S85 Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Hei Jeg har brukt MD og Decleor (kremene) i ca. en måned og er ikke super fornøyd, det fungerer greit nok, men oppdager egentlig bare forbedring ved bruk av Decleor kremene. synes ikke rensen og serumene fungerer skikkelig, har merket at huden min har blitt mye roligere, men har samtidig fått større områder med kombinert hud. Jeg vet at det skal ta tid før ting bedrer seg, men har nå hørt at noen anbefaler Exuviance også. De skal jo ligne på hverande siden begge består av fruktsyrer, men har ikke funnet noe særlig info om hvor gode de er opp imot hverandre. Så, er det noen som har erfaringer med begge eller liker den ene bedre enn den andre, da mener jeg ikke bare "jeg synes ... er best", men også hvorfor og hvilkne av produktene du synes funker best. Hvis noen har erfaringer med begge merkene sine salongbehandlinger så hadde vært greit å høre om det også.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Jeg er hudterapeut og har jobbet med MD. Jeg liker personlig exuviance bedre, men har ingen jobberfaring med det. En veninne av meg som også er hudterapeut har jobbet i kanskje ti år med MD og tre år med Exuviance nå (har egen klinikk) og hun mener Exuviance er mye bedre enn MD og ser bedre resultater. Også fordi syrebehandlingene i klinikk er mye heftigere så man får raskere resultater.
Gjest *lucky* Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Jeg er hudterapeut og har jobbet med MD. Jeg liker personlig exuviance bedre, men har ingen jobberfaring med det. En veninne av meg som også er hudterapeut har jobbet i kanskje ti år med MD og tre år med Exuviance nå (har egen klinikk) og hun mener Exuviance er mye bedre enn MD og ser bedre resultater. Også fordi syrebehandlingene i klinikk er mye heftigere så man får raskere resultater. Mener du at det er forskjell på syrebehandlingene til MD og Exuviance? Er isåfall nyskjerrig på hva som er forskjellen! Litt vrien å tolke den siste settningen din:)
tante fiolett Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Hei Jeg har også brukt begge deler - og liker klart Exuviance best (selv om jeg ikke er så begeistret for lukten på E). E gir mye bedre resultater på min hud. Har som deg brukt MD sammen med Decleor, og også MD sammen med Dermalogica. Synes E funker mye bedre når det gjelder å balansere huden, færre urenheter, mer jevn hud, mer glød og langt bedre fuktighet. Men, jeg kan tenke meg at dette vil variere alt ettersom hvilke produkter du bruker sammen, og også hvordan den enkeltes hud er.
S85 Skrevet 5. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2008 Hvilkne av Exuviance produktene er det du har brukt? Kan det kombineres med Decleor? Blir det full krasj hvis jeg bruker E til vanlig og litt MD innimellom?
tante fiolett Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 S85: Hvorfor ønsker du å bruke både Exuviance og MD samtidig? Jeg vil tro at dette blir smør på flesk, fordi det aktive virkestoffet i begge seriene er AHA-syrer. Men jeg vet at MD også har noen produkter som i tillegg inneholder Vitamin A, noe Exuviance ikke har. Jeg spurte en gang en hudpleier om å bruke både MD og E, fordi jeg fremdeles hadde en maske fra MD. Hun svarte da at det var helt ok. Men å bruke produktene samtidig, tror jeg ikke vil ha noe for seg (f.eks serum/lotion fra MD og så krem fra Ex. over.) Som sagt brukte jeg tidligere MD og Decleor samtidig, på anbefaling fra hudpleier. Brukte da serum/lotion (fruktsyrer) fra MD og så Decleor krem (for fuktighet) over. Dette gikk helt fint! Men Exuviance fungerer jo litt annerledes, fordi det er kremene som inneholder fruktsyrer. Det er ikke som med MD, hvor du bruker et konsentrert serum/lotion og så fuktighetskrem over. Men om du ønsker å bruke f.eks. E om kvelden og så Decleor om dagen tror jeg dette vil gå helt fint. Bare husk at du trenger solbeskyttelse hver dag når du bruker fruktsyrer
S85 Skrevet 5. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2008 Lurte bare fordi MDs face and body scrub skal visst være kjempe fantastisk, og har ikke lyst å slutte med den Bruker MD rens og serum og decleor krem nå så vet at det funker fint sammen
tante fiolett Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 Jeg ville ikke vært redd for å bruke den skrubben du nevner. Det er jo et produkt som du skyller av huden uansett, så den vil i veldig liten grad blande seg med de aktive ingrediensene i aktive produkter du lar være og virke på huden (serum, kremer etc.)
Saeria Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 Jeg er veldig fornøyd med Exuviance. Hvertfall kremene jeg brukte da jeg hadde fet hud. Rensen til MD liker jeg litt bedre enn kremrensen til Exuviance da. Men det tror jeg er en smakssak. Nå bruker jeg den ene day fluiden til Exuviance, men merker at huden min har endret seg etter Roaccutankuren, så jeg har nettopp bestilt day creme i stedet for. Huden min heller nemlig over mot det tørre og sensitive nå. Jeg håper og tror at Exuviance likevel vil være nyttig for meg.
Gjest Hege Skrevet 12. oktober 2008 #10 Skrevet 12. oktober 2008 Hei Jeg har brukt MD og Decleor (kremene) i ca. en måned og er ikke super fornøyd, det fungerer greit nok, men oppdager egentlig bare forbedring ved bruk av Decleor kremene. synes ikke rensen og serumene fungerer skikkelig, har merket at huden min har blitt mye roligere, men har samtidig fått større områder med kombinert hud. Jeg vet at det skal ta tid før ting bedrer seg, men har nå hørt at noen anbefaler Exuviance også. De skal jo ligne på hverande siden begge består av fruktsyrer, men har ikke funnet noe særlig info om hvor gode de er opp imot hverandre. Så, er det noen som har erfaringer med begge eller liker den ene bedre enn den andre, da mener jeg ikke bare "jeg synes ... er best", men også hvorfor og hvilkne av produktene du synes funker best. Hvis noen har erfaringer med begge merkene sine salongbehandlinger så hadde vært greit å høre om det også. Hei! Jeg jobber som hudpleier og har god erfaring med både Exuviance og MD. For tiden bruker jeg en medisinsk hudkremserie som er ganske ny som heter Elixir. Den kommer i en "vanlig" serie som kalles Elixir Cosmeceuticals og en klinikk serie som kalles Elixir Profssional. Den profesjonelle serien inneholder salongbehandlinger med flere ulike peelinger i ulike konsentrasjoner som jeg vil anbefale deg. De har også gode peelinger med fruktsyre som du kan bruke hjemme hvis du ønsker å behandle deg der.
covergrl Skrevet 12. oktober 2008 #11 Skrevet 12. oktober 2008 exuviance og md er utviklet av de samme folkene.. og da ex. ble laget skulle dette være et mer effektivt, men samtidig mildere produkt for huden. men når det er sagt skal jeg også innrømme at jeg ikke har så god erfaring fra exuviance, men har aldri hørt noen klager..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå