Gå til innhold

nakene i fellesdusjer

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har vært på vinterferie, og ville avslutte turen med en tur til et badeland. Jeg tar med meg barna mine, og på døra inn til dusjen står det at ALLE skal dusje nakne og vaske seg før de går i bassenget. Hvis ikke dette blir fulgt, får man ikke lov til å bade.

Helt greit dette, men problemet er at det er 1 stort dusjrom med flere dusjer i, uten skillevegger.Så alle kan se alle. Dette synes jeg er et stort problem da jeg ikke liker å være naken blandt andre..

Så da blir man eksludert fra å bade i badeland fordi man ikke ønsker å vise seg naken...

Er det flere som synes dette er et problem. Det ville jo helt klart vært flere som ville dusjet nakne hvis man bare hadde sluppet å kle av seg i påsyn av mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest angeleyes

Jeg er helt enig. Har selv så store komplekser i forhold til min egen kropp at jeg mest sannsynlig kke hadde dusjet her helt naken.

I de fleste svømmehaller trenger man jo ikke å dusje helt naken hvis man ikke vil. Det er jo et poeng at svømmetøyet også skal være rent... og hvor mye mindre ren blir man egentlig av å dusje med badebukse/bikini vs uten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke dette, og pleier å si ifra dit jeg kommer at jeg ikke kan forholde meg til sånne regler, og at jeg derfor ikke ønsker å bruke anlegget likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tørr heller ikke stå helt naken foran andre mennesker!

Man klarer jo å få vasket seg på visse steder uten å være naken også da..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts her

På dette badeanlegget sto det på døren mellom dusj og basseng at det er påbudt å dusje og vaske seg naken, og dersom dette ikke ble gjort vil personalet bortvise vedkommende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hø, dette har jeg aldri hørt om! At noen ikke kan dusje sammen med andre av samme kjønn. Det er jo bare hud og under klærne er alle nakne.

Synes det er bra at det er påbudt å dusje naken. Det er ikke alle som drar å svømmer etter at de har dusjet hjemme. Det skjer mange ting ila dagen i det området, som jeg ikke vil ha i håret i bassenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også det er bra at deter påbudt at alle skal dusje nakne før de skal uti det samme bassenget. Men det bør tilbys avlukker for de som trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er bra at deter påbudt at alle skal dusje nakne før de skal uti det samme bassenget. Men det bør tilbys avlukker for de som trenger det.

Ja det er jo det som er poenget, jeg har ikke noe imot dusjingen naturligvis, men jeg liker best å dusje i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva man ønsker å skjule som blir usynlig under en badedrakt jeg da. Det er jo bare evt hud og kjønnshår, ser ikke helt problemet med det. Jeg har ingen interesse av å studere andres kjønn, og det tror jeg ingen andre har heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget med at ein skal dusje uten badetøy er jo for å få vekk rester etter bodylotion o.l. slik at det ikkje legger seg i badevannet, slik at det blir skittent. egentlig litt det samme som at ein ikkje skal tisse i vannet, fordi det blir skittent og er ekkelt.

er jo rett og slett av hygiensikeårsaker til at ein må det.

ein går jo i nesten naken når ein bader, ser ikkje heilt problemet med at noen ser det lille som blir dekket av ein bikini eller badedrakt i en liten stund.

badetøyet er jo ganske "tight", og ein ser jo heile formen til personen. så det er jo nesten bare kjønnshår og hud som ein ikkje ser når den er på.

og det er jo ytterst få som studerer kroppen til noen andre når dei er i fellesdusjer.

men kan jo så klart skjønne at noen har komplekser og problemer med å kle av seg forann fremmede folk. men det er ingen unnskyldning for å gjere badevannet skittent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mange som egentlig følger de oppslagene der? Jeg svømmer regelmessig i to forskjellige svømmehaller hvor det begge stedene står oppslag i dusjen om at en skal dusje og vaske seg uten badetøy før en går i bassenget.

Alle dusjer, men det går lang tid mellom hver gang jeg ser noen som først tar på seg badetøyet etter at de har dusjet. Og jeg har bare en gang lagt merke til at noen har vasket seg med såpe før de har gått i bassenget. Så min oppfatning er hvertfall at de aller fleste overser denne regelen. Det er uansett svært sjelden jeg har sett noen ansatte i garderoben/dusjen også, så hvordan skal de isåfall finne ut at jeg har dusjet uten badedrakt? Må være fordi noen sladrer på meg det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å skjønne at folk er forskjellige, og at noen er sjenerte og ubekvemme nakne foran andre? Jeg tror da ikke at folk står og glaner på meg i dusjen, men det føles like ekkelt allikevel!!

Jeg er en av de - jeg HATER å dusje sammen med andre. Jeg går konsekvent ikke i basseng sammen med folk jeg kjenner, og jeg er særdeles kjapp i dusjen. Etter jeg er ferdig i bassenget tørker jeg meg kjapt, kler på meg og drar hjem for å dusje.

Ja, jeg skjønner svært godt at folk ikke vil bade i samme anlegg som skitne mennesker. Jeg vil heller ikke bade i andres svette. Men jeg skjønner ikke at store badeanlegg ikke kan ordne avlukker til de som trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer såklart før jeg går i bassenget, men jeg må tilstå at jeg mange ganger har dusjet med badedrakt halvveis på.

(*står frem*)

Altså at jeg f.eks bretter den ned rundt livet, men ikke tar den av. Også vasker jeg liksom under badedrakten da i tillegg.

Og jeg har ikke noe fobi mot å dusje sammen med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øh.. Det er ikke bare formen på kroppen man kan ha komplekser for. Arr, føflekker, har du hørt om det? Har du hørt om at noen synes kroppen sin er ekkel? Er du perfekt?

Det er ikke bare hud og kjønnshår som er under badetøyet. Man kan skjule mye under badetøy som er fullt synlig når man er naken. Man kan også fint vaske seg selv om man har på badetøy. Det er ingen som gnir og vasker særlig grundig nedentil uansett, har du noen gang sett det? Det er mer ekkelt synes jeg.

Badevannet rekker aldri å bli særlig skittent. Det er mye klor, og renses kontinuerlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er uehagelig å være naken forran flere menesker.. selv om vi ser helt like ut i utganspunktet. den lille badedrakten kan gi noe følelse av å være litt tildekket.. men det er jo sant at de skal være renest mulig i bassenget.. jeg mener litt det at barn tisser i bassenget, og fok spytter ut i det så hvor mye kan litt uvakset hud bety?? vi dusjer jo nesten hver dag uansett..

står personalet og ser på mens besøkende dusjer da?? hvordan får de kontrolert at alle er nakne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har komplekser om det er for store lår, stekkmerker eller arr så er det jo helt frivillig om man vil dra i slike anlegg eller ikke. Man sjelden alene, kvinner har da hatt forskjellige former og arr/føflekker til alle tider. Jeg tviler også på at andre studerer enn så nøye i dusjen, og det er jo ikke så mye en badedrakt eller bikini dekker. Dersom man har komplekser burde man heller jobber med seg selv, det er jo kun i ens eget hode at man har disse tankene.

Jeg synes det er en bra regel at man må dusje uten tøy - av hygieniske årsaker, i mange badeanlegg er det også forbudt å bade med t-skjorte osv.Det er jo for alles ved og helse at de må ha disse reglene, for folk tar seg til rette hvis de ikke har dem.

Dersom man ikke orker å dusje naken sammen med andre er det ikke verre enn å avstå fra denne typen aktiviteter, er jo ikke noen menneskerettighet å dra i svømmehallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke ha en side for menn og en side for kvinner? Greit å dusje naken sammen med andre kvinnelige vesen, men jeg hadde ikke syntes så mye om å dusje naken med alle slags rare fyrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært mye i svømmehallen fra jeg var liten av, og har selv jobba som badevakt i fire år, og noe jeg ikke kan fordra er folk som ikke dusjer i det hele tatt når de går for å svømme. Det er jo nokså lett å se, kommer ut knusktørre med tørt hår, så argumenterer de med at de gidder ikke dusje før de skal ut i det skitne vannet uansett, det er bedre å dusje etterpå. Poenget er jo all den dritten du samler opp i løpet av en dag, hvor mange ganger du har vært på do, hvor mye du har svettet, x-antall døde hudceller som har samlet seg opp osv. drar de med seg inn i det rene vannet, for det er nemlig slik at i det aller fleste svømmehaller er klornivået automatisk regulert etter hvor mye skitt som blir dratt uti...Vannet er faktisk rent, men det blir ikke regulert så fort og det er heller ikke noe særlig gøy å svømme når klornivået blir så høyt at det svir i øynene fordi folk ikke gidder å dusje. Og joda, der jeg jobba gikk vi runder også i garderoben å sjekka at folk bla. dusja skikkelig. Ikke sånn at det blir holdt strengt oppsyn, men må da gå an å stole litt på folk også...Hvor vanskelig er det egentlig, vil du svømme så dusj, hvis du ikke liker det så kan du finne noe annet å gjøre... :slåss:

(jada jeg vet, litt hissig her nå, men dette har irritert meg lenge!)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det å dusje i garderoben er jo greit, jeg misforstod litt... Det synes jeg er helt normalt å gjøre - for hygeniske grunn.

Jeg trodde noe sted hadde fått en ordning at alle (menn og kvinner) må dusje nakent sammen i et relativt åpent sted der det er synlig at alle dusjer nakent (for å se at ingen slipper unnå), sånn før de hopper inn :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...