Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Noen som har noen historier å komme med om morsomme hendelser som skjedde under fødselen? Ting som du kan le av i etterkant? Hadde vært fint å få litt avveksling fra diverse skrekkhistorier jeg har hørt på jobben...
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Noen som har noen historier å komme med om morsomme hendelser som skjedde under fødselen? Ting som du kan le av i etterkant? Hadde vært fint å få litt avveksling fra diverse skrekkhistorier jeg har hørt på jobben... Hei Vet ikke om dette er så morsomt, men det er noe jeg har tenkt på i ettertid og dratt på smilebåndet av. Det skjedde under en rie og av ren refleks tok jeg handa til samboeren min og skulle til å bite temmelig hardt. Heldigvis var han kjappere enn meg og fikk tatt til seg handa. :-) I steden fikk jeg en klut. 1
Gjest mm Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Jeg ler hvertfall av det: Lystgassen var feilinnstilt, så jeg fikk ikke lystgass, men ren luft. Så jeg pustet som en gal i 10 timer - og synes at lystgass var det dårlig effekt i...
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Fødselen skjedde litt fortere enn vi hadde trodd, da hodet var ute lå jeg og ropte etter epiduralen min, mens en jordmor, som tilfeldigvis sto i gangen da babyen bestemte seg å komme ut på en ri, prøvde å forklare meg at det kanskje var litt seint med epidural. Ikke noe morsomt då, men vi har ledd godt av det i etterkant!
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Jeg sovna nesten mellom hver gang jeg skulle presse!Presset litt,og duppet av før jeg kom til "live" og presset igjen. Hehe(var forferdelig sliten og hadde ikke sovet på 3-4 dager..)
liv Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Svigerinna uttalte vist til jordmora at det var deiligere å få babyen inn enn å presse den ut 14
Lykkelille Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Da jeg fødte, kom en lege for å hjelpe da hjertelyden til min datter ble svakere. De ville ha henne fort ut, så da la legen seg over magen min da jeg presset. Jeg presset til jeg nesten svimte av, og da jeg kom til meg selv igjen etter rien var over, oppdaget jeg at jeg hadde tatt et godt grep om bakenden til denne mannlige legen "Oi.." mumlet jeg, og fjernet klåfingra mine Han så ikke ut til å la seg merke ved det, de er vel vant til det meste 10
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Jeg var fryktelig trøtt under første fødselen, og under pressriene spurte jeg (visstnok) jordmor om vi kunne ta en pause så jeg fikk sove litt. Lovet å presse etterpå. Husker ikke dette selv da. 2
La Guapa Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 Søte, snille mannen min skulle hjelpe meg litt og sa: "press, vennen min..." Det var bare det at jeg hadde bare 4 cm åpning og var milevis fra pressrier Hadde bare inn i granskauen vondt...... Var så full av lystgass at jeg fitt skikkelig lættis da han sa det....lo så tårene trilla.... 2
Susan Sto Helit Skrevet 4. april 2008 #10 Skrevet 4. april 2008 Vet ikke om det er så morsomt, egentlig, men vi har nå flira litt av det uansett... Mannen spurte gjentatte ganger mens jeg var i åpningsfasen om han kunne gå på do, eller ringe foreldrene våre og fortelle hva som skjedde... Men det fikk han ikke lov til av meg! Han fikk ikke forlate min side ett sekund! Pluss at da jeg hadde holdt på i lange tider, så fant legen ut at babyen begynte å bli stresset. Siden han lå i sete, så kunne han ikke ligge i fødselskanalen så lenge, så de ville ha han fort ut. Men da de nevnte KS for meg, så ble jeg sint. "Jeg vil ikke ha KS sa jeg!" De forsøkte å forklare at det var for babyens skyld, men jeg brydde meg nok ikke så mye akkurat der og da... Til slutt fikk jeg lov til å prøve å presse en gang før vi ble sendt på operasjonsstua. Og da ble det jaggu liv på fødestua... Han var nemlig nesten ute på første presset! Men leger og jordmødre var ikke forberedt på at det skulle bli fødsel i det hele tatt, så de måtte plutselig kle på seg riktig, stille inn fødesenga, og gjøre alle forberedelser. Det er hvertfall en morsom historie hjemme hos oss. 3
Gjest lillebøll Skrevet 4. april 2008 #11 Skrevet 4. april 2008 Jeg pusta så mye lystgass at jeg "drømte" at jeg lå i ei grøft med ei tom litersflaske vodka i hånda. Prøvde å forklare jordmoren at vodkaen min var tom og at jeg trengte mer.. 14
sanne85 Skrevet 4. april 2008 #12 Skrevet 4. april 2008 Svigerinna uttalte vist til jordmora at det var deiligere å få babyen inn enn å presse den ut hehehehe
Skrållan Skrevet 4. april 2008 #13 Skrevet 4. april 2008 Var ikke så mye morsomt som skjedde, så vidt jeg husker... men jeg lå jo i 12 timer i lystgassrus, så det er nok mye jeg har fortrengt! Men sambo måtte spørre fint om lov om han ville på do, eller ut i gangen for å hente mer kaffe. Og han fikk kun gå om det var absolutt kriiiise! Også mens jeg holdt på å presse, så ble jeg en smule lei.. jeg var på vei opp av senga, mens jeg sa til sambo at nå fikk han værsegod å overta! Nå hadde jeg vært flink og ligget der med rier i 2 døgn, og hva hadde han gjort? Nei, han fikk presse ut den ungen han! 4
Gjest Reka Skrevet 4. april 2008 #14 Skrevet 4. april 2008 Da jeg fødte, kom en lege for å hjelpe da hjertelyden til min datter ble svakere. De ville ha henne fort ut, så da la legen seg over magen min da jeg presset. Jeg presset til jeg nesten svimte av, og da jeg kom til meg selv igjen etter rien var over, oppdaget jeg at jeg hadde tatt et godt grep om bakenden til denne mannlige legen "Oi.." mumlet jeg, og fjernet klåfingra mine Han så ikke ut til å la seg merke ved det, de er vel vant til det meste Jeg var fryktelig trøtt under første fødselen, og under pressriene spurte jeg (visstnok) jordmor om vi kunne ta en pause så jeg fikk sove litt. Lovet å presse etterpå. Husker ikke dette selv da. Søte, snille mannen min skulle hjelpe meg litt og sa: "press, vennen min..." Det var bare det at jeg hadde bare 4 cm åpning og var milevis fra pressrier Hadde bare inn i granskauen vondt...... Var så full av lystgass at jeg fitt skikkelig lættis da han sa det....lo så tårene trilla....
Umuriel Skrevet 4. april 2008 #15 Skrevet 4. april 2008 Søte, snille mannen min skulle hjelpe meg litt og sa: "press, vennen min..." Det var bare det at jeg hadde bare 4 cm åpning og var milevis fra pressrier Hadde bare inn i granskauen vondt...... Var så full av lystgass at jeg fitt skikkelig lættis da han sa det....lo så tårene trilla....
Suzy Skrevet 4. april 2008 #16 Skrevet 4. april 2008 Midt i pressrier og det hele så satte babyen seg fast litt og sliten som jeg var så ropte jeg og skrek mens jeg presset (for det gjorde jo vondt må vite). Min milde og søte jordmor prøvde å si noe om at jeg måtte spare på kreftene for babyen osv, men jeg brølte like fullt og tok null notis av henne - da kom det ei assisterende jordmor inn i kaoset. Hun var av Filippinsk opprinelse og omtrent like bred som hun var høy. Jeg husker hun kom på siden av senga, så kjørte hun albuen og overarmen ned øverst på magen min, klemte til og sa "hold kjeft, og press" og HUN nådde inn gitt. Da klappet jeg igjen og snuppa kom på en to tre. Har ledd mye av det i ettertid 10
BitteLille Skrevet 4. april 2008 #17 Skrevet 4. april 2008 Hadde riestimulerende drypp, og lå i min egen lystgassverden, plutselig begynnte jeg å bomme på pustinga og fikk vondt, etter en runde i toppen skjønte jeg at jordmor hadde vært og stilt opp dryppet, og gubben fikk klar beskjed om å holde de j...vla kjærringene unna dryppmaskinen. Heldigvis var det bare vi i rommet da... Med kraftige rier og rusa på lystgass fant jeg ut at nå var jeg lei, og husket at pressetrang ble beskrevet som å være nødt på do. Jeg begynner høylydt å erklære jeg må på do jeg må på do, med den planen at da skulle jordmor si at da kunne jeg begynne å presse. Jeg endte opp med å bli tvunget til å legge fra meg lystgassmasken og måtte humpe på do... 2
Imax Skrevet 4. april 2008 #18 Skrevet 4. april 2008 Da pressriene kom så hylte jeg, og da sa jordmoren: Slutt å skrike og begynne å presse! Gjorde som hun sa, og ungen kom ut! Så var det broren min som hadde sagt til mannen min: Husk å ta av gifteringen. Etter første pressrie sier mannen min: Vent, jeg må ta av meg gifteringen! (og broren min var selvsagt fornøyd etter på da historien ble fortalt "hva var det jeg sa...") Og da anestesilegen kom lovlig sent beit jeg i meg uttalelsen "din jæv*@@$#" Fi*$#%#", men det var bare så vidt! Husker jeg tenkte at gud, det kan jeg virkelig ikke si. 1
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #19 Skrevet 4. april 2008 ks frister bare mer og mer etter å lese dette....
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 4. april 2008 #20 Skrevet 4. april 2008 Jeg angrer ikke et sekund på at jeg fødte på naturlig vis. Er en utrolig opplevelse å sette et barn til verden. Ja, det kan være vondt, men det er bare snakk om noen timer av ditt liv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå