RPM Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Troen har blitt min visshet på at bibelen er ingen fantasi, jeg har skrevet ned en del på dette forumet jeg selv har blitt ganske overbevist over, men det har mye med at troen ligger i meg, nå har jeg samlet ned en del av dem og vil lime dem inn her, så ligger saken til videre vurdering. Litt mye kanskje. Er man interisert i å lære om frelsen, så finnes den overalt, du lærte den på barneskolen. Vil du dykke mer inni frelsen og bibelen, så har Gud ordnet det interessant for dem som leter. F.eks 1.mosebok kapittel 5, hvor navn ifra Adam til Noah forkynner om frelseren Jesus, fordi hvert navn betyr noe. Tallet 5 betyr i bibelsk betydning nåde, som 6 står for mennesket, det ufullkomne og, 7 er Guds tall. Iallefall, så betyr Metusalah i desse navnene i kapittel 5 "hans død skal bringe", og av alle desse navnene var det Metusalah som levde lengst, svimlende 969 år av alle i bibelen, det står der, høyst usannsynlig livstid, men så levde jeg ikke på den tiden heller så. Men det kan sies at nåden i Jesu død strekker seg lengst av alle nåder. Så tilbake til tallet 5 som betyr nåde, 5 på hebraisk er også utåndelsesbokstaven H, hvorpå Sarai og Abram, når Gud gjorde en pakt med Abram og Sarai, som fekk de og nådestallet 5 i navnet Abraham og Sarah. Siden Guds navn på Abrahams tid ble skrevet JHVH, kan det vel sies at Gud gav av seg selv, sine to H-er i navnet sitt, har lyst å fortsette litt her, utdype mer som f.eks femte gang Ruts navn blir nevnt i Ruts bok, så skulle Rut ut for å finne nåden, og femte gang Noahs navn blir nevnt så fant han nåde hos Herren.Og ordet velsign som er et verb betyr på hebraisk "barak". Ordet velsignelse forekommer ikke før i historien om Abraham og da blir den hebraiske bokstaven H tilføyd "barakah. Som i skjult betydning vil si verbet velsign og h, velsign med nåde.Jeg fortsetter med denne h-en. Den finnes på de mest underfulle steder. Jesu navn på hebraisk blir Yeshua, tilføyer du h-en så får du ordet salvation->Yeshuah. Og på gresk er ikke salvation bare frelse, men det er "soso"-"soteria" noe lignende som betyr utfrielse, høyt elsket, spirituell opplæring, felleskap med kraften i utfrielsen(Gud) og den frelste(menneske), ja mye mer av gode lovnader. Så har du ordet "Shuvah"som betyr omvendelse, De tre første bokstavene i det hebraiske "Shuvah" betyr, "kom tilbake", den fjerde bokstaven er en hey, h-en. Så ekte omvendelse er ikke, angre dine synder, det betyr, kom tilbake til nåden. High five for den da. God bless. Jeg tror at det å tro på Jesus som din frelser er det Gud vil du skal tro, siden den ikke er egenrettferdig, du lærer at død er enden på synden, Jesus er din stedfortreder for døden så du skal få liv, og det i overflod. Jeg ønsker mine nærmeste og alle frelst siden jeg lever velsignet i det idag, men begynnelsen av min tro har vært vond, men når tvilen blir mindre og forståelsen av nåden og Jesus større, da hviler jeg godt. Visste dere at innskriften som hang over Jesu kors faktisk var Guds navn YHVH. Yeshua Hanazaret Vemelek Hayehudim, observe the four capitalized letters on the placard: YHVH. Og når Pilatus skrev innskriften "Jesus fra Nasaret, jødenes konge" på hebraisk, latin og gresk, kunne overprestene lese forbokstavene på hebraisk JHVH. Ikke rart de kranglet med Pilatus om hva som skulle bli skrevet, men Pilatus sa, det jeg skrev, skrev jeg. Og det med Aleph, Taw, begynnelsen og enden, finnes mange internettsider om det, men kort fortalt, så sier Jesus jeg er begynnelsen og enden, og den pictografiske hebraiske bokstaven Aleph, står for okse. Mens på gammelhebraisk kan man se bokstaven Taw se ut som et krusifiks. Hvilket i skjult betydning betyr, oksen(offeret,tjeneren) korsfestet. det jeg forkynner her, er Kristus åpenbart i skriftene GT. For "hvordan kan dere komme til tro på en dere ikke har hørt om". Dere har hørt den samme leksa i mange århundrer sikkert om Jesus korsfestet for våre synder, til slutt har loven overtatt for nåden, og gjort det lunkent. Frelsen er et nådesbudskap, men loven har nøytralisert den. Syndens kraft er loven. Ikke rart mange kirkens folk får kraft til å synde, loven har overtatt. Symbolet finner du i GT når menn i byen Bet Shemesh ville kikke inn i Paktens Ark, de løftet vekk nådestolen for å komme frem til loven, og det førte død med seg. Når Moses kom med de ti bud fra fjellet Sinai, så døde 3000 mennesker.I ørkenen der tok Gud vare på dem alle og gav dem uansett hvor de klagde og stønnet om å dra tilbake til Egypt, hver gang de klagde, gav Gud dem velsignelse i overmål. Men så kom loven på fjellet Sinai, først da, ble det død og fordervelse på dem. Det ble "do good, get good, do bad, get bad", man trenger ikke Den Hellige Ånd for å forstå dette, man trenger Den Hellige Ånd for å forstå nåden, for vi er så innsyrt i lover og regler. Her vises det til hvor dødelig loven er for oss dødelige mennesker som lett blir smittet av andres død. Det som Paulus sier er at loven er dødens tjeneste. Men når Den Hellige Ånd kom på pinsefestens dag ble 3000 mennesker frelst. Ha da ikke gammel vin i nye skinnsekker.Loven har sin hensikt å vise oss at vi er syndere som trenger frelsen som kom og gav oss det fullbrakte verk. Ikke vet jeg helt hvorfor Gud gav 613 lover som er det samme antall som frø i et granateple, som var frukten som hang på yppersteprestens kleder. Men kansje den omvendte Joh 3.16 er det omvendte av lovens 613. Det jeg prøver å si er at nåden vil omvende deg fra ondt til godt. Om du mener du er god, vær så god, men verden kommer nå med flere lover og flere regler, hvor synden vil få mer kraft. Men hvor synden er stor, er nåden enda større. Og det med å elske sin Gud og sin neste som seg selv, så ble det sagt til han som søkte egenrettferdighet, så han til og med spurte, "hvem er så min neste". Jeg holder meg til Jesus, for Han lærer meg den kjærlighet jeg trenger for å elske Gud og min neste. Mine nederlag blir til seier. Herlich. Har du noen gang tatt Guds seks skaperdager og ganget med tusen år, og de seks tusen årene med 365dager, og de neste sekstusen årene som bibelen og til nå beskriver ifølge den jødisketidsregningen og ganget med 365dager 12000*365=4 380 000dager og gang det med 1000 år igjen, jo det blir 4,4 milliarder med år det, hva ser forskerne jorden er 4,5 mlliarder år? Vet ikke hvem som kødder med hvem, men jeg tror på Gud uansett år som min lill hjerne ikke kan forstå, bare tusen år tilbake er utenkelig for meg, heldigvis finner forskere mye rester av menneskesivilisasjoner de kan forske på, med mye mer fakta enn et svært hundebein. Klimaet var annerledes før, noe som gjør de finner svære benrester, og daterer med carbon 14 som gir andre resultat når klimaet blir annerledes enn det er nå. Det er greit å få i seg litt info om dette, men blir bare oppgitt når jeg leser teoriene i illustrert vitenskap som stadig skifter mening i evolusjonen. Sikkert like frustrende med de forskjellige Jesusforkynnerne, så det er forståelig, de som nekter å tro. Ta åpenbaringens 22 kapitler og del det med Guds tall 7, og stå bak treenigheten pi, hvor du er med i de uendelige desimalene. Neida, skal ikke gjøre deg om til et simpelt tall, du er mye mer. Kunnskap om Jesus Kristus, her er noe, det står mye skjult om loven og nåden, nåde er over loven, det er et sentralt budskap, og det er nåde Gud vil gi deg gjennom sin Sønn Jesus Kristus. Tenke seg på forklarelsens berg hvor Jesus fikk sitt sanne legeme som lyste, Peter, Jakob og Johannes som var med. Elias og Moses var der og, og Gud sier, at Jesus er Hans Sønn, Ham skal dere høre på, d.v.s Jesus er over loven(Moses) og profetene(Elias). Og for å åpne skatter, så betyr Peter, sten(loven) og Jakob betyr erstatte, og Johannes betyr Guds nåde, tolk det motsatt vei om du vil men jeg tolker det, Guds nåde erstatter loven. Og Peter som sier han elsker Jesus, klare ikke å springe ifra han(Johannes) som sier han er elsket av Jesus, når de springer for å se etter graven til Jesus som er tom. Så det å forstå at du er elsket av Gud gir deg mer styrke enn han som sier han elsker Gud, så det er ikke for deg å finne sannheten, la sannheten finne deg og sette deg fri og gi deg styrke. Johannes som skrev Johannes-evangeliet sier selv han er elsket av Jesus, litt av en forståelse han hadde av Jesus.
Gjest Gjest_Kamilla_* Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Dette er bare absurd. Jeg orker knapt og lese hva du skriver. Tror du på slikt tull er du sinnsforvirret, rett og slett. Når du velger å tro på bibelen pga frøene i ett granat epple ja da er det noe veldig, veldig galt med deg 6
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Jeg måtte anstrenge meg for å skjønne det du skrev. Det er vanskelig å se hvilken betydning enkeltting du skriver har for sammenhengen av hva du vil si. Plutselig skjønte jeg hvorfor du har blitt frelst senere i livet. Jeg hadde mine mistanker. 3
RPM Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2008 Jeg måtte anstrenge meg for å skjønne det du skrev. Det er vanskelig å se hvilken betydning enkeltting du skriver har for sammenhengen av hva du vil si. Plutselig skjønte jeg hvorfor du har blitt frelst senere i livet. Jeg hadde mine mistanker. Bra du anstrengte deg da, det jeg skrev synes jeg er gullkorn som styrker min tro, som for eksempel at loven BLE GITT oss, men nåden og sannheten KOM ved Jesus Kristus, så er nåden og sannheten personifisert i Jesus, og Han KOM, mens loven ble gitt. Og symbol på blodoffer allerede kan ses i Adam og Eva historien hvor Gud var den første til å slakte et dyr for å gi Adam og Eva dyreskinnklær istedet for et fikenblad.
Gjest Raptuza Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Du er litt rotete, du RPM, i dine meddelsar. Kan du uttrykka deg litt klårare?
RPM Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2008 Du er litt rotete, du RPM, i dine meddelsar. Kan du uttrykka deg litt klårare? beklager, det er avsnitt ifra tidligere innlegg jeg har hatt, og klipt og limt litt dårlig inn her. Så ble det kansje litt mye og lite forklaring, Gud vil gjøre meg til en bedre skribent med tiden. Men vansklige ord bruker jeg vel da ikke.
RPM Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. juni 2008 Noen andre som har inntrykk om det jeg trådtartet med?? hmm? Noen?
RPM Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. juni 2008 Må si jeg ruler i denne trådstarten, lar ikke andre få si noe. Men det finnes desse profetier man finner på overflaten i bibelen, mens andre ligger skjult, Jesus brukte ligninger vi skulle forstå, men det er vanskelig for loviske å finne desse sannhetene siden det er nåden Guds Ånd kommer med. Josef, egypts konge som er bilde på Jesus, de ti brødrene som måtte komme å kjøpe mat hos Josef under hungersnøden,(bildet på de ti bud, loven, jødene, muslimer) men måtte hente Benjamin den ellevte broren som er bilde på de sanne kristne som skulle få 5 ganger mer enn alle andre, og 5 som er bilde på Guds nåde. Dette har jeg hørt i det siste etter 7 år som troende. Også dette som overrasket meg: Yeshua was executed on a stake. The parallel to Adam’s staff is complete down to the last detail. Consider what Pilate wrote: NKJ John 19:19 Now Pilate wrote a title and put it on the cross. And the writing was: JESUS OF NAZARETH, THE KING OF THE JEWS.” The effect of this message is far more dramatic in Hebrew. People familiar with Hebrew writing are aware of what is called the “vav connector”. It’s all over the place in Hebrew textology. It is translated as the familiar “and”. Knowing about the “vav" connective” allows for the full import of the placard Pilate affixed above Yeshua. The placard read (giving just the Hebrew portion): Yeshua Hanazaret Vemelek Hayehudim, observe the four capitalized letters on the placard: YHVH. This is why the Sanhedrin hyperventilated and went ballistic and demanding the wording be altered. They just realized whom they killed! [NKJJohn 19:21 Therefore the chief priests of the Jews said to Pilate, "Do not write, 'The King of the Jews,' but, 'He said, "I am the King of the Jews." ' ". 22 Pilate answered, "What I have written, I have written."]. The Tetragrammaton (YHVH) perfectly completes the portrait of Adam’s/Moses’ staff. Let og du skal finne. God bless folkens.
Gjest Gjest_Rona_* Skrevet 30. juni 2008 #10 Skrevet 30. juni 2008 Dette er blasfemi!! Ja! Jeg simpelthen digger blasfemi! Sikkert like mye som det ergrer deg at du ikke kan hive TS på bålet og brenne ham/henne for sin fritenkning.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2008 #11 Skrevet 30. juni 2008 Ja! Jeg simpelthen digger blasfemi! Sikkert like mye som det ergrer deg at du ikke kan hive TS på bålet og brenne ham/henne for sin fritenkning. Lille venn, nå må du ikke være så rask med å dømme meg som kristenfundamentalist. Jeg finnes ikke religiøs, men ser at mye av RPMs ikke henger på greip sammenlignet med "guds ord". Mye egenfortolkninger.
Gjest Gjest_Rona_* Skrevet 30. juni 2008 #12 Skrevet 30. juni 2008 Lille venn, nå må du ikke være så rask med å dømme meg som kristenfundamentalist. Jeg finnes ikke religiøs, men ser at mye av RPMs ikke henger på greip sammenlignet med "guds ord". Mye egenfortolkninger. Vel påsan, det er fort gjort å gjøre slike feilbedømminger. Du ser, det er stort sett de religiøse som er opptatt av å peke på at fritenkere krenker skriften og begår den alvorlige synden blasfemi. Det er uhyre sjelden at en som regner seg som ikkereligiøs i det hele tatt tar seg bryet med å sjekke folks religiøse utsagn opp imot "guds ord". Derfor denne lille misforståelsen. Ellers så er vel RPM's religiøse vrangforestillinger like valide som en hvilken som helst annen vrangforestilling. Det såkalte "guds ord" er jo ikke annet en sprøyt og feberfantasier fra ende til annen det heller.
RPM Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 8. juli 2008 Men se på dette, slektstavlenh ifra Adam til Noah, og navnenes betydning. Adam--> Man Seth--> Appointed Enosh--> Mortal Kenan -->Sorrow; Mahalalel -->The Blessed God Jared -->Shall come down Enoch -->Teaching Methuselah -->His death shall bring Lamech--> The Despairing Noah -->Rest, or comfort. Det blir cirka slik: Man (is) appointed mortal sorrow; (but) the Blessed God shall come down teaching (that) His death shall bring (the) despairing rest. Fantasibok for den som vil. Hvorfor nevnte Jesus 153 fisker, du vil finne mange søketreff på internett, som viser dette spesielle tallet, 1*1*1=1, 5*5*5= 125, 3*3*3 =27. 1+125+27=153. Tallene opphøyd i tre, i historien i Joh 21,11 så står det mye om tre ganger, den tredje gangen Jesus viste seg for disiplen, og tre har med fullkommenheten i spiritualitet å gjøre, the divine perfection. Og 153 + 513 = 666 315 + 351 = 666 135 + 531 = 666 Så om det er en fantasibok som dumme mennesker har skrevet, ville antallet fisker vært kanskje 113 fisker. for eksempel primtallet 17 har mye med 153 å gjøre, tar du 1+2+ opp til 17 får du 153, tar du 1+ opp til 36 får du 666. Jeg var inne på det med spiritualitet og tallet 3 og det tolvte tallet i primtallrekken er 37, og det 21.-tallet er 73. 3*4=12 3*7=21 og tar du 37 og ganger det med 73 får du 2701. og denne summen finner du i første verset av bibelen 1mos 1:1. Fordi alle bokstaver i hebraisk har et tall symbol. Og den samme summen finner du i 1 mos vers 8:14, et vers som handler om etter vannflommen den dagen jorden var tørrlagt for vannflom. Du kan se det selv på den linken jeg gav La meg se her, har lyst å fortsette med å si at det som kalles det triangulare nummeret 1+2+opp til 17 er 153 så T17=153 og T36=666 Det jeg ikke nevnte er at T73=2701. Og T7=28 og det som er merkfundig er at 1mos 1.1 inneholder 7 ord og 28 bokstaver, appåtil finner du bokstavene aleph og tav midt inn i setningen som ikke betyr noe i denne sammenhengen men som jeg forstår er Guds signatur begynnelsen og enden. Ikke nok med det, T19=190 og summen for ribbeben på hebraisk er 190, mens summen for Eva er 19. Så har du Israelsstjernen, lager du den med prikker kan du får en på 13 prikker. 7 i midten og 6 ender, litt vansklig å se for seg, men desse 7 i midten, kan man kalle for en sekskant eller et hexagon, da vi teller 2+3+2 ovenfra og ned. Den neste med prikker ifra 3+4+5+4+3=19 i midten og til sammen 37 prikker for å danne israelsstjernen, tar du neste, blir det 4+5+6+7+6+5+4=37 og stjernen til sammen 73 prikker. Og summen av det hebraiske ordet Israel er 541. Og det er den sekskanten som starter på 10 som utgjør den summen av stjernen. Kanskje det ikke er beviser detter her, men det er jo tegn for de vise grekere som søker dem. Kan nå nevnes at første verset i 1 mos. kan deles i to summer, som "I begynnelsen skapte Gud himmelen" = 1998=3*T36 eller 3*666 "og jorden"=703=T37
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #14 Skrevet 10. juli 2008 og tar du 37 og ganger det med 73 får du 2701. og denne summen finner du i første verset av bibelen 1mos 1:1. Fordi alle bokstaver i hebraisk har et tall symbol. Og den samme summen finner du i 1 mos vers 8:14, et vers som handler om etter vannflommen den dagen jorden var tørrlagt for vannflom. Samme sum for to skapelseshistorier, intelligent. Og ikke før Kap 8:14 viser summen seg igjen, høyst intelligent Menmen jaja, det må finnes mer, og det er å finne, men vansklig å fremlegge for den som ikke tror, får jo ingen respons her. Jesu Kristi nåde være over dere.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #15 Skrevet 11. juli 2008 Jepps, en til her om matematikk i bibelen. Tar man antallet bokstaver i 1mos 1.1 og ganger det med produktet (d.v.s multiplisering av tallene i bokstavene) og deler dette svaret med antall ord ganget med produktet av ordene, så får man faktisk ganske så nøyaktig svaret PI, 3,1415545, noe ganske så likt PI. Og gjør man nøyaktig det samme i Joh 1.1 så får man svaret "e", den naturlige logaritmen 2,718312. Men det er vel bare tilfeldigheter
Mann 42 Skrevet 11. juli 2008 #16 Skrevet 11. juli 2008 Jepps, en til her om matematikk i bibelen. Tar man antallet bokstaver i 1mos 1.1 og ganger det med produktet (d.v.s multiplisering av tallene i bokstavene) og deler dette svaret med antall ord ganget med produktet av ordene, så får man faktisk ganske så nøyaktig svaret PI, 3,1415545, noe ganske så likt PI. Og gjør man nøyaktig det samme i Joh 1.1 så får man svaret "e", den naturlige logaritmen 2,718312. Men det er vel bare tilfeldigheter Det neste naturlige spm da, er: "Hva er grunnen til at du gjorde akkurat disse matematiske operasjonene? Finnes det noen instruksjon noe sted om at dette er det du skal gjøre?" Hva med alle andre matematiske operasjoner som man kan gjøre med disse tallene, som ikke gir deg svar som ligger i nærheten av hverken Pi, eller naturlige logaritmer? Hvis du leker deg lenge nok med et hvilket som helst tall, eller en hvilken som helst sammenheng, så dukker det før eller senere frem en interessant eller pussig sak, et tall som betyr noe i en annen sammenheng, som f.eks Pi. Men hva betyr Pi i denne sammenhengen, og hvorfor er det relevant? Og hvorfor er det relevant at denne rekken av matematiske operasjoner produserer Pi i et avsnitt, og en natuirlig logaritme i et annet? Hva BETYR det, siden du tillegger det vekt? Det er så mange tall i verden som er signifikante, at det er ikke til å unngå at et av dem dukker opp hist og pist når man begynner å leke seg med å multiplisere og dividere. Jeg er sikker på at om du tar for deg en kokebok, eller gårsdagens Dagbla`, så kan du finne både Pi, Avogadros tall og telefonnummeret til Nancy Reagan, om du holder på lenge nok. Men det betyr ikke så veldig mye. 4
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #17 Skrevet 11. juli 2008 Det neste naturlige spm da, er: "Hva er grunnen til at du gjorde akkurat disse matematiske operasjonene? Finnes det noen instruksjon noe sted om at dette er det du skal gjøre?" Hva med alle andre matematiske operasjoner som man kan gjøre med disse tallene, som ikke gir deg svar som ligger i nærheten av hverken Pi, eller naturlige logaritmer? Hvis du leker deg lenge nok med et hvilket som helst tall, eller en hvilken som helst sammenheng, så dukker det før eller senere frem en interessant eller pussig sak, et tall som betyr noe i en annen sammenheng, som f.eks Pi. Men hva betyr Pi i denne sammenhengen, og hvorfor er det relevant? Og hvorfor er det relevant at denne rekken av matematiske operasjoner produserer Pi i et avsnitt, og en natuirlig logaritme i et annet? Hva BETYR det, siden du tillegger det vekt? Det er så mange tall i verden som er signifikante, at det er ikke til å unngå at et av dem dukker opp hist og pist når man begynner å leke seg med å multiplisere og dividere. Jeg er sikker på at om du tar for deg en kokebok, eller gårsdagens Dagbla`, så kan du finne både Pi, Avogadros tall og telefonnummeret til Nancy Reagan, om du holder på lenge nok. Men det betyr ikke så veldig mye. Er ikke jeg som finner det ut, det er funnet ut av skikkelige matematikere som gransker bibelen, du finner mange nettsteder om det. Men som sagt er dette to viktige begynnelsesvers. Ikke så lange, men bra plassert nok. 1mos1.1 I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden. Her finner du PI på hebraisk og Joh1.1 I begynnelsen var Ordet. Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Her finner du den naturlige logaritmen "e", på gresk. I gresk finner du 27 bokstaver i alfabetet, i hebraisk 22. 22+27=49=7*7 Her er linken: http://adorea-alva.blogspot.com/2006/08/na...in-john-11.html
Mann 42 Skrevet 11. juli 2008 #18 Skrevet 11. juli 2008 Er ikke jeg som finner det ut, det er funnet ut av skikkelige matematikere som gransker bibelen, du finner mange nettsteder om det. Men som sagt er dette to viktige begynnelsesvers. Ikke så lange, men bra plassert nok. 1mos1.1 I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden. Her finner du PI på hebraisk og Joh1.1 I begynnelsen var Ordet. Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Her finner du den naturlige logaritmen "e", på gresk. I gresk finner du 27 bokstaver i alfabetet, i hebraisk 22. 22+27=49=7*7 Her er linken: http://adorea-alva.blogspot.com/2006/08/na...in-john-11.html Jeg har vært på Adorea-Alva og kikket. Det er noen slående sammenhenger, og noen slående mangler på sammenhenger. Vedkommende som driver nettstedet, har mange slike bibelske tallsammenhenger oppe, jeg antar at man må tro dem eller la være. Jeg leser ikke hebraisk, så jeg har ingen forutsetninger for å mene noe som helst om noe av det. Men jeg kan bruke en kalkulator like godt som noen, og jeg syntes den astronomiske delen var meget interessant: Der begynner man å liste opp sammenhenger mellom planeter og måner. Det er ikke uten videre ååpenbart for meg hvorfor det er av signifikanse at det er en artig tallmessig sammenheng mellom omløpstidene til Merkur og en måne som går i bane rundt Jupiter, men der står det listet opp. Alle mulige slags greier. Det er det som man ellers gjerne kaller "fisketur" innen forskning: Man hauger sammen en masse data, kjører variansanalyser på det, og ser om noe statistisk signifikant dukker opp. Det er det man gjør i mangel av en teori, og stort sett produserer det ikke annet enn en statistisk signifikant sammenheng, som kan bety nesten hva som helst. Så det er en metode som ikke brukes lenger. Det var populært for noen år siden, da datamaskinene ble raske nok, små nok og billige nok til at hvem som helst kunne kjøre datasett med mange tusen variabler på en laptop og få et resultat i handa på et par minutter. I den senere tid har man forlatt det til fordel for teoridrevet forskning, hvor man vet både hva man leter etter, og hva resultatene betyr. Altså tradisjonell vitenskap. 1
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #19 Skrevet 11. juli 2008 En til. At ordet Ordet på gresk har en sum på 373, Og har tidligere nevnt 37*73=2701 som er summen i Gen1.1. Og sekskanten i Israelsstjernen som har 37 prikker og stjerne til sammen har 73, et hakk mindre sekskant gir 19 og en stjerne med til sammen 37 prikker. Men altså "Ordet" har summen 373. La oss si det sånn 37--->3 37* 3= 111 37* 6= 222 37* 9= 333 37*12=444 37*15=555 37*18=666 37*21=777 37*24=888 37*27=999 Merkelig med tall altså.
Mann 42 Skrevet 11. juli 2008 #20 Skrevet 11. juli 2008 En til. At ordet Ordet på gresk har en sum på 373, Og har tidligere nevnt 37*73=2701 som er summen i Gen1.1. Og sekskanten i Israelsstjernen som har 37 prikker og stjerne til sammen har 73, et hakk mindre sekskant gir 19 og en stjerne med til sammen 37 prikker. Men altså "Ordet" har summen 373. La oss si det sånn 37--->3 37* 3= 111 37* 6= 222 37* 9= 333 37*12=444 37*15=555 37*18=666 37*21=777 37*24=888 37*27=999 Merkelig med tall altså. Det som er enda mer merkelig, er disse prikkene, som man har bestemt at stjernene skal lages av. Hvor kommer de fra? Jeg vet selvsagt at Davidstjerner har 6 kanter, men de er tradisjonelt beskrevet som sammensatt av to likesidede triangler, som har en symbolsk mening, en for mennesket og en for Gud, der den ene peker opp mot himmelen og den andre ned mot jorden. Det er forsåvidt en vakker og slående symbolikk. Men alvea-doras side er den første gangen jeg har kommet over prikker og slike ting som kan tilpasses stjerneformen? Er det bare meg, eller virker det en smule oppkonstruert for å passe med de andre sammenhengene som det er snakk om her? Leser forøvrig DU hebraisk, slik at du har noen realistisk mulighet til å sjekke disse dataene? Kjenner du noen som leser hebraisk? Har du en hebraisk versjon av det gamle testamentet liggende, slik at du kan se om dette stemmer? Har du en hebraisk bok om disse tallene som hver hebraisk bokstav er tilordnet i følge denne personen? Vet du hvem alvea-dora ER? Har vedkommende noen kredibilitet og er hun ansett for å være pålitelig av andre som har gjennomgått arbeidet hennes? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå