Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så er det slutt, etter bare noen år.

Takk til Lidl for at de forsøkte å øke vareutvalget, og for at de holdt ut så lenge.

Men dessverre; det store flertallet av Ola og Kari vil ha de tradisjonelle (norske) varene og de tradisjonelle (norske) supermarkedene. I begynnelsen prøvde til og med Lidl å selge varer som både var produsert i utlandet :sjokk: og som hadde andre varemerkenavn enn det vi var vant med :nei: Etterhvert måtte Lidl ta inn endel av de gamle kjenningene i vareutvalget, de store matgigantselskapene som har bortimot monopol her hjemme. Og det er jo best at den farlige utenlandske maten er produsert av store norske produsenter - og da er smaken jo solid fornorsket også. "Meksikansk" gryte er best fra Toro, Fjordland tar seg av "italiensk" pasta, Prior lager fin "chorizo" (av kalkun!).

Det er bra at norske multimilliardærer tar over slik at de kan få vareutvalget her i landet ned på et lavt akseptavelt nivå igjen.

Skrevet

En kjede er enn annen lik, bortsett fra enkelte unntak.

Skrevet

Trur aldri eg fann noko som smakte godt av Lidl sine eigne merker eg... Og eg bur ikkje i Noreg, og et ikkje norsk... Så det er heilt ok for meg, handlar ikkje på Lidl her eg bur heller for å sei det sånn. Og her heiter supermarkedet Jumbo eller Pingo Doce...

Skrevet

Jeg har handlet på lidl en gang, og var ikke imponert hvertfall! Dårlig frukt og grønt, det var rotete og en veldig tungvinn måte å pakke varene på!

+ at de varene jeg kjøpte som ikke var vanlige norske produkter smakte veldig falskt og usunt.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva har skjedd med Lidl?? skal det bli lagt ned? alle butikkene?

Gjest *Ulla*
Skrevet

Gleder meg til det blir Rema 1000 isteden jeg!

Gjest lillebøll
Skrevet

Lidl er en fussete butikk med preg av russisk stormarket. Nei takke meg til bedre butikker med bedre utvalg.

Jeg betaler gladelig for kvalitet framfor kvantitet.

Skrevet

Jeg kommer iallfall ikke til å savne Lidl!

Men om det er Lidl eller Rema er i grunnen likegyldig for min del...

Apropos- går noen virkelig på Lidl om de vil ha utvalg? :klø:

Det finnes da mange store butikker blant de norske kjedene som har MYE bedre utvalg og kvalitet enn Lidl vel? Har alltid sett på Lidl som en billig b-vare butikk jeg...

Gjest Gjest
Skrevet

Men hvor har dere det fra at det skal legges ned? har ikke hørt noe om det jeg.. står det på nyhetene?

Skrevet
Men hvor har dere det fra at det skal legges ned? har ikke hørt noe om det jeg.. står det på nyhetene?

Det stod i diverse nettaviser i går. Du finner nok noe om du orker å skrive "lidl" i google-feltet ditt...

Gjest StockDama
Skrevet

Stått i avisene.

Og her i hønefossen har de aldri satt opp noen lidl...så da får de bare ha det så godt =p

Skrevet

Jeg har vært på Lidl èn gang, men aldri kjøpt noe der. Savnet blir nok ikke så stort. Reitan derimot - skuffer aldri! :ler:

Skrevet
+ at de varene jeg kjøpte som ikke var vanlige norske produkter smakte veldig falskt og usunt.

Vet selvfølgelig ikke hvilken "vanlige norske produkter" du spiser.

Men min erfaring er bl.a.: Priors kyllingfileter må krydres kraftig for å fjerne den ekle smaken av fisk '(kyllingene blir foret på fiskemel), Fjordland pasta er gummi, Salami fra Gilde orker jeg ikke å beskrive. Kokt skinke fra samme produsent smaker saltvann. Og mange norske produsenter bruker omdiskutert "smaksforsterker" helt ukritisk, selv om dette er forbudt i mange land - og det forbudet kommer til å øke i omfang.

Skrevet

Huff og huff.

Lidl hadde jo masse varer som var minst like gode, om ikke bedre enn de rimi/rema har og mange ganger ned til halve prisen.

Hadler mye på lidl og jeg gir faktisk blanke i hvor rotete og uoversiktlig det er.

det er en veldig liten pris og betale for de pengene du sparer på å handle der, har heller ikke opplevd noe vesentlig dårligere kvalitet på noen av produktene.

Annonse
Skrevet

:gråte: Da forsvinner jo favorittsjokoladepuddingen min .

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har handlet på lidl en gang, og var ikke imponert hvertfall! Dårlig frukt og grønt, det var rotete og en veldig tungvinn måte å pakke varene på!

Dette er min opfatning også! Sikkert forskjell kanskje på Lidl butikkene, men da jeg var på Lidl på Grønnland ble jeg møtt av rot og kaos.Kjøpte ingenting der, men klarte å kare meg ut igjen gjennom fra en enormt trang butikk med milelang kø til kassa.

Uansett så er REMA det samme konseptet som Lidl så hva er problemet med at REMA tar over?

Gjest Gjest
Skrevet

TRor de kunne hatt flere kunder hadde det ikke vært for den manglende plassen til å ta oppi varer etter de har gått gjennom kassen. Nevrotiske nordmenn er fryktelig redd for dette tror jeg. Ikke at jeg tror det gjorde utslaget men summen av flere faktorer. Lidl er for meg omtrent slik som europris er, mye billig lavkvalitetsprodukter. Men det er jo synd at konkurransen forsvinner slik at det havner mer penger i den velfylte pungen til reitan og co.

Skrevet

Jeg var ikke særlig glad i Lidl. Fikk ikke matlyst av gå inn der og var heller ikke imponert etter å ha spist maten. Ektremt mye billigere var det heller ikke.

Ikke alle de norske matvarebutikkene er bedre, men mange av dem er det!

Og som Reitan selv sa på nyhetene: du skal lete lenge før de finner et land som har like mange matvarekjeder som vi har i Norge. Kan derfor ikke se at Lidl's tap på det norske markedet får så mange konsekvenser..

Men fint om gattissima forklarer litt nærmere dette med bruk av smaksforsterkere, og farligheten av dette. Slike ting er viktig å sette på dagsordenen om det faktisk er tilfelle.

Har du noe dokumentasjon? Hadde vært interessant å lese nærmere om det.

Skrevet

hjelp, nå må jeg en tur på lidl for å hamstre favorittene mine før de blir borte for godt... selvsagt er ikke alt bra der, men den lidl butikken jeg handler i er ryddig og oversiktelig. alt av frukt og grønt er bra og ofte billigere enn på den lokale invandrerbutikken, større utvalg også... og de har en del varer jeg ikke finner andre steder.... blant annet frukt kvarg..... sukk. rema 1000 er helt greit det, men jeg vil heller ha en lidl og en rema 1000 enn to rema 1000 bare så det er sagt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...