Gå til innhold

Mallorca

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mimmi_*
Skrevet

Har så lyst til å "ta" med meg kjæresten min på hans første sydentur. Tenkte å ikke reise så lang med fly så tror Mallorca kan være blink. Men hvor på øya synes dere man burde reise. Har vært der en gang før. Da var jeg og noen venninner i Palm Nova/ Magaluf. Knallfine strender, men huff orker ikke sånn feste fest når det er vi to som er på tur... Noen som har vært på noen av de andre stedene og som har noen visdomsord å komme med?

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og min kjære var på Cala Dôr en gang.

Det var et perfekt sted for kjærestetur.

Ganske rolig og pent sted.

Skrevet

Hei!

Jeg har vært på Alcudia, men synes det egentlig ble litt stort og masete. Vi skal til Cala Millor til sommeren. Har ikke vært der før så jeg kan ikke si så mye om det, men det er et mindre sted og strendene ser veldig fine ut.

Lykke til med jakten på reisemålet!

Skrevet

Hei!

Jeg og mine venninner har vært på Magaluf. Hadde det ganske bra, men dro i sommer med min kjæreste og det var helt annet tur. Opplevde MASSE siden vi leide bil og kjørte rundt i HELE øya. Helt fantastisk. :-)

Skrevet

Jeg ville absolutt valgt et sted i rett i nærheten av Palma, som er en kjempehyggelig spansk by. Skikkelige restauranter uten "sydenmeny", flott arkitektur, og ordentlige butikker.

Gjest marihan
Skrevet

Jeg og kjæresten min var et sted like utenfor Alcudia. Husker ikke navnet :klø: Men det var stille og rolig der, med veldig fin strand, og hvis vi kjedet oss en dag var det bare å ta bussen inn til Alcudia :)

Skrevet

Jeg har også lyst å ta en tur til Mallorca i sommer med samboeren. Har som TS vært på Magaluf med venninner tidligere og elsket strendene, men synes kanskje det blir litt for rølpete akkurat i det området. Kunne tenkt meg å være i nærheten av Palma da.. Playa de Palma ser ut til å være mest aktuelt? Noen som har vært der?

Ellers synes jeg Cala D'Or virker fint, men har lest at det blir så innmari fullt og trangt der.. Det er jo også litt lenger unna Palma.

Skrevet

Jeg ville nok ha valgt å bo i Palma bukten, så nær Palma by som mulig. Ikke i Magaluf eller Palma Nova.... Der er det mest ungdommer som er ute etter mye festing. Mulig dere er det også - så her er det jo smak og behag som råder. Alcudia ligger (for meg) litt usentralt om man vil se og oppleve litt mer.

Men på Mallorca er det korte avstander til det meste og leier du bil kan du se og oppleve mye. Ville allikevel bodd i nærheten av Palma med tanke på hva man kan finne på om kvelden.

Mine anbefalinger:

- Sørøst på øya finner du en flott strand som heter Es Trenc. Hvit og vakker strand som er fredet.

- Ta en biltur på vestsiden av øya og se byene Sóller, Port de Sóller, Valldemossa og Deia. Og spis lunch i Port d'Andratx, spesielt om du er glad i fisk og skalldyr. Ellers så anbefales det å spise lunch og velge "dagens". Da får du en billig treretters lunch! Anbefaler også restauranten Bodega De Xelini i Deia - spis tapas!!

- Baren Abaco i Palma. Litt dyre (men deilige) drinker i helt spesielle omgivelser! Ligger i gamlebyen - i området La Lonja - bak katedalen (adr: Calle Sant Joan, 1) Perfekt sted å ta en drink før dere skal ut og spise middag., eller etter en middag. Dette er en gammel bygning (herskapshus fra 1700-tallet)) med egen patio/hage, romantisk, overdekorert, masse blomster, klassisk musikk... Blir beskrevet som en av verdens mest spektakulære barer. MÅ oppleves.

- Spis middag på Ca'n Pedro i Genoa (bittelitt utenfor Palma sentrum - ta drosje) De serverer vanvittig godt lammelår der!

- Spis tapas på Tast i Palma (adr: Calle Union 28) eller La Boveda (adr: Calle Boteria 3)

- Shopping i Palma. Gå i gatene rundt Plaza Mayor.

- Besøk perlefabrikken Manacor. Mallorca-perlene er billigere enn ekte kuturperler, men smykkene er like fine. Utsalg av vakre smykker.

Jeg skal selv til Mallorca igjen i sommer - og nå må jeg si jeg gleder meg!!!

God tur og kos dere!!!

Skrevet (endret)

- Spis middag på Ca'n Pedro i Genoa (bittelitt utenfor Palma sentrum - ta drosje) De serverer vanvittig godt lammelår der!

Og ta sneglene til forrett. De er overjordiske

(Jeg vet ikke hvorfor dette innlegget ble seende sånn ut. Det var altså sitert fra Lizzees innlegg. )

Endret av Plym
Skrevet

Mange bra tips - nå fikk jeg hvertfall lyst å legge ferien til Mallorca :)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Mango_*
Skrevet

Hei

Jeg vil føye til Puerto Pollensa som ligger like nord for Alcudia.

Det er ikke så "turistifisert" som Alcudia, og langt i fra partykulturen på Magaluf og Palma Nova.

Men så absolutt ikke kjedelig. Vel verdt et besøk. Har selv vært der flere ganger.

Legger til at Palma Nova/Magaluf ikke er så hektisk hvis dere reiser i slutten av August eller September.

Men jeg hadde nok valgt meg Puerto Pollensa.

Gjest Gjest_Dorthe_*
Skrevet
Hei

Jeg vil føye til Puerto Pollensa som ligger like nord for Alcudia.

Det er ikke så "turistifisert" som Alcudia, og langt i fra partykulturen på Magaluf og Palma Nova.

Men så absolutt ikke kjedelig. Vel verdt et besøk. Har selv vært der flere ganger.

Ditto! Har vært der mange år på rad. Lei bil og dra til selve Pollenca på ettermiddagen/ kvelden, og dra til Cap Formentor sammen med kjæresten (obs! Smal svingete "type vestlandsvei") og se sola gå ned i havet. Dette kan du jo gjøre selv om dere velger å bo ved Palma :love:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...