AnAnAss Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Jeg kan begynne da: -går aldri på kumlokk (hvordan det skrives) -har lydvolumet på TVen BARE på partall -hater generelt sett alle oddetall -sorterer alltid kortene: spar, ruter, kløver, hjerter -når jeg klapper bikkja på hue, må jeg allti klappe henne tre klapp -markerer all tekst jeg leser på nettet -må alltid ta på venstresokken først, deretter høyresokken -må alltid skylle hele kjeften når jeg drikker cola (i know, ikke bra for tennene men må gjøre det ) -kan aldri ta hendene "mot" øyenbrynene, føler de blir skjeve -føler alltid jeg må sjekke hvor mangen grader det er ute før jeg legger meg, viss ikke føler jeg at jeg kommer til å fryse i hel -sitter alltid og "skriver" diverse setninger i hue mitt med mobilbokstaver -løfter alltid leppa opp til nesen -sitter alltid på høyre side i bussen, viss det kun er ledig på venstre side står jeg yeees.. next please
Gjest Valiant Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 (endret) - kaste appelsinen\mandarin opp og ned i flere minutter før jeg begynner å spise den. -Har bare lyden på tven på tall som slutter med 0 eller 5 -kjenner på døren 3 ganger for å se om den faktisk er låst -Teller sidene på kapitlene i bøker. før jeg leser dem -Leser alltid tegne serier når jeg skal legge meg aldri noe annet - sitter alltid på venstre side av bussen og alltid på samme sete så lenge det er ledig - Går alltid på 2 vært trinn - Om jeg er på en kirkegård. Og kommer tilfeldigvis borti en gravstein. Må jeg si unnsyld - Har nøtt og ha nøklene i venstre lomme og lommeboka i høyre lomme. Alt annet blir galt - Når jeg kjøper noe må varene stå oppreist i posen. - Må alltid se hva det første og siste ordet er i en bok. kanskje på tide at jeg legger meg inn på en avdeling for de mentalt forvirrede personer Endret 24. februar 2008 av Valiant
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 For meg høres dette sykt ut og det virker som om dere har alt for mye fritid.
AnAnAss Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2008 (endret) Takk til ditt interrsante bidrag til tråden, Gjest. Det heter tvangstanker, de fleste som tenker litt, har noen. edit: skriveleif Endret 23. februar 2008 av AnAnAss
Gjest Valiant Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 (endret) For meg høres dette sykt ut og det virker som om dere har alt for mye fritid. Det har ingenting med fritid å gjøre. Alle har en eller annen tvangstanke de gjør. Det kan være store eller små mange eller få men alle har det men ikke alle er villig til å innrømme det Endret 23. februar 2008 av Valiant
Gjest Chrizzy Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Jeg ser etter 6- tall på bilskilt.
Brunhilde Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 (endret) Jeg prøver å ikke tråkke på "strekene" når jeg går på hellelagt vei. Ingen krise om jeg slumper til å gjøre det, og jeg ser sikkert litt merkelig ut når jeg av og til må ta et ekstra langt eller ekstra kort skritt for å få det til å gå opp. Ellers tror jeg ikke at jeg har så veldig mange tvangstanker, men det kan hende mine omgivelser tenker annerledes om den saken. Endret 23. februar 2008 av Brunhilde
Dr_ag_on_86 Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 tja... sorterer kort jeg også (spar, hjerter, kløver, ruter, bestandig denne rekkefølgen) setter meg bestandig på høyre side i bussen. må bestandi ligge litt på venstre side, så på høyre side før jeg sovner på kvelden. sjekker hele tiden mobilen. ofte skriver jeg en melding, kun for å slette den etterpå. har en trang til å lukte på ting jeg allerede vet lukter vondt.
lille katt Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Teknisk sett er det vel egentlig tvangshandlinger dere beskriver. Jeg har ingen tvangshandlinger som jeg kommer på, men har fått masse tvangstanker etter at jeg ble mamma. Eksempel: tar ut en kniv fra kjøkkenskuffen, og vips så dukker det opp et bilde i hodet mitt at den faller ned i hodet på barnet mitt og skader det... Eller at barnet sitter i badekaret og jeg sitter ved kanten og er trøtt, og vips så dukker det opp et bilde i hodet mitt at jeg sovner og barnet faller under vann... Eller at barnet står og kikker i vinduet (som er lukket) i tredje etasje, og vips så får jeg et bilde i hodet mitt om at barnet faller ut av vinduet... Og så videre og så videre og så videre.... tvangstanker er ikke moro . Håper jeg ikke ødelegger tråden, den var jo egentlig ganske morsom.....
mia83 Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 Jeg har fått det for meg at jeg "må" lese alle annonsene i Select og Nytt og Nyttig-katalogene som kommer med posten Jeg må også spise noe når jeg leser dem, for eksempel brødskiver. Derfor tar det jo vanvittig lang tid å "lese ut" en slik katalog Kan jo ikke lese ved middagsbordet, så det blir bare ved brødmåltider. Av og til ved varme måltider om jeg er alene hjemme
Kitsune Skrevet 23. februar 2008 #11 Skrevet 23. februar 2008 - sorterer/retter på brosjyrer og flyers som ligger på disken i butikken - leser dødsannonser - sjekke hvor mange sider det er i et kapittel før jeg leser det - må drikke opp alt i glasset mitt
Gjest marihan Skrevet 23. februar 2008 #12 Skrevet 23. februar 2008 Jeg sjekker alltid under senga før jeg legger meg, jeg sjekker alltid om døra er låst om kvelden (selv om jeg vet det), jeg tråkker aldri på kumlokk.. Kommer ikke på noe mer akkurat nå!
Nabodama Skrevet 24. februar 2008 #13 Skrevet 24. februar 2008 -Må sjekke at alt lys er slått av, kontakt til kaffetrakter er trukket ut osv før jeg legger meg. Vi har totalt mørklagt hus om natta. -Drikker aldri opp alt i glasset, det er alltid LITT igjen. Var ikke klar over det før mannen bemerket det, men jeg gjør det fortsatt. -Av og til synger jeg for mann og datter, dikter opp rare sanger om dem bare for artig. -Liker å rulle øret til mannen mellom fingrene, noe han holder ut en liten stund, men så får jeg et strengt blikk.
smaksløk Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 (endret) mye morsomt her...og litt jeg kjenner meg igjen i... som: - prøve å ikke tråkke på strekene mellom heller eller bare tråkke på de hvite stripene i fotgjengeroverganger. - alltid ligge på venstre side, så høyre så på ryggen før jeg sovner. - rette på det meste som ligger "rotet" i butikker, som klær eller bøker.. ellers; - må alltid drikke to kopper kaffe om morgenen mens jeg leser på et eller annet. (vet ikke om dette er en tvangshandling men...dagen blit iallfall ikke bra hvis ikke...) - da jeg var liten, 5-6 år, måtte jeg alltid synge natta sang og kysse bamsen god natt før jeg sovnet, uansett hvor trøtt... - var en laaang periode hvor jeg ikke kunne trø på det nest øverste trinnet i trappa eller på dørstokker... - sitter helst på høyre side i kinosaler (men har hørt at dette er pga hvilken hjernehalvdel en bruker mest...kanskje vi kan bortforklare noen andre av disse handlingene våre med det også?? ) - hvis jeg har en seng det går an å se under, må jeg selvfølgelig sjekke før jeg legger meg... - sitter aldri med ryggen til vindu eller dør - har faktisk sluttet med å ikke trø på kummelokk eller ikke gå under stiger, men får litt dårlig følelse av å gjøre det...men etter å ha bodd i Bergen noen år tenker jeg nå bare bækkalokk i hodet mitt hver gang jeg trør på dem hmm...kanskje best å slutte før lista blir fooor lang her... forresten TS, du liker ikke oddetall men klapper bikja på hodet tre ganger? :klø: edit; skriveleif... Endret 24. februar 2008 av smaksløk
Gjest StockDama Skrevet 24. februar 2008 #15 Skrevet 24. februar 2008 hvis jeg skal sove i en seng som står mot en vegg vil jeg alltid ligge ytterst, håndterer ikke å ligge intill veggen.
Modern woman Skrevet 24. februar 2008 #16 Skrevet 24. februar 2008 - Kan bare ikke gå på rødt lys. Selv om det er midt på natten og fritt for biler. - På offentlige toaletter, etter at jeg har vasket hendene, må jeg bruke tre tørk med papir. - Hver gang jeg lager Toro sauser, må jeg lese fremgangsmåten, selv om jeg kan den utenatt.
lille katt Skrevet 24. februar 2008 #17 Skrevet 24. februar 2008 Jeg sjekker alltid under senga før jeg legger meg, jeg sjekker alltid om døra er låst om kvelden (selv om jeg vet det) Hehe, det gjør visst jeg også Og jeg kan ikke gå på do uten å låse døren, selv om jeg er alene hjemme....
Gjest Frk Åberg Skrevet 24. februar 2008 #18 Skrevet 24. februar 2008 *Tar alltid første steget i en trapp med venstre fot. Hvis det passer sånn at øverste trinnet er med høyre fot, er det en bra trapp. Jeg liker ikke oddetallstrapper. *Må ta kanel før sukker på grøten. *Låser den vanlige låsen før sikkerhetslåsen - noe annet er utenkelig. *Må passe på at nøklene henger i en bestemt rekkefølge på knippet før jeg henger det fra meg. *Volumet på tvn står på partall, eller hele femtall. *Leser dødsannonser for å se etter morsomme dobbeltnavn. *Når jeg setter vannflasken fra meg, må den alltid stå med baksiden vendt mot meg, og helt rett. *Ark, penner o.l. på skrivebordet bør helst ligge i rett vinkel. *Høyre sokk før venstre sokk, høyre buksebein før venstre. *Balsamen vaskes ut etter et visst mønster. *Jeg planlegger trening etter når det passer å vaske håret. *Jeg skriver ord i hodet med pc- eller mobiltastatur. *Jeg synger på fine ord. *Jeg liker å finne midten på ting (teller antall stolper på gjerdet, og finner midten f.eks.) *Jeg sjekker at jeg har lommeboka hver gang jeg går ut og inn av en butikk. Den dagen jeg faktisk blir bestjålet, blir jeg alvorlig bekymret for hvordan sjekketrangen kan ta av. Det var det jeg kom på i farten.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. februar 2008 #19 Skrevet 24. februar 2008 Jeg sjekker alltid flere ganger, når jeg ikke er hjemme, at jeg har de tre "livsnødvendige" tingene mobil, nøkkel og lommebok. Jeg har problemer med å spise noe jeg ikke vet sånn ca hvor mange kalorier det inneholder. Jeg sitter alltid på høyre side, i kinosaler, forelesningssaler, på fly, i bil, buss tog etc...har blitt en vane uten at jeg egentlig har tenkt så mye over det Hvis jeg spiser alene så må jeg ha noe å lese på!!! Lager lister over alt mulig,spes over ting jeg skal gjøre. Skriver de om igjen flere ganger hver dag. Må alltid f eks passe på at brødkniven ikke ligger "farlig" til, eller at jeg ikke putter noe slik at andre kan skli/falle. Ser for meg at andre kan skade seg hvis jeg ikke gjør det (og nei, er ikke mamma;) Hvis jeg har et skrubbsår så må jeg pille på skorpen, ekkelt men må....
AnAnAss Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 24. februar 2008 forresten TS, du liker ikke oddetall men klapper bikja på hodet tre ganger? :klø: 3 er ett untak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå