Gå til innhold

Kostholdet mitt

Gjest houswife

Anbefalte innlegg

Gjest houswife

Fader altså, jeg har et usunt kosthold.

Hva spiser dere om dagen?

Jeg spiser; brødskive/knekkebrød eller frokostblanding til frokost.

Etter det går jeg å småspiser ALT mulig godteri, også til middag er det lite potet, emn mye ris, kylling, pasta osv..

Iløpet av dagen kan jeg spise følgende godteri: 3 sjokolader(stratos foreksempel, ikke de store platene, men de som er avlang liksom), en skål eller 2 potetgull, en god del kjeks, brus(hver dag) elelr saft, og annet smågodt man har liggende. Jeg vet jo at dette ikke er bra å føre i seg, men jeg klarer ikke å slutte...ikke legger jeg på meg heller av dette, men det legger seg vell heller rundt hjertet da?uff..er litt redd, men synes det er så vanskelig å slutte med dette spisemønsteret:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det hadde sikkert vært lurt å spise noe annet enn godteri mellom frokost og middag - lunsj for eksempel, i form av ordentlig mat, f eks grovt brød, pastasalat, middagsrester e.l, noe som metter noen timer og ikke sender blodsukkeret ditt på bærtur... I stedet for sjokolade bør du kanskje ha noe annet tilgjengelig, nøtter, rosiner eller frukt/grønnsaker. Så har du noe å putte i deg, men som ikke gir fullt det samme søtsuget.

Ellers lurer jeg på om du har alt det du ramser opp "liggende" på arbeidsplassen eller hjemme til daglig - det er sikkert lurt å la være å kjøpe inn sånne mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kostholdet kommer til å ødelegge deg på flere måter, og det ganske raskt. Slik kan du ikke spise!

Til å begynne med kan du begynne med noe så enkelt som en struktur på kostholdet ditt:

- Frokost

- lunsj

- middag

De tre måltidene skal bestå av ordentlig mat.

- 2 mellomåltider,proteinpulver ,frukt og litt nøtter for enkelhets skyld.

Du har sikkert spist "normalt" en gang i tiden, så det er bare å gå tilbake igjen.

Endret av X-life
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

slutt å kjøpe den dårlige maten, er den først i hus blir den spist.

Fyll opp skapet med bra snop i stedenfor, nøtter uten salt, popcorn uten salt, grønnsaker, frukt osv.

Og spis noen flere måltider med næring i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest houswife
Det kostholdet kommer til å ødelegge deg på flere måter, og det ganske raskt. Slik kan du ikke spise!

Til å begynne med kan du begynne med noe så enkelt som en struktur på kostholdet ditt:

- Frokost

- lunsj

- middag

De tre måltidene skal bestå av ordentlig mat.

- 2 mellomåltider, frukt og litt nøtter for enkelhets skyld.

Du har sikkert spist "normalt" en gang i tiden, så det er bare å gå tilbake igjen.

Har holdt på slik i 5 år nå..er på tide å slutte:S men VANSKELIG!!!Har prøvd å spise sunt, men det går i perioder, plutselig klarer jeg å spise sunt, men det varer bare et par dager også er det på'an igjen med godis:(

hva kan egentlig skje med kroppen min?mora mi skremmer meg med tette blodårer av fett og annet skitt:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som kan skje med kroppen din? Helt ærlig:

- Du vil bli superfeit etterhvert. Det startet gjerne med 10kg i året og ender opp med 50kg på 5 år.

- Du får leddsmerter og bevegelsesproblemer.

- Du får høyt blodtrykk, forhøyet kolesterol, høye leververdier. Kort sagt, du råtner innvendig.

- Du blir deprimert.

- Fettet du lagrer begynner å harskne inni kroppen pga dårlig sirkulasjon. Du råtner enda mer innvendig.

- Du starter kanskje på medisiner.

- Du dør tidligere enn du burde.

1. Ta deg sammen, du ikke ha godteri. Spis deg mett på mat istedet. Få all godis ut av huset. Kast det i søpla, eller gi det til noen du ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest2
slutt å kjøpe den dårlige maten, er den først i hus blir den spist.

Fyll opp skapet med bra snop i stedenfor, nøtter uten salt, popcorn uten salt, grønnsaker, frukt osv.

Og spis noen flere måltider med næring i

Veldig enig me denne kommentaren. Det er viktig å ha små lette måltider og helst ikke så lenge mellom hver gang, ellers vil du få lav forbrenning. Du spiser en del mellommåltider, men disse høres ganske så kaloririke ut. Fortsett med mellommåltider, men prøv å gjøre dem lettere. For å oprettholde forbrenningen er disse måltidene viktig, men det man må tenke på er at man ikke tar inn for mye kalorier i forhold til det man forbrenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...