Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #1 Del Skrevet 12. februar 2008 Før jul var min fire år gamle sønn hos fotografen. Før vi kom dit sa fotografen at vi kunne ta med noen fargerike klær for det ville gi gode bilder. Jeg gikk gjennom skapet til sønnen min uten å finne noe passende. Min mor visste om dette, og to dager senere kom hun på besøk og hadde med seg en limegrønn joggedress, todelt. Den var tøff i fargen, og ville nok egne seg godt til fotografering. Fotografen var også fornøyd. Bildene ble helt fine. Men nå har jeg hengt dem på veggen og i går kom det kommentar fra to av mine veninner. De så tydelig at det sto B&G på joggedressen, og sa de var litt overrasket over at jeg brukte 3000 kroner på fotografering men bare 79 kroner på klærne gutten hadde på seg. Vantro konstaterte jeg at det var billigklær fra Europris min mor hadde kjøpt, og B&G-merket er veldig synlig, det er nemlig i grelt rødt. Jeg er skuffet og sint og vil ta nye bilder i andre klær. Nå vil jeg be min mor betale for den første fotograferingen. Rett eller galt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smotti Skrevet 12. februar 2008 #2 Del Skrevet 12. februar 2008 Stakkars ungen din som allerede i en så ung alder må begynne å føle merke-klær presset..... fy skamme seg.... Er vel ett fett om klærne er fra fretex eller D&G så lenge det ser ålreit ut?? Fytti grisen..... For å svare deg : GALT! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2008 #3 Del Skrevet 12. februar 2008 Galt! En ting er at du er såpass opptatt av merkeklær, og hva som er in NÅ, at det forringer verdien av bildene i dine øyne. Men din stakkars mor som ville være hjelpsom og bidro med klær som HUN syntes var helt OK - skal hun attpåtil betale? Dette høres svært urimelig ut. Tenk på at om et par år så er det ingen som vil forbinde noe med merket på klærne hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gummi Tarzan Skrevet 12. februar 2008 #4 Del Skrevet 12. februar 2008 Helt på trynet!! Du synes at joggedressen var fin helt til du fikk vite at det var et billig merke, hva sier det om deg? Hvis du er så opptatt av pris og merke, så får du kjøpe inn klærne på egen hånd... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 12. februar 2008 #5 Del Skrevet 12. februar 2008 Selvfølgelig bør hun betale. Du burde også undersøke mulighetene for å få din mor til å betale en erstatning til deg og ikke minst din sønn, som nå muligens har fått ødelagt sitt gode navn og rykte for alltid. Tenk når det kommer ut at han kler seg i B&G-klær fra Europris. Det er jo så godt som sosialt selvmord! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 12. februar 2008 #6 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Ja, det er galt og du er urimelig. Hvis du er så opptatt av merker, så burde du ha sett at joggedressen ikke var riktig merke med en gang. Og hvis slikt er viktig, så kunne du og burde du ha tenkt på det før bildene ble tatt. Endret 12. februar 2008 av Arwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 12. februar 2008 #7 Del Skrevet 12. februar 2008 Du hadde ikke passende klær selv, din mor kjøpte en joggedress som også du syntes var fin helt til venninner kommenterte at det var en billigdress, og da ble plustelig logoen "grelt rødt"?HVilken farge hadde logoen før du så at det var en billig joggedress da? Om bildene ikke er bra nok på grunn av at joggedressen er for billig, kjøp nye klær og ta en ny runde til fotografen. Men å kreve at din mor betaler for den første fotograferingen er direkte latterlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #8 Del Skrevet 12. februar 2008 Oi! Tar jeg så feil? Jeg er helt sjokkert over at dere er så negative til mine følelser i denne saken! Det er tross alt snakk om et skikkelig påtrynet-merke, EUROPRIS! Hadde jeg visst det så hadde jeg selvsagt aldri brukt disse klærne under fotograferingen. Han kunne like gjerne stått der med en Nilleplastpose i hånden Hadde det også vært greit? Om han hadde en Tskjorte med "Nille" på? Jeg tror dere er dobbeltmoralske, for dette ville dere aldri tillatt på deres egne unger! Desuten er min mor både gjerrig og ond så dette kan hun faktisk ha gjort med vilje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. februar 2008 #9 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Ja, det er galt og du er urimelig. Hvis du er så opptatt av merker, så burde du ha sett at joggedressen ikke var riktig merke med en gang. Og hvis slikt er viktig, så kunne du og burde du ha tenkt på det før bildene ble tatt. Enig. Signerer forøvrig alle over her. Endret 12. februar 2008 av Arwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Milla_* Skrevet 12. februar 2008 #10 Del Skrevet 12. februar 2008 Hvor snobbete går det an å bli, egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 12. februar 2008 #11 Del Skrevet 12. februar 2008 Syns det blir litt rart og si at bildene var fine, men du kan ikke ha dem på veggen pga en logo på klærene? Du kan forøvrig sikkert be fotografen om å fikse logoen i photoshop, og betale for nye bilder selv, så slipper dere en ny fotosession. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #12 Del Skrevet 12. februar 2008 Kjære alle sammen, kan dere vær så snill ta hensyn til at det sitter et annet menneske på den andre siden av nettet og skriver om det som er ekte følelser og ekte frustrasjon. Det er greit at dere er uenige men ikke kapp hodet av meg. Si det heller på en skikkelig måte. Jeg burde kansje sagt det litt klart i første innlegg at jeg mistenker min mor for å ha gjort dette med vilje. Nei jeg er ikke snobbete men jeg synes Europris, Nille og MaX20 er trashbutikker. Det må jeg ha lov til å mene. Jeg må også ha lov til å ikke ville ha en joggedress til 79 kroner på det viktigste bildet jeg har i stua mi... Hvorfor synes dere dette er urimelig? Hadde dere syntes det var det samme om deres unger sto der med en reklame for et billigmerke? Noen sammenligner dette med Fretex, det blir helt feil. Fretex selger kvalitetsklær og er noe helt annet enn billigtrash, selv om det er billig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #13 Del Skrevet 12. februar 2008 Syns det blir litt rart og si at bildene var fine, men du kan ikke ha dem på veggen pga en logo på klærene? Du kan forøvrig sikkert be fotografen om å fikse logoen i photoshop, og betale for nye bilder selv, så slipper dere en ny fotosession. Det ringte jeg fotografen om akkurat nå faktisk! Men de nektet å endre på bildene, de hadde etiske regler å følge sa de, og da var ikke slik manipulering lov i deres fotostudio. Dit skal jeg aldri tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2008 #14 Del Skrevet 12. februar 2008 Det ringte jeg fotografen om akkurat nå faktisk! Men de nektet å endre på bildene, de hadde etiske regler å følge sa de, og da var ikke slik manipulering lov i deres fotostudio. Dit skal jeg aldri tilbake! Det skjønner jeg godt! Jeg ville ha klagd fotografen inn for Forbrukerombudet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 12. februar 2008 #15 Del Skrevet 12. februar 2008 Sønnen din er 4 år, man skal ikke bry seg om merkeklær til barn..! Ble ikke bildene fine da? Sønnen din var sikkert NYDELIG, eller? Det er vel det som betyr noe. Fotografen ber som fargerike klær, din mor er snill, og kjøper klær for deg, fargerike, som ville gjort seg fint på bildet. Klærene var jo til og med Limegrønn, en farge som er populær og "in" Hva med drite i "venninner" som kommenterer at guttungen har på seg billigklær? Han vokser jo for fankeren ut av de om ikke så lenge, så man bruker jo ikke mange hundre på et anntrekk han skal ha på seg med fotografen?! Du var tydligvis fornøyd med bildene før du ble gjort oppmerksom på at det var billigklær, så hva med å sette seg ned å tenke igjennom livsholdningene du fører over på din sønn? La bildene henge på veggen og vær stolt over at sønnen din ser fin ut! Drit i å lage en krangel med din mor, synes hun var snill som kjøpte fargerike klær jeg... Europris er ikke en merkebutikk nei, men sønnen din er 4 år! Dressen er sikker vel så behaglig å ha på seg som en fra cubus! Og jeg hadde vært kjempe fornøyd jeg, med å få en dress i fin farge til 79 kr eller hva det var.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 12. februar 2008 #16 Del Skrevet 12. februar 2008 Rart at dressen var god nok helt til venninnene dine kommenterte logoen ... men nok om det. Uansett om moren din skulle ha kjøpt en billigdress med "vilje" for å være slem - hev deg over det, få logoen fjernet, og heng bildet på veggen med stolthet. Motivet er da sønnen din, og ikke Firstpricedressen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shayla Skrevet 12. februar 2008 #17 Del Skrevet 12. februar 2008 Du så den jogge dressen før den var med på bildet. SÅ hvorfor reagerte du ikke da?? Du må tydeligvis ha snobbete venner som faktisk gidder å kommentere at sønnen din har på seg en billig joggedress, fremfor å si at bilde faktisk var fint. Hvis det er så viktig for deg at din sønn blir fremstilt i de fineste merke klærne , skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kjøpte klær selv, FØR fotograferingen. Og hvis din mor kan være så "ondskapsfull" som du sier, skjønner jeg heller ikke hvorfor du ikke sjekket dette før du sendte sønnen din til fotografering. Det at du mener din mor burde betale for fotograferingen er hensides all fornuft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillebøll Skrevet 12. februar 2008 #18 Del Skrevet 12. februar 2008 Synes venninnene dine er mer ondskapsfulle enn din mor. Burde de ikke sett på gutten i stedet for dressen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #19 Del Skrevet 12. februar 2008 Du så den jogge dressen før den var med på bildet. SÅ hvorfor reagerte du ikke da?? Jeg kjente ikke til B&G-merket og visste ikke at det var fra en trashbutikk. Hvis det er så viktig for deg at din sønn blir fremstilt i de fineste merke klærne , skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kjøpte klær selv, FØR fotograferingen. Det er ikke viktig for meg at min sønn blir fremstilt i de fineste merkeklærne. Det har jeg ikke påstått, så ikke tilegg meg meninger jeg ikke har Jeg kunne gjerne hatt klær fra både cubus og H&M, men IKKE fra Europris, Nille, Max20, Firstprice (som nok ikke har klær, men dere skjønner hva jeg mener) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest septica Skrevet 12. februar 2008 #20 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg skjønner egentlig ikke problemet....Ta et nytt bilde da vel? Du kan ikke seriøst mene at din mor skal betale fotograferingen?Ikke rart det er krig i verden!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg