royaltrux Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Aaah, herlig hvis man leter litt rundt! I dag har jeg kjøpt følgende på nett: Frederik Fekkai Protein RX Shampoo (178 kr på Lookfantastic) 125,55 kr (ink. frakt) Frederik Fekkai Protein RX Conditioner 16 oz (356 kr på Lookfantastic) 191,70 kr (ink. frakt) (Dessuten fant jeg ut at Fekkai produkter selges MYE billigere på Strawberrynet enn Lookfantastic!) Dermalogica Special Cleansing Gel (veil. pris i Norge 293,00) 157,50 (ink. frakt) Dermalogica Active Moist (veil. pris i Norge 387,00) 173,70 (ink. frakt) Dermalogica Multivitamin Masque (veil. pris i Norge 504,00) 180,42 (ink. frakt) Aveda Hair Detoxifier (foreløpig selges kun på Inch salong i Norge men har ikke pris) 110,00 (ink. frakt) Har brukt Ebay forresten :-D Venter i spenning å høre andre sine kupp
prescella Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Tja, har kjøpt for ei vel uke siden Polar pulsklokke. F11. Kostet 860 NOK,inkl porto.. Ebay:) (selger sendte den som "gave")
IloveNY Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 For Mary Kay fans er touchofpinkcosmetics.com genial nå med den lave dollar kursen! Jeg bruker Tribute parfymen og den koster 500 kr gjennom en konsulent i Norge. Jeg bestilte den til litt over 100 lappen der idag! GENIALT!
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Har kjøpt endel sølvsmykker på Ebay. Handler MASSE der vanligvis også.
royaltrux Skrevet 13. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2008 Ja, Ebay ER plassen å kjøpe for tiden...:D
Gjest Gjest_Charlie_* Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Joda, ble noe på strawberrynet selvfølgelig. Men jeg kjøpte vilt på Lasenza.uk, punden er jo å lav. Gleder meg så det til kommer;) Men ebay er kult, men har ikke turt å handle der før. Hvordan foregår det? Noe nettvett regler å være ops på? Like trygt som nettsteder? Takk:D
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Har kjøpt masse klær på Ebay, bl.a. Victorias Secret, Calvin Klein, Levis osv. Nå har jeg lyst på denne: http://p4.hostingprod.com/@ibaze.com/showp...p?pix=9326a.jpg eller denne: http://p4.hostingprod.com/@ibaze.com/showp...p?pix=9252a.jpg Men jeg lurer på om det kan være lurt å gå opp en størrelse. Asiater er jo ganske små folk, og det reflekteres vel i størrelsene på klærne som blir produsert der.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Joda, ble noe på strawberrynet selvfølgelig. Men jeg kjøpte vilt på Lasenza.uk, punden er jo å lav. Gleder meg så det til kommer;) Men ebay er kult, men har ikke turt å handle der før. Hvordan foregår det? Noe nettvett regler å være ops på? Like trygt som nettsteder? Takk:D For å kunne handle på Ebay, så må du registrere deg. Det tar litt tid, for du må finne en måte du vil betale på også. Det som de fleste godtar som betaling, er via noe som heter Paypal. Du får egentlig ikke shoppet så mye før du har registrert deg der. Når du gjør det, så må du vente til du får en kode via kontoutskriften din, og først DA når du har fått denne koden fra Paypal og aktiverer den, kan du begynne shoppingen. Det kan ta en uke eller to før du får koden fra Paypal. Så om du har lyst å shoppe på Ebay, så bør du registrere deg med det samme. Jeg har handlet MASSE, har vært registrert der i snart 8 år. Det er skikkelig gøy, og mange kupp har blitt gjort. Det viktigste for en nybegynner (og alle andre...) Se at selger sender til Norge Spør på forhånd hva frakten blir Om de kan sende flere ting i samme pakke til samme pris på fakt Om de er villige til å skrive en lav pris på tollpapirene, så du slipper toll + den forsinkelsen det innebærer (jeg måtte vente 2 mnd på en ring de stoppet i tollen i Norge engang, så jeg spør ALLTID) Viktig at selger har bra positiv feed-back (handler ALDRI hos de som har under 99%) Sikkert ting jeg har glemt, men håper du fikk svar på noe ihvertfal.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Men ebay er kult, men har ikke turt å handle der før. Hvordan foregår det? Noe nettvett regler å være ops på? Like trygt som nettsteder? Takk:D Ebay er ganske likt QXL hvis du kjenner til det. Selgere legger ut varene sine i form av auksjoner som man byr på eller som "by it now" hvor du slipper å sitte og vente på at auksjonene skal bli ferdige. Nettvett på Ebay: - Vær sikker på at du har lest ALT på siden før du trykker kjøp. Har du først vunnet en auksjon, så forplikter du deg til å gjennomføre transaksjonen. - Sjekk selgers feedback. Personlig holder jeg meg til selgere som har over 99% positiv feedback. Dersom en selger har mange kommentarer om f.eks. varer som ikke er som annonsert, falske varer, pakker som aldri ankommer osv. så kan det være lurt å styre unna. - For din egen sikkerhet kan det være lurt å kun handle med selgere som bruker PayPal som betalingssystem. Aldri, aldri, aldri godta betalingsmidler som money-order, Western Union, sjekk og "penger i posten". Dette er også noe det er viktig å finne ut av FØR du byr - Finn ut av hva frakten vil komme på FØR du byr slik at du slipper ubehagelige overraskelser. Spør selgeren på forhånd dersom frakten ikke står oppgitt i auksjonen. Det er nok av selgere som opererer med blodpriser når det gjelder frakt. - Det er en god del fakes ute og går på Ebay. Så det gjelder å være forsiktig dersom du planlegger å kjøpe f.eks. designervarer, elektronikk, programvare, filmer mm. Dersom det ser ut til å være for godt til å være sant, så er det som oftest det. Dersom man bruker sunn fornuft, så er Ebay like trygt som andre nettsteder. Vel, det var det jeg kom på i farta. Det er sikkert andre her som og har noen innspill.
Gjest Hegepege Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 Åhh, skulle til å betale brudekjolen min nå som jeg bestiller fra kina, men i dollar, men western union ser ikke ut til å virke :blaaveis: Vil betale NÅ så je kan få den
Munachimso Skrevet 14. april 2008 #11 Skrevet 14. april 2008 Ecko Red sneakers til 200 kr, Apple Bottoms jeans til 150 kr (!!) Begge fra freemans-clothing.com/store
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #12 Skrevet 14. april 2008 Åhh, skulle til å betale brudekjolen min nå som jeg bestiller fra kina, men i dollar, men western union ser ikke ut til å virke :blaaveis: Vil betale NÅ så je kan få den Western Union og Kina høres ganske så risky ut da!
Mischa Skrevet 14. april 2008 #13 Skrevet 14. april 2008 Miss Sixty jeans til 89 dollar + frakt da, så det ble vel 110 dollar, ca 550 kr, koster 1400 kr i Norge I eBay!
Handis Skrevet 14. april 2008 #14 Skrevet 14. april 2008 Ecko Red sneakers til 200 kr, Apple Bottoms jeans til 150 kr (!!) Begge fra freemans-clothing.com/store Hva kommer frakten på hos freemans-clothing? Så ei bukse der som jeg fikk lyst på, nemlig......
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #15 Skrevet 14. april 2008 hmm..at dere tør å bestille bukser..? Synes liksom alltid det blir feil form, for det er så vanskelig å bare se, når du ikke får prøvd.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #16 Skrevet 14. april 2008 Dere som bruker ebay og paypal, koster det noe å få paypal eller å bruke det?
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #17 Skrevet 14. april 2008 Dere som bruker ebay og paypal, koster det noe å få paypal eller å bruke det? Koster $1.99 å aktivere Paypalkontoen. Du får igjen disse pengene første gang du handler via Paypal. Så da blir det gratis, og koster ingenting å bruke Paypal videre. Du betaler heller ingen gebyrer til Ebay når du er kjøper. De som selger, må betale en viss sum for å legge inn annonse.
Mischa Skrevet 14. april 2008 #18 Skrevet 14. april 2008 (endret) hmm..at dere tør å bestille bukser..? Synes liksom alltid det blir feil form, for det er så vanskelig å bare se, når du ikke får prøvd. Skjønner hva du mener - har problemer nok med å finne noe som passer når jeg går i butikker og prøver Jeg ville aldri kjøpt om jeg ikke eide et par av samme modell og størrelse fra før og var 99 % sikker på at det var samme modell som ble solgt! (altså jeg HAR kjøpt bukser på nett men kun fordi jeg visste de ville passe) Endret 14. april 2008 av Mischa
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #19 Skrevet 14. april 2008 Skjønner hva du mener - har problemer nok med å finne noe som passer når jeg går i butikker og prøver Jeg ville aldri kjøpt om jeg ikke eide et par av samme modell og størrelse fra før og var 99 % sikker på at det var samme modell som ble solgt! (altså jeg HAR kjøpt bukser på nett men kun fordi jeg visste de ville passe) Gå inn i butikken og prøv hvilke bukser som passer, skriv opp str. og bestill billigere på nett. Jepp!
Rosenrød Skrevet 14. april 2008 #20 Skrevet 14. april 2008 Har handlet på victorias secret og strawberrynet i løpet av de siste månedene, herlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå