Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lucky!74
Skrevet (endret)

Jeg har lest mye om hvordan jeg skal finne ut hvilken undertoner jeg har i huden. Men det er litt vanskelig å forstå. Hvordan ser jeg på meg selv hvilken type jeg er og hva skal jeg da velge av nyanser når jeg skal kjøpe foundation.

Har fått hjelp av hudpleier og hun mente jeg var en medium beige i ID sin sminke men jeg selv synes det blir for gult/mørkt.

Blir litt sprø av å leite. Har flere prøver fra Glo som er det merket jeg skal bruke.

Synes kanskje nautral light passer meg best men den også virker litt gul..

Håper det noen her inne som kan dette med å finne ut om man er kalt/varm- gul/rosa for jeg blir sprø av å leite:)

Endret av lucky!74
Videoannonse
Annonse
Gjest Lacuna
Skrevet

Det jeg har skjønt, er at golden-tonene er varme, natural-tonene skal være balanserte mellom varm og kalde, altså relativt nøytrale, beige-tonene er kaldere, og honey-tonene er beregnet til hud som olivenfarget undertone, som ikke er fullt så vanlig her i nord.

Kanskje du kunne forsøke beige light?

Gjest lucky!74
Skrevet
Det jeg har skjønt, er at golden-tonene er varme, natural-tonene skal være balanserte mellom varm og kalde, altså relativt nøytrale, beige-tonene er kaldere, og honey-tonene er beregnet til hud som olivenfarget undertone, som ikke er fullt så vanlig her i nord.

Kanskje du kunne forsøke beige light?

Takk! Skal til Oslo i mai så jeg skal dra innom en forhandler å få hjelp. Blir så oppgitt.. Men huden min har forandret farge og blitt lysere og klarere etter at jeg begynte med skikkelig produkter. Så jeg må nok tenke andeledes ang fargevalg nå enn jeg gjorde før.

Gjest Lacuna
Skrevet

En ting til som jeg har lest/hørt, er at gylne farger er fine å bruke hvis man har rødhet som må nøytraliseres; til dette funker ikke natural-tonene noe særlig. Husk også på at det er en fargeforskjell mellom presset og løst selv om fargebetegnelsene er de samme.

Og ikke stol 100% på informasjonen du får. Jeg ble for eksempel anbefalt Medium Tan i ID, og da jeg brukte den, bemerket min vanligvis så sminkeignorante samboer at jeg så "helt oransje" ut.

Gjest Glo minerals
Skrevet (endret)

Hei!

Kanskje jeg kan være til hjelp. Det er ikke så enkelt dette med undertoner. Men skal prøve å forklare. Alle hudtoner kommer fra primærfargene gul eller rød.

97% av befolkningen har varme gyldne undertoner, det vil si de som er gule/oliven fargede, men fargeskalen er stor her, så noen er mer gule/oliven fargede enn andre, spørs hvor mye pigmenter du har i huden din. En asiater vil gå mer mot oliven enn en skandinav som blir mer gul.. Etter litt trening kan man se dette ganske raskt.

Så det gjenstår bare 3% av befolkningen, de som har kalde røde undertoner i huden sin. De mangler ofte pigmenter i huden sin.

du kan selvfølgelig ligge i grenseland mellom gul og rød også.

Etter man har sett på undertone og har analysert den, så ser man på overtone i huden, er den varm (gul/oliven) eller kald (rød-rosa)?? Rosa overtone i huden kan man f.eks få av at blodkarene ligger høyt opp i huden.

Når man har sett på undertone og overtone ser man på om hudfargen er lys eller mørk... en fair, medium eller dark... Husk å sjekk foundation på overgangen hals ansikt i dagslys for å se om den smelter inn i huden og ikke synes.

Det er vanskelig for de som ikke jobber med dette til vanlig å skjønne dette, og ikke minst forstå seg på dette i praksis, for det krever en del trening.

De jeg selger mest av er golden serien i glo så kommer honey, natural og beige i den rekkefølgen.

Beige selger jeg veldig lite av, for da må du ha veldig røde undertoner, og som sagt er det ikke så mange av oss som har det. ( dette gjelder for GLO sine foundationer)

Håper jeg var til litt hjelp.

Randi

Innlegget redigert.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Gjest lucky!74
Skrevet

Takk for info!

Jeg trodde jeg kunne bruke golden light men jeg ser nå at jeg får en litt grå/død farge i ansiktet av den. Mens golden medium blir for brun/mørk.. Nautral virker for gul. Hva tror du jeg skal velge isteden?

Er det presset eller løs foundation du skriver om?

Jeg venter mange prøver i posten nå så jeg håper å finne en jeg liker.

Gjest Lacuna
Skrevet

Muligens kan du forsøke enten honey light eller honey fair. Jeg har selv moderate gultoner/lys olivenfarget hud, og honey light i det pressede er fin på meg. I den løse ble jeg anbefalt natural light.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...