Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 hvilken frukt legger man ikke på seg av som jeg kan spise som mellommåltid på jobben?
yoga Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Man legger ikke på seg noe av å spise en frukt på jobben. Så du kan velge å vrake i alle typer frukter, og kose deg med den med god samvittighet
Bloodless Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Ja, tror nok du må spise ganske mye frukt for å legge på deg. Jeg spiser stort sett en banan og litt annen frukt hver dag, og både mage og rumpe krymper sakte men sikkert. Nå skal det sies at jeg var veldig usunn før da, men frukt er sunt, det.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Men i grønnsaker er det enda som regel mindre kalorier i da. Skjønner ikke hvorfor det ikke er flere som spiser det. Selv spiser jeg gjerne rettich, vinecherrytomat, kiwi eller gulrot. Blomkål og snackspaprika er også veldig godt.
Malibulita Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Det er sukker i all frukt, og derfor kan du ikke spise voldsomme mengder hvis du passer vekten. To frukter om dagen skal du ha, og da velger du selv hvilken type! Som det er sagt over her, du legger ikke på deg av å spise en frukt innimellom. Skal du la være å få i deg kalorier dør du, så det er en dårlig idé å begrense seg så mye at du bare vil ha matvarer du "ikke legger på deg av"
Gjest Stjernedryss Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 Velg en frukt som inneholder lite sukker. De søteste fruktene er best, men det er også de man legger mest på seg av.
X-life Skrevet 10. mai 2008 #7 Skrevet 10. mai 2008 Man legger på seg av ett totalt kalorioverskudd over tid, ikke av å spise en frukt direkte. Dersom man allerede den dagen har spist for mye, og legger til en ekstra frukt - så vil man legge på seg enda mer . Det er ingen matvarer som er direkte feitende eller slankende.
Solfridbruda Skrevet 10. mai 2008 #8 Skrevet 10. mai 2008 vet dere om det er mye kalorier i druer? Er så glad i det..
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #9 Skrevet 10. mai 2008 Det er ikke veldig mye kalorier i druer, i forhold til annen frukt. Men druene består i hovedsak av karbohydrater, lite fett og proteiner.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #11 Skrevet 10. mai 2008 Det er ikke veldig mye kalorier i druer, i forhold til annen frukt. Men druene består i hovedsak av karbohydrater, lite fett og proteiner. Og det er mindre kalorier i blåe druer i forhold til grønne.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #12 Skrevet 10. mai 2008 Grapegrukt har et lavt kaloriinnhold, og skal visstnok være bra for fordøyelsen. Jeg har hørt det sagt at kaloriinnholdet er så lavt (32 kcal) at kroppen bruker mer energi på å forbrenne den enn den opptar av næring, men om det er sant, vet jeg ikke.
Ambriel Skrevet 10. mai 2008 #13 Skrevet 10. mai 2008 Grapegrukt har et lavt kaloriinnhold, og skal visstnok være bra for fordøyelsen. Jeg har hørt det sagt at kaloriinnholdet er så lavt (32 kcal) at kroppen bruker mer energi på å forbrenne den enn den opptar av næring, men om det er sant, vet jeg ikke. Det har jeg hørt om selleri? Eller tar jeg feil da? Såkalte negative kalorier
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #14 Skrevet 10. mai 2008 Det har jeg hørt om selleri? Eller tar jeg feil da? Såkalte negative kalorier Ja, det inneholder visst 27 kcal ifølge Matvaretabellen. Men om det er sant dette med negative kalorier, så høres det uansett ut som en litt ubehagelig slankekur om man skal spise mengder av sånt
Gjest Bolledeig Skrevet 10. mai 2008 #15 Skrevet 10. mai 2008 (endret) Det har jeg hørt om selleri? Eller tar jeg feil da? Såkalte negative kalorier negative kalorier er dessverre et like uvitenskaplig fenomen som vannhukommelse Men du vil ikke klare å komme deg i kalorioverskudd på BARE selleri, selv om du prøver. Men et kilo selleri er 290 kalorier, og er nesten ingenting. Og om man fyller magen med selleri, så spiser man mindre annen mat. Endret 10. mai 2008 av Bolledeig
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #16 Skrevet 10. mai 2008 Det er ingenting man IKKE legger på seg av, som inneholder energi (i dette tilfellet, kalorier) sålenge man går i et kalorioverskudd. Frukt kan man også legge på seg av, samme hvilken type, hvis du har et overskudd. For å illustrere eksempelet så kan jo spise bare sjokolade og chips en dag uten å legge på deg, sålenge du har et kaloriunderskudd. Simple as that.
Olive Skrevet 10. mai 2008 #17 Skrevet 10. mai 2008 Hvis du beregner kalorier er banan og appelsin ganske kaloririke frukter. Men de har begge masse bra ting - så vil vel si at disse også kan spises med god samvittighet Har selv gått ned 10 kilo og da har jeg spist så masse jeg vil av all slags frukt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå