Gå til innhold

Skal ned noen kg. Ser dette ut som en bra start?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet

Hei

Jeg har startet å trene igjen etter en bihule- og halsbetennelse. Endelig er jeg igang igjen etter noen uker uten trening.. Løp på tredemølla i 20 min og trente indre og ytre lår, samt mage/rygg.

Etter treningen gikk jeg til bussen i stede for å ta banen (ca 20 min gange).

Av mat har jeg i dag spist:

Frokost:2 knekkebrød med makrell i tomat

Lunch: spiste jeg salat med litt dressing og to medisterkaker med nykål..

Middag :har jeg spist 3 kalkunpølser som jeg har grillet, og drukket to store glass med vann m sitron i.

Det som IKKE er bra er at jeg har fått i meg 3 små biter sjokolade på jobben, en som har vært ute å reist og jeg klarte ikke styre unna :kjefte:

Virker dette som en grei dag i forhold til matinntak og trening?

Er det noe jeg evt. kan gjøre annerledes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig mye fett og kalorier i medisterkaker, så det ville jeg holdt meg unna.

Skrevet

Bortsett fra medisterkakene ser jo det meste sunt ut (ikke dressing da).

Mitt tips er at du bør ha 5 måltid om dagen.

Kanskje legge inn noe frukt etc. til kvelds?

Gjest Frosk
Skrevet

Veldig lite frukt og grønt, da...

Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet
Veldig lite frukt og grønt, da...

Enig at det er lite frukt og grønt hittil i dag. Jeg har tenkt å skjære opp litt blomkål og brokkåli senere i kveld.

Er glad i frukt. Spiser mye druer, bananer og epler..

Tror jeg må ut å handle inn litt frukt :)

Ser treningen grei ut? Om jeg har et par sånne dager i uken samt en time høypuls m magerygg (tilsammen 3 dager pr.uke) og har lignende kosthold, tror dere jeg vil jeg gå ned noen kg da?

Skrevet

Spis mindre enn før,men oftere.

Masse grønnsaker.

Litt frukt.

Kutt ut snop. Lite karbohydrater. Velg produkter med lite fett. Og umettet fett, ikke mettet.

kesam istedet for dressing bruker jeg

Gå istedet for å ta banen som du sa

Gå trapper

Gå turer på kvelden

Tren

Spis fisk, kalkun og kylling

juice og noen yogurt har mye sukker...

:) tror du går ned noen kg da:)

Det er ikke så mye som skal til bare du er bevisst.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jeg er ikke videre imponert over treningen, hvis jeg skal mene noe. Det er selvfølgelig supert at du trener kondisjonstrening, men å trene innside+utside lår + rygg er ikke godt nok i mine øyne. Kroppen har tross alt muskler på andre steder enn magen, ryggen og lårene ;)

Forside/bakside lår og rumpe er viktige muskler å trene, blant annet fordi de er blant de største musklene i kroppen. Når man trener store muskelgrupper, øker man forbrenningen også når man ikke trener, som igjen er en ekstra dytt med tanke på å gå ned i vekt.

I tillegg bør man trene hele ryggen, skuldrene, armer, legger, bryst, og i det hele tatt ;)

Jeg har skissert et fint helkroppsprogram som også kan gjøres hjemme her:

http://bolledeig.blogspot.com/2008/04/side...-tilbake-i.html

Gjest Gjest
Skrevet

Bolledeig, ser at du ofte anbefaler dette styrkeprogrammet ditt. Jeg får i alle fall ikke opp noe om jeg trykker på linkene i bloggen din. Har nå prøvd både med ie og firefox.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Oi! Ikke enda? Da skal jeg gå inn og fikse med en gang :)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Da har jeg fikset alle linkene, og de virker i hvertfall helt fint i FF og safari.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei! Jeg synes du er godt igang - og håper du når ditt mål..

Jeg har selv gått ned 15 kg fra jul til nå, og er endelig i "normalsonen" når BMI får telle. Det er fint om du kommer igang med mer helhetlig trening sånn styrkemessig - men det viktigste er at du er motivert og bevisst i forhold til dine valg i hverdagen.

Jeg har bevisst brukt notatbøker for å bevisstgjøre meg i forhold til hva jeg putter i meg, og da har jeg ikke vært veldig nøye på kcal-innhold i maten - likevel ser jeg at enkelte dager har jeg vært kjempeflink å spise nøtter, frukt og grønnsaker og da er jeg fornøyd med meg selv! Jeg har spist sjokolade, potetgull og andre ting som mange sikkert får noia av, men jeg har nøyd meg med 5-10 flak potetgull i stedet for gamle posjoner.. Da får jeg smaken på det gode uten at jeg spiser meg uvel! Noen få biter sjokolade som jeg ser du raser over er ikke noe å ta av for, så lenge du også velger sunnere varianter når det tilbys! Pulsklokka har blitt min gode venn, så jeg ser at jeg tar hardt nok i når jeg trener. Har hittil trent mest forbrenning v hjelp av løping og spinning, men nå som jeg har nådd målet skal jeg fortsette med styrke i tillegg. Anbefaler deg å skrive treningsdagbok eller merk av på kalenderen de dagene du har trent. Midjemål er trivelig å følge med på, og unn deg noe nytt når du når dine delmål! Ønsker deg lykke til..

Gjest glamourgirl
Skrevet

Gratulerer med sunnnhetsvalg, flink!

Spis mer fiber, og mer frukt og grønt, samt flere måltider. Kutt ut for mye blandingskjøtt-produkter, men spiser du det, hold deg til kalkun og kylling (som du gjorde med grillpølsene)

Lag mye salat og spis sammen med måltidene dine, det får magen i gang, og gjør deg mettere...

Selv putter jeg inn et frukt og nøtter måltid mellom lunsj og middag, og et lignende måltid tidlig om kvelden.

I tillegg ville jeg gått der jeg kan, sånn at bevegelse ikke bare blir på studio. Vær mye ute i frisk luft, og sov nok. Slike ting syns jeg hjelper på den generelle formen, og man føler seg bedre.

Gjest Gjest
Skrevet
hold deg til kalkun og kylling (som du gjorde med grillpølsene)

Pølser er pølser. De blir ikke plutselig sunne av å være laget av kyllingkjøtt ;)

Skal du ha sunnere mat på grillen, så hiv heller på rent kjøtt og grønnsaker (auberginer og mais er skikkelig god grillmat)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...