Gå til innhold

Mistet følelsene

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet gjest
Skrevet

Hei!

Jeg satt oppe i går og leste mange fine svar og mange gode råd her på kvinneguiden forum.

Jeg trenger litt svar og gode råd på hva jeg skal gjøre.

Etter å ha vært sammen med kjæresten min i 1 år og 1 måned ble det slutt.

Hun fortalte meg at hun hadde mistet følelsene for meg. Hun hadde hatt det sånn i et par måneder, men trodde det var noe som gikk bort så hun ville ikke bry meg. Vi har vært sammen nesten hver dag i det året vi har vært sammen og begge sluttet å trene og ingen av oss var så mye med venner.

Hun har sagt at hun trenger litt tid til seg selv og være litt med andre. Hun syns vi skulle prøve å være litt fra hverandre litt. Nå er det 10 dager siden det ble slutt. Vi har snakket sammen og hun syns vi fremdeles skal ha pause mellom oss, at vi ikke er kjørester mer. Hun sier at hun veldig gjerne vil være kjæresten min, men det føles bare ikke riktig når hun ikke har de følelsene for meg nå sier hun. Hun håper på det er noe som kommer tilbake da hun er veldig glad i meg og ikke vil gi meg opp. Og at vi skal klare det her. Vi må ta en dag av gangen som hun sa.

Vi har møttes 3 ganger siden da. Og jeg syns det er så vanskelig ikke å kunne holde henne i hånden når vi går sammen og kysse og kose med henne når vi er hjemme.

Jeg har prøvd å ikke kontakte henne og la henne skrive først.

Hun skriver til meg nesten hver dag og lurer på hvordan dagen har vært, jeg svarer og prøver å ikke skrive sånn kjempem mye frem og tilbake.

Jeg får nattamelding hver kveld. Hun skriver go natt og sov godt, drøm søtt, gla i deg! Mange varme tanker og klemmer.

Jeg har snakket med mange og prøver å finne ut av hva jeg skal gjøre.

Det kan kanskje være smart å prøve å ikke ha kontakt i litt tid for å se om det kanskje hjelper.

Har skrevet en melding men kanskje den skal endres litt på, hvis noen har forslag til hva som kan evt endres så skriv.

Her er det jeg har skrevet:

Først vil jeg si at jeg er utrolig glad i deg, du betyr så mye for meg vet du.

Jeg har tenkt mye på det du har sagt til meg den siste tiden.

Jeg du har rett hva som gjelder oss og at vi begge trenger litt tid til oss selv.

Jeg syns vi skal prøve å ikke se hverandre eller snakke med hverandre i litt tid.

Jeg tror det er det beste for oss begge akkurat nå.

Jeg er ubeskrivelig glad i deg vet du!

Håper noen har noen gode råd og gi.

Fønix du kan godt komme med kloke ord

Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har skrevet en melding men kanskje den skal endres litt på, hvis noen har forslag til hva som kan evt endres så skriv.

Her er det jeg har skrevet:

Først vil jeg si at jeg er utrolig glad i deg, du betyr så mye for meg vet du.

Jeg har tenkt mye på det du har sagt til meg den siste tiden.

Jeg du har rett hva som gjelder oss og at vi begge trenger litt tid til oss selv.

Jeg syns vi skal prøve å ikke se hverandre eller snakke med hverandre i litt tid.

Jeg tror det er det beste for oss begge akkurat nå.

Jeg er ubeskrivelig glad i deg vet du!

Fine ord, kloke ord, akkurat sik skal du gjøre det. Lurt å ikke ha for mye kontakt når man har pause, ellers blir det bare rart og vanskelig.

Skulle ønske min ex var like flink med ord og tanker...vi hadde hatt det vanskelig en stund, men jobbet med saken, -trodde jeg!

... helt til jeg plutselig får en sms om at han har funnet en annen, og er lei for det, men vi kan ikke ses på en stund...

...dette er nok værste man kan gjøre mot en som man trodde var det tryggeste og kjæreste man hadde...sukk

Fortsett å være åpen og ærlig du, gi henne en sjanse, men ikke mas, klokt med stillhet en stund. Så hun får "savnet" deg skikkelig, og føler hva hun vil.

Så får du leve ut, titte til høyre og venstre, kanskje det finnes andre du kan bli litt kjent lettere med i mellomtiden, det kan hjelpe. Nytt forhold er kanskje dumt nå.

Klem og lykke til!

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i denne situasjonen, alt er likt untatt vi hadde vært sammen i 6,5år, vi har bodd sammen i 5,5år. Vi hadde et veldig tett forhold hele denne tiden. For 5mnd siden ville hun være litt for seg selv og ville ha pause, det gikk dårlig, det er en ubeskrivelig følelse å være en som venter når det er pause...så jeg gav henne full frihet til å finne ut hva hun vil.

Jeg skulle begynne å studere utenbys, og hun ville følge med meg, men uken etter vi flyttet så tror jeg hun så en mulighet til å være litt alene. Vi hadde kontakt hver dag i en periode, så ville jeg gi henne litt rom for seg selv, men etterhvert så fikk vi kontakt nesten hver dag igjen.

Det har gått 5mnd nå, vi har truffet hverandre 2 ganger- og hun har enda ikke funnet ut hva hun vil, hun sier hun ikke vil gi meg falske forhåpninger, som ikke er falske forhåpninger (sier hun)

Man begynner jo å lure litt, hvor lang tid skal man bruke på å bestemme seg, men jeg kan jo ikke sette meg inn i en slik situasjon heller.

Ønsker dere alt av lykke!

Skrevet

Gjør deg selv spennende og uåpnåelig!! hold deg unna henne til hun tar kontakt igjen.. dette vil øke spenningen og hun vil gå å lure på hva du gjør!

Gi henne et langt godt pusterom.. kjenner meg veldig igjen i sitausjonen. Det samme skjedde meg med min eks gjennom 2år.. så fort jeg holdt meg unna og festet og pleide meg selv, kom hun tilbake etter 2mnd. Da hadde jeg fått meg ny kjæreste og det hele endte med at hun ble "den dumpet"

Vær sterk.. bruk tiden med venner og dra ut å fest!

Blir dere sammen igjen så har du lært leksa og er ikke den tøffelen du har vært. Gi aldri "alt" av deg selv.. la det være noe å "ta" etter

Skrevet

Mener da at du bør holde deg unna henne iallefall 1måned.. selv om hun tar kontakt.. gjør noe annet!

Skrevet

Det er en kinkig situasjon du har kommet i, trådstarter, men dersom du ønsker mitt råd, så må det være at du kanskje bør forberede deg på at dette ikke nødvendigvis går helt slik du ønsker. Veldig ofte er slike pauser foranledningen til et endelig brudd.

At hun sender meldinger og er interessert i ditt ve og vel betyr ikke nødvendigvis at hun er redd for å miste deg, men det kan snarere dreie seg om denne generelle frykten for ikke å være elsket. Du har vært hennes kjærlighetsforsørger over lengre tid, og nettopp dette kan det for hennes del være vanskelig å løsrive seg fra. I det øyeblikk hun finner en annen som kan gi henne denne tryggheten og bekreftelsen, så er jeg redd for at hun blir borte for deg. Hennes tilnærmelser nå i etterkant av dette mer eller mindre midlertidige bruddet, dreier seg altså ikke om deg konkret, men om det dere to delte i felleskap. Jeg tror hun nå er svært usikker på konsekvensene og rekkevidden av sine egne valg. Fordi du har vært støtten og havnen hennes tidligere, så henvender hun seg, i all sin ubesluttsomhet og usikkerhet, derfor til deg.

Du på din side må være veldig forsiktig. Jeg mener du bør stille deg selv spørsmålet om hvor langt du er villig til å trekke dette før du enten stiller et ultimatum eller bestemmer deg for at nok er nok. I det øyeblikk du gjør deg selv til en lett tilgjengelig backupløsning, så havner du i en forferdelig kjedelig og uholdbar situasjon. Dette kan fort føre til at du mister deg selv oppe i alt sammen. At du sitter i Limbo og venter, virker heller ikke særlig positivt inn på prosessen og hennes valg i forhold til deg - snarere tvert i mot - du er bare med på å kjøpe mer tid til henne.

Siden du er glad i henne, så både skal og bør du være litt tålmodig og gi henne tid, men bare du selv kan vite hvor grensene bør trekkes opp. Du bør kanskje allerede nå starte prosessen med å løsrive deg følelsesmessig. I tillegg bør du også på ulike måter signalisere ovenfor henne at du gjør det. I det øyeblikk hun forstår at du er i ferd med å bevege deg bort, så kan det tvinge frem en konklusjon - positiv som negativ. Uansett om utfallet ikke blir som du ønsker, så er det sannsynligvis langt bedre enn en uavklart situasjon mellom dere.

Hold hodet kaldt. Klarer ikke hun å foreta et valg, så må du skjære igjennom - for din egen del.

Gjest Fortvilet gjest
Skrevet

Ja, jeg må gi henne tid og prøve å være uopnåelig.

Hvordan skal jeg gjøre det?

Jeg skal sende melding i kveld, men ikke si noe om at jeg er glad i henne og det. For det vet hun og hvis jeg ikke skriver det så kan det hende det setter flere tanker i gang.

Jeg må nok bare ta tiden til gode og prøve å late som ingen ting.

Være som jeg pleier, så da kanskje hun ser meg som sånn hun så meg da vi møttes.

Ikke skrive sammen og være sammen kan kanskje også få hende til å savne meg litt. Fordi jeg skriver jeg ikke vil ha noen meldinger og ikke har lyst til å se hende litt tid.

Så får jeg gi det litt tid og se hva som skjer da.

Men det som er vanskelig er at hun har sagt jeg ikke må gi henne opp og så skriver hun natta meldinger hver kveld.

Jeg har også sagt til henne at jeg vil hun skal si sannheten og ikke gi meg falske forhåpninger om oss.

Men hun har sagt at hun veldig gjerne vil at det skal være meg og henne, men hun trenger litt tid og tid fra hverandre. Så da må jeg prøve å ikke virke interessert og ta kontakt, så kanskje hun gjør det istedet.

Masse fine råd

Skrevet

jeg tror det er veldig viktig at du er høflig mot henne og svarer på meldinger men samtidig ikke tar iniativ på å prøve å starte meldingsutveksling. ikke gjør henne sur, men samtidig gi avstand.

ettervært vil hun oppfatte deg som mer spennende og mer uåpnåelig.. særlig hvis hun ikke får se deg på over en måned. lag avtaler med venner og fortell henne at du er opptatt hvis hun spørr om dere kan gjøre noe sammen. etter en måned kunne du prøvd å ta henne med på kino eller noe, men vis samtidig at du "er over henne"

greier du å vise budskapet "over henne" så har du kommet langt..

samtidig som nevnt her, start prossessen med at det er "slutt".. jo før jo bedre.. ikke gå å vent

Skrevet

Bør jeg slutte helt og skrive meldinger til henne eller bare svare når jeg får?

For som det har vært nå de siste 10 dagene, så har hun tatt initiativ til å skrive ikke meg.

Jeg har prøvd å holde meg på avstand. Men vi har møttes 3 ganger.

Men nå skal jeg prøve å ikke møtes med henne på litt tid. Noen uker eller no sånnt.

Men burde jeg skrive melding og si jeg ikke vil ha kontakt i hele tatt i litt tid, eller er det dumt?

For jeg vil jo at vi skal prøve å få følelsene hennes tilbake for meg, og ikke få dem enda lengre vekk.

Prøve å være litt sjarmerende kanskje, og litt som jeg var da vi datet i starten.

Kanskje dra ut med kammerater og late som om jeg ikke bryr meg.

Er det noe jeg bør gjøre og noe jeg ikke bør gjøre?

Gjest vanskelig
Skrevet

Vil bare si at jeg har vært akkurat der du er, og kjenner på kroppen hvor UTROLIG vanskelig dette er. Bruddet vårt skjedde i September i fjor, og jeg har lært utrolig mye siden den tiden!!!

Vi har enda kontakt, men han har sagt han ikke vil tilbake. Likevel sliter vi med å kutte de siste bånd, da to års samboerskap knyttet oss tett sammen. Han har ting han må 'deale' med i livet sitt, og det var ikke plass til et forhold midt i dette.

Usikkerheten man opplever når man står utenfor slikt er VELDIG VOND! Spesielt når man elsker en person. Jeg vet at eksen min og hadde sterke følelser, og jeg håpet i det lengste han skulle snu. Hvem vet, kanskje han gjør. Jeg vet at 'masingen' min (ikke at jeg maste så skrekkelig) ikke hjalp veldig godt til i denne prosessen. Jeg hadde vanskelig for å forstå at han ikke såg det utrolig fine forholdet vi hadde (vi hadde stort sett harmoni, kranglet sjeldent, bra sex, masse kjekke felles frilufts interresser etc etc) Han fikk panikk når forholdet burde gå over i en mer langtidscommittment!

Det er vanskelig å gi råd om hva som er riktig i slike situasjoner, men fornuftsmessig sett tror jeg ikke at 'jeg er så utrolig glad i deg' meldigner funker på dette tidspunktet. Hun vet det, og det er kanskje det som skremmer henne.

Vent på henne så lenge du orker, men ikke legg livet ditt på vent. Jeg bestemte meg for å vente til jeg forsto at han var helt trygg på bruddet. Det svaret har jeg fått nå, og selv om jeg er trist er jeg glad jeg ikke trenger å tenke i etterkant at 'om jeg bare hadde ventet litt lengere' Det er jævlig å miste en man er så glad i, men man kan dessverre ikke kontrollere andre menneskers følelser.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Hei ts,

Først litt skryt. Det høres ut som om takler dette bra. Du er villig til å gi henne luft under vingene og samtidig holde døra åpen slik at hun kan vende tilbake om hun vil. Kommer hun tilbake, har hun fått bekreftet overfor seg selv at det er hos deg hun vil være. Ofte er friheten den eneste måten å finne dette ut på. Hun er heldig som har en fyr som vil er litt fleksibel og lar henne finne ut av dette!

Er imidlertid enig med de andre her; Ikke sitt på gjerdet og vent. Utnytt tida til å gjøre gøye ting! Få nye og spennende interesser! Hold avstand. Be om det (på en høflig måte) om du ikke får fred for meldinger.

I motsetning til de andre ser jeg positivt på dette. Dama di (og du?) har siden hun traff deg sluttet å gjøre ting hun trives med. Ikke rart at hun mistrives, og lurer på om det har med deg å gjøre. Dette tar hun nå tak i for å få til en livsstilsendring. Det bør du også gjøre, og etterhvert vise henne at hun kan ha et spennende liv sammen med deg.

Dvs. Få til et sosialt liv, ikke være sammen hver dag, ha interesser på egenhånd. La dama di vite at du treffer folk av begge kjønn. Vær litt kostbar i hverdagen.

Kommer hun ikke tilbake, har du blitt kjent med nye hyggelige mennesker og fått en ny hobby eller ti. Savnet etter henne vil bli mindre etterhvert som du har det kjekt.

Lykke til!

Gjest Gjest_Nuff_*
Skrevet

Bør jeg si at jeg ikke vil at vi skal skrive sammen?

Eller bør jeg bare virke afslappet og ikke starte samtaler, men vente på hun skriver til meg?

Jeg vil helst gjøre meg litt atraktiv igjen og som hun har sagt så kan vi være litt sjarmerende mot hverandre, kanskje det hjelper.

Men siden alt dette er ganske ferskt, bør jeg kanskje bare slappe litt av, har jo ikke gått 14 dager enda. Etter en måned kan jeg kanskje prøve å ta et lite steg nærmere og høre om hun vil spise en koselig middag hos meg med stearin lys og sånn?

Kjempe mange gode svar, og dere må gjerne si hva jeg burde gjøre og ikke gjøre og hvordan og hvorfor.

Gjest vanskelig
Skrevet

Det er ikke så lett å si hva du skal og ikke skal gjøre, det må du følge hjertet ditt på. Jeg hadde mange 'forståsegpåvenninner' i den perioden jeg hadde det mest stressende, og ble litt for påvirket av det.

Det jeg kan si, er at 14 dager er ikke lenge. Jenter er følelses mennesker, og vi forventer ofte at dere skal forstå litt for mye, som kan være vanskelig å forstå. Dessverre er sannheten ofte at man vi ha det man ikke kan få. Men om du føler du har vært litt 'tøffel' på slutten av forholdet, kan dette være en anledning til å bli litt tøffere. Kanskje lurt å tenke på henne som en venn akkurat nå, som kanskje kan bli noe mere enn en kjæreste. Ligg litt lavt, la henne komme til deg og! Finn på ting med andre i helgen, og muligens meld henne søndagen og si du håper hun har hatt en fin helg!

Som sagt, vanskelig å si noe veldig konkret her, men vit at det er vanskelig å ha det slik du har det, og aksepter 'smerten' slik den er. Den går uansett ikke over på en stund (nå, etter fem mnd begynner jeg å sove gjennom hele natta, men kan våkne opp fremdeles i seks tiden og se eksen min for meg og kjenne en uendelig smerte. Vi gjorde så mye kjekt sammen, sto på ski om vinteren og hadde felles seilbåt om sommeren, som han nå har, vi hadde så mange kjekke felles venner etc.) Sier ikke det i selvmedlidenhet, men for å dele at det er vondt og det skal igrunnen gjøre vondt og. Livet er både godt og vondt! En venn av meg sa det kort og godt "Welcome to life. It hurts sometimes"

Gjest Gjest fra tidligere
Skrevet

Mer konkrete råd:

Ikke ta initiativ, men svar på meldinger og invitasjoner fra henne.

Ikke foreslå middag med stearinlys selv, fordi dette betyr at du er tilgjengelig. Poenget er at hun skal ha mistanke om at hun ikke nødvendigvis kan få deg om hun vil. Bli med på det som hun foreslår, men ikke kast deg over henne av den grunn. Vær sjarmerende og vis at du har mange jern i ilden.

Hvis hun er interessert i deg, vil hun tilslutt vise mer og mer at hun vil ha deg. Gi henne bare litt og litt da og, til du vet at hun er på kroken ;-)

Gjest Gjest_Nuff_*
Skrevet

Jeg får så utrolig mange gode råd. Takk skal dere ha.

Har nesten lyst til å møte dere personlig og si takk hehe.

Jeg tror jeg gjør klokt i som det er blitt sagt, at jeg ligger litt lavt og lar henne ta initiativet til alt.

Virke litt sjarmerende, men ikke smiske.

Jeg tror ikke dette er slutten på det vi hadde og har, men heller et siste rop fra henne om at hun virkelig trenger litt tid til alt det hun har gått glip av det siste året fordi vi har vært så mye sammen. Hun trenger å være sammen med vennindene sine mye, noe som hun ikke var før.

Og jeg bør kanskje også dra litt ut og finne på ting, sammen med andre.

Kanskje ta en tur ut på byen og hvis hun skriver og spørr hva jeg gjør, så kan jeg bare si jeg er på byen en liten tur.

Møtes med andre mennesker og virke som at jeg faktisk klarer meg helt fint alene og har masser av ting å gjøre. Noe jeg forsåvidt også har.

Har lett for å snakke og kommunisere med andre mennesker, utadvendt. Det bør jeg kanskje benytte meg av nå.

Dere skriver så mye bra.

Er til stor hjelp. Takk

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå har det gått 1 måned og 2 dager.

Jeg har prøvd å ikke skrive så mye til henne, bare svare når hun skriver. Hun skriver hver kveld og lurer på hvordan dagen har vært og hva jeg har gjort.

Så kommer det en nattamelding med glad i deg og nattaklem.

For fjorten dager siden spurte hun om jeg ville komme innom jobben hennes mens hun var på jobb, jeg hadde vært og trent like ved så det kunne jeg godt gjøre. Da jeg kom dit så gjorde det så vondt i meg og jeg sa til henne at jeg ikke hadde det noe godt og at jeg syns det var vanskelig å se henne når jeg hadde så sterke følelser for henne. Hun fikk tårer i øynene og ble litt lei seg, jeg også.

Men vi skrev fremdeles meldinger hver kveld.

Nå har vi møttes noen ganger og hun har spurt om jeg ville sove over 2 ganger, det har jeg gjort, og det var veldig koselig.

Forrige helg var vi begge ute samme sted, jeg hadde vært på vorspiel med en masse kammerater og venninner. Da vi kom ut, så danset jeg med en jente jeg kjenner. Hun så meg danse med den jenten og ble veldig såret og lei seg. Det sa hun dagen etter. Hun sa jeg bare kunne kose meg med blondinen min.

Selvom jeg prøvde å forklare at det ikke var noe mer enn en dans, syns hun jeg såret henne veldig og ga uttrykk for at jeg ikke hadde noe lyst til å prøve å redde forholdet vårt. Hun sa at den siste iveren hun hadde for å prøve å få det til å lykkedes hadde hun mistet da hun så meg danse med den jenten.

Det var en prinsipp sak sa hun, at jeg ikke bare skulle kaste meg over en ny jente første kvelden på byn singel.

Den samme kvelden dro jeg hjem til henne og snakket lenge. Endte med at jeg overnattet der.

I den uken som har vært har jeg prøvd å være GLAD og SJARMERENDE og smile, sånn som jeg var da vi møttes. Hun virker mere glad nå også syns jeg.

Men det er veldig vanskelig for meg, for jeg har det jo egentlig ikke noe godt.

Jeg har invitert henne på videokveld hos meg på torsdag, valentinesday og det ville hun gjerne.

Men hun har ikke nevnt noe på oss eller om hun savner meg eller noen ting, bare at det er ensomt noen ganger.

Jeg vet at hun ikke har det noe godt selv, mangler selvtillit, deprimert og at alt er kjett. Jeg prøver å overtale henne til å snakke med en lege om det, fordi hun åpner seg ikke så mye til meg.

Gjør jeg ting rigtig? Eller bør jeg bare holde lav profil som i starten og ikke møte henne?

Har litt sånn, at både det å holde seg litt unna er det beste, men samtidig også vise henne at jeg er der for henne, nå når hun er deprimert og ikke har det noe godt. Hun syns også jeg maser litt mye, ang det med snakke med lege osv. Men det er jo ganske viktig og man bør ikke vente for lenge når man ikke har det bra.

Tak

Skrevet

Dette ble mye frem og tilbake, og jeg synes du gir for mye etter. Hvis det skal skapes følelser her og nå, må du gjøre deg til et kupp!

Vis styrke, ikke vis svakhetene dine i denne stunden. Ikke legg ut hvordan du føler deg.

Vær dominant. Ta kontrollen over situasjonen.

Ikke skap flere situasjoner med henne på en stund. Tar hun iniativ så forklar at du vil ha tid for deg selv. Ikke forklar hvorfor! Du må gjøre deg selv spennende....

Skap spenning og følelser det er det du bør konsentrere deg om. Kommer hun tilbake med halen mellom bena.. så vet du at denne gangen gir du henne ikke alt.. ellers risikerer du at spenningen forsvinner igjen!

Skrevet

og.. ikke vis deg sammen med andre jenter enda.. om du har gjort det, ikke unnskyld deg..dere er ikke sammen nå! legger du deg nedpå så vet hun akkuratt hvor hun har deg...

Skrevet

ikke sov over mer.. da har hun kontrollen! :) det var dett.. lykke til da :)

Skrevet
Dette ble mye frem og tilbake, og jeg synes du gir for mye etter. Hvis det skal skapes følelser her og nå, må du gjøre deg til et kupp!

Vis styrke, ikke vis svakhetene dine i denne stunden. Ikke legg ut hvordan du føler deg.

Vær dominant. Ta kontrollen over situasjonen.

Ikke skap flere situasjoner med henne på en stund. Tar hun iniativ så forklar at du vil ha tid for deg selv. Ikke forklar hvorfor! Du må gjøre deg selv spennende....

Skap spenning og følelser det er det du bør konsentrere deg om. Kommer hun tilbake med halen mellom bena.. så vet du at denne gangen gir du henne ikke alt.. ellers risikerer du at spenningen forsvinner igjen!

Hvordan skal jeg vise styrke? Og på hvilken måte viser jeg svakhetene mine?

Hvordan skal jeg være dominant og ta kontrollen?

Hvordan skaper jeg spenning og følelser?

Jeg har nesten mistet selvtilliten, vet ikke hvordan jeg skal gå frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...