Ephemera Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Vi må jo ha en sånn tråd! Noen som er hjemme og har fått besøk av postmannen??
treningsjenta Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Er hjemme, men ikke fått besøk enda! Jeg sitter å venter i et STORT håp!! Men hver eneste gang er jeg alltid den som får sist....
Rosalie Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Sendes ikke de første ut i dag, da? Så tar vel et par dager før det er noen vits i å sjekke postkassa... (sniker meg usett ut døra og ned til postkassa...)
Gjest Stearinpikken Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Føler meg dum som spør, men får man vite om man får igjen penger på skatten nå? Trodde vi ikke fikk vite det før i juni evn. oktober..
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Er hjemme, men ikke fått besøk enda! Jeg sitter å venter i et STORT håp!! Men hver eneste gang er jeg alltid den som får sist.... venter på postmannen?? vanligvis kommer posten rundt kl 11. I fjor på denne dag kom han kl 17.30. Så mange får vente i dag
Ephemera Skrevet 3. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2008 Sendes ikke de første ut i dag, da? Så tar vel et par dager før det er noen vits i å sjekke postkassa... (sniker meg usett ut døra og ned til postkassa...) Erfaringsmessig mener jeg å huske at den kan komme i postkassen den dagen den liksom skal sendes ut? Mulig jeg tar feil... men jeg håper ikke det Føler meg dum som spør, men får man vite om man får igjen penger på skatten nå? Trodde vi ikke fikk vite det før i juni evn. oktober.. Den foreløpige selvangivelsen sendes ut nå. Der står det hva som er beregnet skatt tilgode eller skyldig. Også må "forslaget" leveres, med eller uten endringer, innen 30. april. Penger tilgode kommer i juni for de fleste, mens noen ikke får det før i oktober.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Jeg fikk en selvangivelse i posten i dag. Nå var den lagt i egen konvolutt og adressert til meg da dette gjelder en avdød person hvor jeg har ansvaret for å levere selvangivelse. Ble en hel del kroner igjen på skatten, men de får litt tilbake da pga arveavgift.
Gjest Tnita Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Venter spent på at posten skal komme idag, den kommer vel ca to.
Lilith Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Oi! Veldig spent på hvordan det har gått i år - har ikke helt oversikten ... *løper ned og sjekker postkassa*
Gjest Stearinpikken Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Den foreløpige selvangivelsen sendes ut nå. Der står det hva som er beregnet skatt tilgode eller skyldig. Også må "forslaget" leveres, med eller uten endringer, innen 30. april. Penger tilgode kommer i juni for de fleste, mens noen ikke får det før i oktober. Stemmer, jeg har jo gjort det før Jeg pleier bare å sende den inn ettersom jeg ikke har noe lån i banken eller eier store ting. Har bilen da, men har privat lån på den så det teller vel ikke.. Da så
Gjest Lily1 Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 Postmannen kom så langt som å levere borti krysset 30 meter fra oss, før han snudde og kjørte tilbake igjen... Vanligvis er han her mellom 11.30-12.00, men ingen post enda her. Kanskje han returnerte terminalen for å hente en ny ladning? :håper:
Arkana Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 Også må "forslaget" leveres, med eller uten endringer, innen 30. april. Penger tilgode kommer i juni for de fleste, mens noen ikke får det før i oktober. Må bare rette på deg her, men selvangivelsen skal ikke sendes inn i år. Man sender inn kun hvis man har rettelser, gjør man ingenting har man automatisk godkjent det som står der.
Gjest Helen Parr Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 Man kan sende inn, Arkana. Men nytt av i år er stille aksept, det vil si mulighet til å la være å sende inn for dem som ønsker det. Man kan levere pr. sms også, og da kun uten endringer. Så skattekontorene tar imot selvangivelser uten endringer også. Forresten: til dere som venter på posten - logg dere inn på altinn.
Ephemera Skrevet 3. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 3. april 2008 Må bare rette på deg her, men selvangivelsen skal ikke sendes inn i år. Man sender inn kun hvis man har rettelser, gjør man ingenting har man automatisk godkjent det som står der. Stemmer! Det glemte jeg Her står det i alle fall at den kan dukke opp idag http://www.dinside.no/php/art.php?id=517712 (Jeg sitter på jobb )
jente 79 Skrevet 3. april 2008 #15 Skrevet 3. april 2008 Ja, den sendes ut i dag. Spennende!!! Regner med at vi begge får igjen. Pleier alltid å justere opp skatte trekket. Synes det er så greit å få igjen penger :-D Får ikke sjekket før jeg kommer hjem da...
Eplekake Skrevet 3. april 2008 #16 Skrevet 3. april 2008 Tror jeg får igjen i år. Tok opp bolig lån i mai og rettet ikke på sakttekortet før 2008 begynte....På den andre siden fikk jeg ny arbeidsgiver i slutten av 2006, som har mange goder, forsikringer, klær osv, spent på hva det kommer til å utgjøre.
Sol79 Skrevet 3. april 2008 #17 Skrevet 3. april 2008 Jeg pleier bare å sende den inn ettersom jeg ikke har noe lån i banken eller eier store ting. Har bilen da, men har privat lån på den så det teller vel ikke.. Da så Private lån skal også oppgis på selvangivelsen. (Forøvrig er det ca tre tråder om skatteoppgjøret fra før, TS...)
Ephemera Skrevet 3. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 3. april 2008 Forresten: til dere som venter på posten - logg dere inn på altinn. Men sakset fra artikkelen i linken over, kan du ikke se noe på Altinn man har fått selvangivelsen i posten Ifølge informasjonsdirektør Lise Halvorsen i Skatteetaten kan du ikke bruke fjorårets pinkode til å tyvtitte på selvangivelsen. Du er altså pent nødt til å vente til du mottar papirene i posten.
Sol79 Skrevet 3. april 2008 #19 Skrevet 3. april 2008 Man kan logge inn på altinn med pinkodene som står på skattekortet eller man kan bruke smartkort.
Titta Skrevet 3. april 2008 #20 Skrevet 3. april 2008 Forresten: til dere som venter på posten - logg dere inn på altinn. Har du prøvd det? Logget meg inn (det er fullt mulig å logge seg inn med PIN-kode fra skattekortet) og fikk se utkast til selvangivelsen (altså alle postene) men det sto ikke noe om hva jeg får igjen. Eller kanskje jeg bare ikke fant det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå