Saga Skrevet 14. august 2008 #1 Del Skrevet 14. august 2008 Min favorittpizza heter Tako pizza og det er kun Yonas i Tromsø som har den. Jeg har alltid lurt på hvordan de lager denne sausen de har på kinakålsalaten. Er det noen av dere som vet? Jeg tror det er vinaigrette de har på salaten. Har noen av dere anbefalinger til god vinaigrette til en slik salat som skal være på pizza? Jeg er ikke engang sikker på hva vinaigrette er, eller hvor man får tak i det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 15. august 2008 #2 Del Skrevet 15. august 2008 Vet ikke om det er akkurat det du er ute etter, men bla. i Sverige er det veldig vanlig med noe som kalles Pizzasallad til pizzaen. Dette er en hodekålsalat med vinaigrettedressing. Det finnes et utall fremgangsmåter og oppskrifter på den "perfekte" salaten, men jeg har funnet følgende oppskrift som gir en nesten autentisk pizzasalat som den du får på restaurant. Lag gjerne en stor sats, for salaten holder seg 5-7 dager i kjøleskap. Hemligheten for å få den riktige konsistensen ligger i å helle kokende vann over den strimlede kålen mens du har den i et dørslag. 1 l kokende vann 1/2 (eller bruk hele og doble oppskriften) hodekål 1 1/2 dl solsikkeolje eller annen matolje 5 ss hvitvinseddik 1/2 dl vann 1 ss sukker 2 ss oregano 2 ts salt 1 strk ts hvitpepper Strimle kålen med ostehøvel for best resultat. Legg kålen i et dørslag, kok opp vannet og hell over. La renne godt av! Bruk helst en stor plastdunk/-bolle med tett lokk, og ha kålen i denne. Vispe sammen ingrediensene til dressingen i en skål og hell over kålen. Blande godt! La salaten avkjøles i romstemperatur. Oppbevar siden i kjøleskapet. Den blir best om den får stå og "trekke" noen timer/over natten, før den skal spises. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå