hansker på H&M ifjord. Likte dem kjempe godt, mer enn de andre parrene jeg hadde og har hatt. Men jeg var ikke den eneste. "Har du sett hanskene mine?" fikk kjæresten min oftere og oftere spørsmål om. Siden jeg likte de så godt, kjøpte jeg nye, og tenkte ikke mer åver det. Men dagen etter var de også borte, enda jeg var "sikker" på at jeg hadde lagt de fra meg i hanske/votte hylla (vi har en dings som henger fra taket med forskjellige lommer nedover). Men jeg fant de ikke, så jeg kunne ikke gjøre annet enn å slutte å lete eller prøve å skjønne noe. Noen dager senere var jeg og en venninne på H&M igjen, så kjøpte jeg bare et par nye igjen. Og da klarte jeg å ha dem i en hel uke, for jeg la dem i "veska mi" og ingen andre steder. ¨ Men en gang veska mi lå åpen på gulvet, fant jeg ut at eieren av disse hanskene ikke var meg, men katten min. Han hoppet åver den ene hansken, og når jeg forsøkte å ta den fra han sto han på to ben og sa med hele seg "De er mine!". Da jeg ga den til han i litt forbauselse, tok han den kjempe fort og løp under sofan med den. Og der lå de andre også, helt opprevnet og oppklort! Den andre hansken fant han like kjapt, og sørga for å hente den også! Endret 22. september 2008 av Hanna panna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 22. september 2008 #9 Del Skrevet 22. september 2008 Hansketyven!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #10 Del Skrevet 23. september 2008 Katten min har lært seg at, vasker man seg i ansiktet- får man høre "Så flik og fiin" og da gjør man det hele tiden, helst rett forran alle sammen. Hun har også lært seg at å hoppe salto er beundringsverdig Trør man nesten på henne, skal man si "Ååå unnskyld" ellers blir det "AH?" Hunden min har lært seg at når hun vasker seg, er det gøy å ramle henne overende :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #11 Del Skrevet 23. september 2008 Katten min har lært seg at, vasker man seg i ansiktet- får man høre "Så flik og fiin" og da gjør man det hele tiden, helst rett forran alle sammen. Hun har også lært seg at å hoppe salto er beundringsverdig Trør man nesten på henne, skal man si "Ååå unnskyld" ellers blir det "AH?" Hunden min har lært seg at når hun/KATTEN ALTSÅ vasker seg, er det gøy å ramle henne overende :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #12 Del Skrevet 23. september 2008 Min katt har et kallenavn, KAOS, av denne grunn: (Bare 1 1/2 år) Han sover bare i vasken, og drikker bare vann fra vasken eller doet. (Og vannskåler tipper man heller slik at store deler av kjøkkenet blir vått. Og spes akkurat der det pleier å stå, er det blitt litt fuktskader!!!) Han har fått skadet foten som har ført til bandasje (infeksjon) Han har fått bitt i halen som har ført til Null hår på halen, og bandasje på halen Han har blitt jokket/voldtatt på av en annen mons. Jeg hadde lett etter han i mange timer, fant han slik under en bil Jeg kan ikke ha plante eller ustødig lampe. Trenger jeg å forklare hvorfor? Skal man bade fordi man er kjempe skitten, gauler man som guttekoret/EVT MANNFOLKkoret i høy RØST helt til man er ferdig og MENS man slikker seg etterpå I forje uke hørte jeg et rabalder inne på soverommet, løp inn og ble "redd for han". Der så jeg han, han hadde revet ned hele skittentøyskurven OG en sykkel (tørr ikke å ha den i oppgangen da det er blokk) OG to kofferter! ELSK <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 23. september 2008 #13 Del Skrevet 23. september 2008 Dette var rimelig ufrivillig fra pus sin side, men en dag her hvor jeg skulle skifte vann på akvariet var hun ivrig tilskuer som vanlig. Normalt ligger hun oppå lysarmaturet hvor det er varmt, og titter gjennom glasset ned på fiskene. Det lille pus hadde "glemt" var at glassplaten var borte siden jeg skiftet vann. Hun tok sats og skulle hoppe opp på akvariet, men denne gangen landet hun selvfølgelig midt oppi. Akvariet er ikke større enn 130 liter, men dette gikk i sakte film for meg og jeg husker enda kattekreket som svømte som en gal for å komme seg ut av vannet. Jeg har aldri ledd så høyt i hele mitt liv og snuppa mi satt søkkvåt under trappa og var riiimelig fornærma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #14 Del Skrevet 23. september 2008 Dette var rimelig ufrivillig fra pus sin side, men en dag her hvor jeg skulle skifte vann på akvariet var hun ivrig tilskuer som vanlig. Normalt ligger hun oppå lysarmaturet hvor det er varmt, og titter gjennom glasset ned på fiskene. Det lille pus hadde "glemt" var at glassplaten var borte siden jeg skiftet vann. Hun tok sats og skulle hoppe opp på akvariet, men denne gangen landet hun selvfølgelig midt oppi. Akvariet er ikke større enn 130 liter, men dette gikk i sakte film for meg og jeg husker enda kattekreket som svømte som en gal for å komme seg ut av vannet. Jeg har aldri ledd så høyt i hele mitt liv og snuppa mi satt søkkvåt under trappa og var riiimelig fornærma. Haha. Kattefisken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puma Skrevet 25. september 2008 #15 Del Skrevet 25. september 2008 Ler så jeg griner. Jeg har hatt samme katta i 10 år nå, og her vel egentlig mange historier på lager. Sær er han. Drikker ikke fra vannskåla si, men gjærne såpevann fra vaskebøtta. Kjøpte slankefor til han i et tappert forsøk på å slanke han litt. Han la på seg 2 kilo under slankekuren... :klø: Han elsker å fange mus, men han dreper dem sjeldent. Han kommer inn med dem, og slipper dem løs på stua. Så setter han seg godt til rette, for å se på, mens jeg løper tulling etter den stakkars forskremte musa. Det hender seg til og med at musa gjemmer seg under katta, som da rolig reiser seg, og dytter forsiktig(!) på musa, for å få den til å flytte seg. Er det mulig at kjæledyr vil ha kjæledyr??? En annen ting er hans tendenser til tyveri, jeg har mange ganger måttet gå til naboen med sko eller klær som han har stjålet. Jeg hadde også en annen katt på 1 år. Han har dessverre forsvunnet. Denne katta elsket å drasse rundt på t-skjorter. Katter er bare helt herlige dyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 25. september 2008 #16 Del Skrevet 25. september 2008 En gang da jeg kom hjem fra jobb, hadde hun tømt skittentøykurven for alt som var i ull og dratt det utover hele stuegulvet. Dette er snakk om store plagg. Hun elsker å sutte/gnage på ull. Når baderomsdøra er åpen, går hun og leker med sluket og letter av lokket på sluket slik at det blir liggende ved siden av og det er et stort åpent hull der - dette er like gøy hver gang... Når hun vil ha noe godt å spise, mjauer hun mjau-mjau, noe som høres ut som "mamma". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #17 Del Skrevet 25. september 2008 Ler så jeg griner. Jeg har hatt samme katta i 10 år nå, og her vel egentlig mange historier på lager. Sær er han. Drikker ikke fra vannskåla si, men gjærne såpevann fra vaskebøtta. Kjøpte slankefor til han i et tappert forsøk på å slanke han litt. Han la på seg 2 kilo under slankekuren... :klø: Han elsker å fange mus, men han dreper dem sjeldent. Han kommer inn med dem, og slipper dem løs på stua. Så setter han seg godt til rette, for å se på, mens jeg løper tulling etter den stakkars forskremte musa. Det hender seg til og med at musa gjemmer seg under katta, som da rolig reiser seg, og dytter forsiktig(!) på musa, for å få den til å flytte seg. Er det mulig at kjæledyr vil ha kjæledyr??? En annen ting er hans tendenser til tyveri, jeg har mange ganger måttet gå til naboen med sko eller klær som han har stjålet. Jeg hadde også en annen katt på 1 år. Han har dessverre forsvunnet. Denne katta elsket å drasse rundt på t-skjorter. Katter er bare helt herlige dyr En gang da jeg kom hjem fra jobb, hadde hun tømt skittentøykurven for alt som var i ull og dratt det utover hele stuegulvet. Dette er snakk om store plagg. Hun elsker å sutte/gnage på ull. Når baderomsdøra er åpen, går hun og leker med sluket og letter av lokket på sluket slik at det blir liggende ved siden av og det er et stort åpent hull der - dette er like gøy hver gang... Når hun vil ha noe godt å spise, mjauer hun mjau-mjau, noe som høres ut som "mamma". Gnage på ULL? Oj jeg får frysninger. Husker en unge jeg passet satte tenna sine i ullskjerfet. Noe med det gir meg frysninger:P Og en ting til: Klart "Mjau mjau" er "mamma" Her blir det fort litt støvete, må støvsuge to ganger i uka. Hvis jeg ikke har tid til det, og bare støvsuger en gang- kommer det fort hybelkaniner. Hvem vasker opp for meg da? Katten min:P Så jeg har bokstaveligtalt en hårete Golvtue her med hybelkaniner fra munnen (ikke bra, men jeg gjør mitt beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maura Skrevet 25. september 2008 #18 Del Skrevet 25. september 2008 Han elsker å fange mus, men han dreper dem sjeldent. Han kommer inn med dem, og slipper dem løs på stua. Så setter han seg godt til rette, for å se på, mens jeg løper tulling etter den stakkars forskremte musa. Det hender seg til og med at musa gjemmer seg under katta, som da rolig reiser seg, og dytter forsiktig(!) på musa, for å få den til å flytte seg. Er det mulig at kjæledyr vil ha kjæledyr??? Herregud, jeg tror han tror han er mora di. Dette minner meg om en nybakt kattemor som prøver å lære ungene sine å jakte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #19 Del Skrevet 25. september 2008 Herregud, jeg tror han tror han er mora di. Dette minner meg om en nybakt kattemor som prøver å lære ungene sine å jakte. Hahahahah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 25. september 2008 #20 Del Skrevet 25. september 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå