Gå til innhold

Reise til tunisia

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Er det noen som har erfaringer med å reise til Tunisia?

Vi er to jenter som tenker på å reise, men er det et land som er "farlig" for jenter å reise alene i?

Er det noe vi må få med oss attraksjonsmessig?

Smiler fint og takker ja til alle erfaringer fra landet!

Videoannonse
Annonse
Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg var i Sousse med ei venninne i sommer. Helt greit sted. Nå vet jeg jo ikke hva dere er ute etter. Det er nok ikke så mye festing der. Og vi møtte ikke så mange andre turister, men vi var der litt før sesongen starter. Men det var fint der, billig! Ikke fullt så varmt som vi hadde håpet, men tror det var fordi vi dro for tidlig (mai).

Jeg er ikke så redd av meg, så jeg syntes ikke at det var skummelt. Men min venninne er mer skeptisk av seg, og hun følte seg ikke helt trygg.

Vi var i dyrepark, veldig fint. Og på piratbåttur. Og vi hørte at den beduinturen i ørkenen skal være veldig bra!

....men for å være helt ærlig ville jeg ikke dratt dit igjen..... :sjenert: Da ville jeg i såfall bodd i Port El Kantaoui.

Gjest Snart 42
Skrevet

Hmmm... Jeg var her (rett utenfor Hammamet) på spaferie for noen år siden. Et ordentlig lekkert hotell og stranden var super, men jeg må faktisk si det samme som forrige skribent; jeg hadde ikke dratt dit igjen.

Hovedårsaken til det er at det blir litt for "arabisk" for meg. Folk var betraktelig mer innpåslitne enn hva jeg synes er greit og jeg synes de forsøker å lure deg hele tiden. Litt slitsomt. Opplevde litt av det samme i Tyrkia og for de som holder ut "masing" fra alskens selgere og innkastere og orker å være på vakt for ikke å bli lurt så er det sikkert greit nok, men jeg misliker slikt såpass mye at jeg da heller velger andre reisemål.

Ellers er jo både Tunis og Tyrkia relativt rimelige steder, men på hotellet jeg bodde på i Tunis var det ekstremt dyrt. Tenker da på varer i butikken på hotellet, i baren etc. De regner med at turister som bor på slike hotell har "råd" til å betale hva det måtte være og tilpasser priser deretter. En helt ordinær flaske med flytende såpe kostet f.eks. ca. 100,- kr.!! Frukt i baren kostet kr. 15,- pr. stk. (på gata utenfor kostet den samme frukten ca. 30 øre!!!)

En del tunisiske menn har også et kvinnesyn som er litt uvant for oss i Norden.

Bl.a. er det første gang jeg har opplevd å ikke få en øl på uterestaurant fordi kvinner ikke får servert alkohol der! Nå er ikke akkurat jeg den som hiver innpå spesielt mange øl hverken hjemme eller på ferie, men det var litt spesielt å IKKE få det... Vi jentene fikk velge mellom lettøl og juice... Dette var imidlertid i en liten naboby og jeg er ganske sikker på at det ikke er slik på turiststedene.

Må legge til at jeg tilbrakte mye av ferien på hotellet og området rundt der så føler meg ikke helt kvalifisert til å gi sånn kjempemye innspill i f.t. hvorvidt Tunis er et ok sted eller ikke. Det kan godt hende at hvis man hadde bodd inne i selve Hammamet (eller andre turistbyer) at det hadde vært greit - men dere ville ha andres erfaringer og dette var min erfaring! Lykke til!

Skrevet

Var i Tunisia (Sousse) for maaange år siden. Faktisk hadde jeg min første sydentur alene, sammen med en venninne. Følte oss absolutt ikke redd for noe. Alle (i alle fall de fleste ) innfødte vi traff og snakket med , var hyggelige mennesker. Vi hadde absolutt ikke problemer med å få servert alkohol noen plasser, men må legge til at vi stort sett besøkte nattklubber/diskotek som tilhørte diverse hoteller. Vi hadde jo hørt diverse om tildekede damer og slikt, så overraskelsen var stor da vi oppdaget at det var et ganske så moderne land, i alle fall den gangen. Og jenter farter rundt i korte shorts og topper på mopeder. Så vidt jeg vet er vel Tunisia (og Egypt) et av de mest moderne muslimske land.

Kunne absolutt tenkt meg å reist ned dit igjen.

Skrevet

Vi vurderer en tur til dette hotellet like utenfor Hammamet: http://www.lesultan.com/ Hotellet har egen stall med bra ridehester.

Jeg har ingen betenkeligheter med å reise til Tunisia. Det er et pent land med en spennende kultur. Hvis selgere blir pågående kan du avslå høflig men bestemt. Si nei takk med et smil :)

God tur! :sol:

Gjest Gjest_Puttelure_*
Skrevet
Vi vurderer en tur til dette hotellet like utenfor Hammamet: http://www.lesultan.com/ Hotellet har egen stall med bra ridehester.

Jeg har ingen betenkeligheter med å reise til Tunisia. Det er et pent land med en spennende kultur. Hvis selgere blir pågående kan du avslå høflig men bestemt. Si nei takk med et smil :)

God tur! :sol:

Gjest Gjest_puttelure_*
Skrevet

Vi reiser til Tunisia 23.august og er veldig spente. Skal bo i Port El Kantoui, og har hørt mye fint om stedet. Er ikke så langt fra Sousse.

Skrevet

Tunisia er nok ikke landet jeg reiser tilbake til, men vi hadde en helt fin tur dit. Hotellet "reddet" nok turen. Det var kjempeflott og vi trivdes godt der, men byen utenfor falt ikke helt i smak. Det var litt for mye mas med slitsomme selgere. Vi bodde i Hammamet. Når det gjelder trygghetsfølelse så kjente ikke jeg meg direkte utrygg noen gang, men kjæresten min følte seg ikke helt trygg der. Og det er jo ikke noe særlig når du er på ferie for å slappe av og kose deg.

Skrevet

Jeg og min kjære var i Hammamet sommeren 2004.

Hotellet og stranden var flott. masingen og den konstante prøvingen på å lure deg var ikke så flott.

Jeg er naturlig blond, og ble omtrent overfalt av alle som rørte seg på gata, selv om jeg gikk hånd i hånd med kjæresten min. Fikk til og med spørsmål om de kunne få klippe av meg litt hår....

Nei, jeg har vært mange steder, men dette er den eneste plassen jeg ikke følte meg trygg. Så jeg ville ikke anbefalt åreise hit på jente-tur!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei.

Vi var en gjeng på 5.

2 par og en unge på 9mnd.

vi lå på et hotell som heter melia palm azur, med all.ink.

dette lå på øya djerba.

kunne absolutt reist til bake, men da for en 1uke, og samtidi for å sole meg, dra på kamel safari og slike ting.

byene er litt mye mas, men hvis en bare overser dem og sier nei så går det bra.

ett tips er å gå med mørke solbriller, slik at du ungår at de ser at du kikker, og øyne kontakt:P

ellers var det mye rare og dårlige restauranter rundt forbi, og derfor en stor fordel med all.ink.

på djerba var det ikke så "muslimskt" som på fastlandet, og her kunne kvinner sole seg topp løse, drikk øl og annet som falt dem inn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...