Gjest gjest stine Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Ja det gjør vi, en hekt vanlig familie på 5. Med huslån, forsikringer, bensin, mat ,barnehage, telefon osv. havner vi for oppe i 23.000 i regninger hver mnd. Jeg får jo nesten ikke sove på natta, er jo helt vilt hvor mye peng man forbruker i løpet av 1 mnd!!! Hva med dere andre, blir det like mye regninger på dere?
Antoinette Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 (endret) Dere har jo 3 barn, barn koster enormt mye penger. Hva med lånene, er de gunstige? Har dere et altfor høyt telefonforbruk? Handler dere inn stort av mat på tilbud eller blir det mye "småhandling"? Hvor mye sitter dere igjen med etter at alle de faste utgiftene er betalt? Endret 15. februar 2008 av Antoinette
Gjest Justine Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 For en familie på fem er ikke det hårreisende. Vi er fire, og har normalt utgifter på 20-21.000.
HeleneHarepus Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Vi har et forbruk rundt det samme. Mer noen måneder - mindre andre måneder. Tjener vi mye/lite bruker vi deretter.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Vi har omtrent det forbruket som barnløst par, vi.. Så jeg synes dere høres flinke ut.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Jeg er alene om alle disse utgiftene. Huslån, kommunale avgifter, billån, diesel, forsikringer, kringkatningsavgift osv..... Jeg får utbetalt ca. 20 000 kr i måneden. Heldigvis får jeg bidrag og barnetrygd som vi lever av og det går sånn nogelunde greit. Vi lider ingen nød men det hadde vært greit med en lønning til! Jeg håper hver måned at det ikke kommer noe uforusett!
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Ja det gjør vi, en hekt vanlig familie på 5. Med huslån, forsikringer, bensin, mat ,barnehage, telefon osv. havner vi for oppe i 23.000 i regninger hver mnd. Hvis dette dekker huslån, mat, bensin i tillegg til faste regninger så synes jeg ikke det er mye, vi er en familie på 4 og har mye mer i utgifter pr.md. Vi betaler 14.000 på lånet. Har mellom 5-6.000 i bensintgifter (to biler til og fra jobb) Mat er jeg usikker på hvor mye vi bruker, og så har vi de faste utgiftene som forsikring - på barna, hus, oss voksne, to biler, strøm, telefon ol.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Jeg synes dere er veldig flinke med å klare dere med lite jeg når 23 000 er inkludert mat og alt annet.... Vi er en familie på 4, og har 21 000 pr. mnd i utgifter(huslån, billån, studielån, telefon, strøm, forsikring, kommunale avg., transportutgifter, bomring, sparing). I tillegg kommer mat (4-5000 pr mnd), sko&klær, medisiner, utstyr til fritidsaktiviteter, "kos" (kino, bowling, svømmehall), sparing (buffer)med mere... Totalt kommer det vel på sånn ca 28-29 000 kroner pr. mnd for vår del.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Vi er en voksen og 3 barn i alderen 10-17 år. Jeg har utbetalt 24 000 inkl. barnebidrag og barnetrygd. Vi bruker opp alt hver mnd, bortsett fra 200 som går til konto for uforutsette utgifter. Vi har et ganske stramt budsjett.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Vi har regninger for mellom 25.000 og 30.000 hver måned. Vi er to voksne og to barn (SFO og barnehage). Utenom kommer det vi bruker på mat (ca 6000,-), klær (varierer), og andre ting.. Har netto inntekt på ca 40.000 til 45.000 pr mnd. Syns altså ikke at deres regninger er så galt.. Men som andre sier her kan man spare på enkelte områder: sjekke betingelser på lån, handle mat på en fornuftig måte (planlegge ukesmeny og handle en gang i uken), ta en runde med forsikringene (evt bytte selskap om det må til), skrive opp alt man bruker penger på for å få dette frem.. Jeg er stum av beundring for de som er alene med barn - og klarer seg med en inntekt. Man har jo de samme utgiftene allikevel.. Utrolig!
Gjest ¤bella¤ Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 Vi er to stk, og betaler vel rundt 26000 i mnd på regninger, og det er ikke inkludert mat.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 Jeg synes ikke det høres spesielt mye ut med 23 000 for en familie på 5. Jeg er alene men presterer å bruke mer enn det hver måned. 15 500 til hus-, billån og husleie. Ca 4000 i bensinutgifter, og så kan man plusse på alt annet. Men har planer om å redusere litt på det unødvendige forbruket mitt. Har tatt i bruk et program for personlig budsjettering, og håper å få laget et litt mer fornuftig budsjett og få bedre kontroll. Skal man spare inn, må man først ha oversikt så man ser hvor man kan spare. Etter å ha installert budsjettprogrammet Buddi holder jeg nå på å legge inn fjorårets utgifter (fra arkivet i nettbanken) og håper med litt selvdisiplin å redusere forbruket mitt i første omgang med 3000 kr i måneden (målet er tatt litt ut av luften, da jeg enda ikke vet om dette er mulig, eller om jeg bør spare mer). Noen som vil krysse fingrene for meg?
janne84 Skrevet 15. februar 2008 #13 Skrevet 15. februar 2008 Ca 4000 i bensinutgifter, og så kan man plusse på alt annet. er det 4000 i mnd bare på bensin? Skal krysse fingrene for deg
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #14 Skrevet 15. februar 2008 er det 4000 i mnd bare på bensin? Ja, sånn ca. jobbkjøringen kommer på 2400-2500 km i måneden, pluss en tur mellom Øst- og Vestlandet hver måned pluss pluss. Med ganske ny bil går det kanskje ikke en krone per kilometer, men det nærmer seg. Takk for fingerkryssingen
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #15 Skrevet 15. februar 2008 er det 4000 i mnd bare på bensin? Ja, sånn ca. jobbkjøringen kommer på 2400-2500 km i måneden, pluss en tur mellom Øst- og Vestlandet hver måned pluss pluss. Vi bruker mellom 5-6.000 på bensin. To biler og kjører til og fra jobb, samt til og fra trening med barna på kvelden og kamper i helgene. Mye kjøring og en stor utgift. Høy kilometer pr år gir også høyere forsikrings-premie...*sukk* *krysser fingrene for deg gjest! Dette klarer du *
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 15. februar 2008 #16 Skrevet 15. februar 2008 Vi er et samboerpar, og vi har ca. 34.000 utbetalt hver måned. Vi bruker ca. 15.000 på regninger. Resten av pengene bruker vi på mat, kos (kino,restaurant),hygiene o.s.v... vi sparer ca. 1000 kr i måneden..
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 15. februar 2008 #17 Skrevet 15. februar 2008 Jeg glemte å nevne alderen.. vi er 20 og 22 år gamle..
Rosalie Skrevet 15. februar 2008 #18 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har en stygg tendens til å bruke ekstreme mengder på "diverse", så selv med høy inntekt er jeg nesten alltid blakk... Så takk for tips om budsjettprogram - har lastet det ned nå! Vi er to voksne, med ca. 45.000 utbetalt i måneden (pluss rentefradrag, men de pengene ser vi ikke noe til før i får igjen skattepengene). Av de går ca 18.000 kr til faste utgifter, som lån, husleie og forsikringer. Hvor resten av pengene aner jeg virkelig ikke...
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #19 Skrevet 16. februar 2008 Etter å ha installert budsjettprogrammet Buddi holder jeg nå på å legge inn fjorårets utgifter (fra arkivet i nettbanken) Lastet ned den jeg nå ! Og har begynt å legge inn fjorårets utgifter, slik som deg gjest. Men - *jeg er ikke god på tall og slikt så kanskje dumme spm, men la det stå til - Jeg legger inn under budsjett hva jeg betaler og får inn pr mnd. Men hvordan regner den ut om jeg går i pluss/minus etc? Eller må jeg gjøre det selv.. Trykket på rapportering, og valgte videre derifra - men skjønte rett og slett ikke mye av det som om opp. Den viste are hva jeg hadde lagt inn. Det er en knapp i menyen som heter kontoer. Hva bruker du den til? Legger du inn det du har pr dag? Er det der man regner ut om man går i pluss/minus? Og ja - jeg trenger en slik "inn med teskje forklaring"
Gjest Gjest_4000ibensin Skrevet 16. februar 2008 #20 Skrevet 16. februar 2008 Det er en knapp i menyen som heter kontoer. Hva bruker du den til? Legger du inn det du har pr dag? Er det der man regner ut om man går i pluss/minus? Og ja - jeg trenger en slik "inn med teskje forklaring" Ja, du må legge til kontoen(e) dine først. Om du jobber med fjoråret, kan du f.eks legge inn saldo 1.januar, og så bruke kontoutskriften til å legge inn inntekt og utgift i de forskjellige kategoriene. For å legge til bevegelser på konto, dobbelklikker du på kontoen du betaler fra/får penger til. Når du har gått gjennom perioden, hele året eller siste fire måneder i fjor, kan du hente ut rapporter som viser hvor pengene har gått, og la rapporten hjelpe deg med planleggingen av årets/månedens budsjett. Det ligger en liten veiledning her Jeg har valgt å ikke legge til boliglånskontoen i mitt budsjett. Programmet regner ikke ut renter, så da blir det litt mer arbeid om jeg skal holde styr på hva som er avdrag og hva som er rentebetaling. Dessuten blir det for deprimerende med slike store røde tall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå