Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Hva heter deres hund? Vi skal ha tispe, men del gjerne navn på hanner også. Sikkert noen som trenger inspirasjon til slike navn også. Vi har tenkt på; Edna Ylva Smilla Freya Lara men trenger sårt litt inspirasjon, og gjerne til navn som ikke slutter på -a, virker som det er alt vi kan komme på.
lolita90 Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 jeg har to hunder. de heter Alex og Frida... det er andre hundenavn (hannhundnavn) som: Charlie Jørgen Carex Tarzan Dino tispenavn: Bodil Carla Fie Hjerte Lotta Lori Dixie
Sol79 Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 (endret) Jeg syns Indie er et kult navn på en tispe. Min hund heter Diaz. Endret 5. februar 2008 av Sol79
Aislin Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Navn som slutter på A er ikke så dumt. Selv har jeg ett langt tungvint navn på min hund. Hun het det når jeg fikk henne. Men hun har mange kjælenavn. Fine tispenavn: Luna Loppa Pippi Troja Vips Jippi Akira Molly Nala Tara Sky Xena Hannhund Ozzie Uno Varg Tarzan Lucas Tsar Kompis Kaos Kommer jo litt ann på hvordan hund det er også.... aislin
Leo Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Hundenavn som skal fungere i daglig bruk bør, av åpenbare grunner, være lette å rope og lette for hunden å oppfatte og kjenne igjen. Av den grunn bør antall stavelser stort sett begrenses til to. Ett navn som slutter på en (uttalt) vokal gir også en lyd som "bærer" lenger når man roper. Fancy hundenavn kan være kule, men de trenger ikke nødvendigvis fungere så godt. Nå har du allerede fått mange fine forslag, men selv synes jeg Rexie er fint.
FantasDick Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Jeg synes Ylva og Freya er fine tispe-navn. Vår hanne heter Garm.
Gjest Fisk73 Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Hva heter deres hund? Vi skal ha tispe, men del gjerne navn på hanner også. Sikkert noen som trenger inspirasjon til slike navn også. Vi har tenkt på; Edna Ylva Smilla Freya Lara men trenger sårt litt inspirasjon, og gjerne til navn som ikke slutter på -a, virker som det er alt vi kan komme på. Her finner du kanskje noen innspill Jeg ville ikke kalt hunden min for Ylva, men det har med mine assosiasjoner.. Freya, hvorfor ikke Frøya etter den norrøne gudinnen? Når vi skulle finne navn til vår sjekket vi blant de norrøne gudene, men han var et S-kull og vi ville da gi han et "s-navn". Fant ingen gode, så han ble hetende det som oppdretterne kalte han, Sheriff (han har en bitteliten hvit stjerne på brystkassen). Eller har jeg hatt Ruski, Eris, Bia, Boris, Fanny, Hirca, Bella, Dolly, Bianca, Lizzie og noen flere rundt meg Jeg synes navnet skal passe til hunden og rasen, og til de som har den. Kanskje det er en idé og vente til dere har valgt rase?
minemor Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Zeke.. Men d ville jeg kalt gutten min også, hvis jeg hadde fått en en gang.... Trixie
Gjest AnneLi Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 Wilma Topsy Kiss(a) Trulte Pia Tanja Ronja Det er masse fine navn:) Men det må jo passe din hund!!
Gjest LilleLovely Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Hunden min heter egentlig Nanook (er inuitt for isbjørn, eller Nordens konge) og er et vanlig navn på trekkhunder. Fant ut at det ble litt vanskelig å rope Nanook, så han ble hetenes Nano til daglig men Nanook på papiret! Tips: prøv å rope navnet, og det bør være mange vokaler. Se forøvrig dyrenett.no , der har de en navneliste for hunder. Forresten litt morsomt med alle de dumme kallenavn som kommer etter hvert... Nano heter noen ganger Nanbrød, Nagano, Banos, ipod nano, nan, namsen....tulltull. Endret 12. februar 2008 av LilleLovely
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2010 #11 Skrevet 6. mars 2010 FINE HUNDENAVN ER: TISPE: chablis trixi blondie gulle zita laika sasha natasha kim roxy channel desteny star HAN: leo basse budda dimen sansær simba nemo passopp pluto snupi bruno buddy cooky
Gjest Huffsa Skrevet 6. mars 2010 #12 Skrevet 6. mars 2010 Min hund heter Ozzy Syntes Ares er et veldig fint navn
Gjest Psiv Skrevet 6. mars 2010 #13 Skrevet 6. mars 2010 Jeg kjenner en jakthund som heter Varga, synes det er et utrolig fint navn
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2010 #14 Skrevet 6. mars 2010 Syntes Ares er et veldig fint navn Hvorfor synes du ikke det nå lenger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå