Skrika89 Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Jeg og samboeren min har vært sammen i 3 1/2 år nå, vi har det kjempe fint sammen. Men har også et problem: Når han blir full blir han en helt annen person, han sier han ikke vil ha meg mer, han sier han ikke elsker meg, han sier det er slutt, han ber meg pakke sakene mine. Han har prøvd seg på andre jenter mens jeg har sittet ved siden av han. en gang satt jeg min bestevenninne og han i en bil sammen, han satt i midten og jeg så at han klådde min venninne mellom beina både jeg og henne ba han holde opp og han gjorde det. Jeg klarer ikke stole på han i fest sammenhenger. Jeg ser helst at vi ikke drikker og fester, han er tildels enig i dette men en gang i blant vil han feste og det samme skjer.. hva betyr dette? vil han ikke ha meg? Eller?? jeg er frustrert! han er aldri sånn i edru tilstand. Men jeg føler at det ødelegger og at jeg snart kanskje har tilgitt for mye?
Bokormen Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Jeg hadde ikke godtatt dette i det hele tatt! Si fra når han er edru, at om dette skjer igjen tar du tingene dine og drar. Han får enten la vær å drikke eller miste deg.
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Det der hadde ikke jeg orka. Enig med bokormen, si ifra om at det skjer engang til så drar du. Ren gjetting så bedrer han seg ikke og da kommer det ann på om du vil fortsette å leve med noen som hver gang han drikker flørter med andre jenter, legger ann på andre, sier han ikke liker deg o.s.v...
Gjest Blondie65 Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 En ting er at den med alkoholproblemer lager seg unnskyldninger, ille blir det først når de rundt tuter i samme hornet. "Samboeren min blir en annen når han drikker". Er dette et problem HAN er klar over? Og så drikker han likevel? Hvorfor lever du sammen med en mann som bruker alkohol som unnskyldning til å ikke bare oppføre seg dårlig overfor deg - men direkte ekkelt blir det når han beføler en som ikke er interessert en gang midt for øynene dine og ikke en gang gir seg når den befølte ber han kutte ut. Du får si til din samboer at dersom han drikker igjen er det slutt. Hvis han ikke aksepterer dette går du med en gang. Dette er kanskje den eneste måten du kan hjelpe en mann med alkoholproblemer til å forstå at oppførselen er uakseptabel og at han faktisk har et problem.
Gjest Madre Mia Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Jeg hadde aldri akseptert en slik oppførsel. Ofte kommer personens sanne jeg fram i beruset tilstand. Jeg har jobbet på et utested i maaaaange år og det er ofte at det skjer. Det kan være riktig å si at de skifter personlighet når de blir fulle, men det kan like gjerne være omvendt. At de egentlig er noen idioter, men legger bånd på seg når de er edrue. Jeg er redd for at du en dag oppdager at det ikke er noen forskjel på den edrue og den fulle mannen din, at de dårlige egenskapene kommer fram etterhvert. Jeg hadde iallfall aldri lagt til å stifte familie med en så ustabil person. Når ustabile personer blir røynet, kommer ofte deres verste sider fram. Jeg hadde nok pakka veska og dratt fra ham FØR han ber meg dra. Skjønner ikke hva som holder deg til denne personen. Du kommer ikke til å bli lykkelig med en slik mann som slenger slikt i fjeset ditt når han finner det for godt. Bruker han stoff? Finn deg en mann som fortjener deg!
Skrika89 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2008 Takk for alle svar. Nei han bruker ikke stoff, og han sier selv at han ikke vet hvorfor han er sånn på fylla. Han har hatt en dårlig barndom med vold og fyll og han sier han tror det kommer av dette. Jeg har aldri på de 3 1/2 årene som vi har vært sammen sett han sånn i edru tilstand, da er han en kjernekar. jeg har truet med å gå fra han hvis det skjer igjen, men da får jeg et smil og et svar som lyder: det er du for glad i meg til. Og det er jo riktig, men det er vel ikke akkurat snilt og bruke mine følelser mot meg.
Bokormen Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 Takk for alle svar. Nei han bruker ikke stoff, og han sier selv at han ikke vet hvorfor han er sånn på fylla. Han har hatt en dårlig barndom med vold og fyll og han sier han tror det kommer av dette. Jeg har aldri på de 3 1/2 årene som vi har vært sammen sett han sånn i edru tilstand, da er han en kjernekar. jeg har truet med å gå fra han hvis det skjer igjen, men da får jeg et smil og et svar som lyder: det er du for glad i meg til. Og det er jo riktig, men det er vel ikke akkurat snilt og bruke mine følelser mot meg. Han vet jo tydeligvis at han kan gjøre som han vil, og slutter jo derfor ikke å drikke når han er helt sikker på at du ikke går! Du må vise han at du mener alvor, ellers fortsetter det nok akkurat på samme.
Skrika89 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. januar 2008 Ja, dette er i grunn sant. Jeg må nok vise han at jeg er en person som ikke tolerer dette. Men problemet er jo også at jeg ikke har noen steder å reise hvis det blir slutt. er student uten foreldre. Og dette tror jeg også han på en måte liker. Men blir det for ille finnes det vel noen som kan hjelpe meg med et sted og bo?
Gjest Blondie65 Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 (endret) men da får jeg et smil og et svar som lyder: det er du for glad i meg til. Du må vekk. Dette er ikke en snill mann. Dette er en ganske beregnende mann. Finn deg et bokollektiv slik at du slipper å være alene, og så kan du jo dele på utgiftene med andre. Endret 2. januar 2008 av Blondie65
Gjest nextlife Skrevet 2. januar 2008 #10 Skrevet 2. januar 2008 Dersom han er klar over problemet (noe han tydeligvis er ), og ikke villig til å gjøre noe med det (enten endre oppførsel når han drikker, eller la være å drikke) er han rett og slett ikke noe å samle på. Hiv han ut!
Gjest Tigress Skrevet 2. januar 2008 #11 Skrevet 2. januar 2008 Av barn og fulle folk... Be fyren ta ansvar for seg selv og sine handlinger.
juni Skrevet 2. januar 2008 #12 Skrevet 2. januar 2008 Du må helt klart vekk, dette går bare gale veien! Du MÅ vekk før han ødelegger deg helt! Han har garantert allerede gjort noe med selvfølelsen din, du kan ikke la han gjøre dette mot deg! Se etter et rom i kollektiv uten å si ifra at du leter. Når du kan flytte inn et sted, tar du sakene dine og drar. Ikke la han få sjangsen til å snakke deg rundt, det er viktig at du skaffer deg et sted å bo på forhånd! Lykke til!
Gjest Elize Skrevet 2. januar 2008 #13 Skrevet 2. januar 2008 Jeg hadde ikke godtatt dette i det hele tatt! Si fra når han er edru, at om dette skjer igjen tar du tingene dine og drar. Han får enten la vær å drikke eller miste deg. Helt enig!
Skrika89 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 2. januar 2008 Noen som vett om noen nettsider man kan se etter rom? Har prøvd de vanlige finn, zett, tinde etc uten hell.
Gjest Dolce Skrevet 2. januar 2008 #15 Skrevet 2. januar 2008 Noen som vett om noen nettsider man kan se etter rom? Har prøvd de vanlige finn, zett, tinde etc uten hell. www.hybel.no har mange hybler/rom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå