Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Hei! Jeg skal reise til Praha for første gang i november og det er ett par ting jeg lurer på. Når det gjelder hotell så ser jeg de fleste ligger 3-4km fra byen. Er det da gamlebyen som menes? Vi vil bo midt i "gryta" og slippe veldig mye taxi osv. Jeg hadde blitt veldig glad om noen kunne anbefale et fint hotell som er sentralt! Alle tips tas imot med stor takk:)
Gjest Snart 42 Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 (endret) Gå til google map og skriv Praha i søkefeltet. Deretter velger du "utforsk dette området" og leter etter "tourist prague" og/eller "sightseeing praha" i alternativene som kommer opp. Der du ser det står "Praha" er torget, midt i gamlebyen/sentrum. Alle de blå "dråpene" på kartet viser forskjellige turistattraksjoner e.l. så der hvor disse er konsentrert er sentralt (på høyresiden av elven - motsatt side av elven er ikke noe sentrum å snakke om). Hvis du finner "dråpen" på kartet som viser operaen (dråpe nr. to skrått ned til høyre for "Praha") så ligger den i enden av hovedgaten/handlegaten i den nyere delen av Praha. Mao; det er altså dette området som er den delen av sentrum som er mest interessant interessant for turister. Søk hoteller herfra - her kan du finne deg et punkt og søke etter hoteller i den avstanden du ønsker. De vises samtidig på kartet. Endret 31. august 2008 av Snart 42
Fruktvand Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Var i Praha i Januar og overnattet på et hotell som lå 3 min gange fra hovedgaten. Det het Yasmin Hotel, 4 stjerners med fancy design og veldig god frokost (bla diverse wienerbrød..) Vi betalte ikke mer enn 2500 nok for et dobbeltrom fra mandag til lørdag. Anbefales på det sterkeste:)
Gjest Gjest_Ella*_* Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 TS her, tusen takk for gode svar! Nå har vi bestilt et hotell som heter sovereign, håper dette er ålreit:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå