Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sulzeer
Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen i 3,5 år, og til tider har det vært litt turbulent. I går gikk kjæresten min laaangt over streken mener jeg..

Det var bursdagsfesten hennes, hun fylte 21 og vi var for anledningen i hjembygda hennes. Vi hadde det veldig gøy og alkoholen fløt. Vi var tre par og et par venninner. Kvelden var en braksuksess, også da vi bestemte oss for å dra ut på det ene utestedet som eksisterer i den bygda, til tross for min og flere andres skepsis.

Vi kommer til utestedet, som er stappfullt. Vi klarer allikevel og komme oss inn, men inne dabber stemninga fort hos de fleste, da det er helt grusomt å være der inne pga et overfylt lokale. Eneste som holder humøret oppe var den fulleste av oss alle, nemlig kjæresten min. Etter at hun har fått svingt seg på dansegulvet med alle de gamle bekjente hun kunne finne, har jeg og de andre funnet ut at vi egentlig vil hjem. Hun var dessuten for full til å stå på bena, så det hadde nok vært det beste for alle. Og ja da, jeg får tak i kjæresten min og får beskjed om å bestille taxi, noe jeg gjør, og da jeg 15 minutter senere går inn for å hente henne må jeg rive henne ut av armene på en gutt. Tålmodigheten min begynte å ta slutt, og jeg var nok litt krass da jeg sa at "nå drar vi hjem".

Så jeg gikk ut, men etter det så jeg hun ikke. Jeg og ei venninne og et vennepar leita stedet rundt etter henne, men hun var ingen steder å finne. Etter en halvtime hadde tålmodigheten min tatt slutt, jeg var blitt temmelig irritert og rusla hjemover på egenhånd.

I dag morges våkner jeg fyllesjuk som bare det med samboeren min ved siden av meg. Jeg spør hvor i helvete det ble av hun i går, hvorpå hun svarer at hun soste rundt på utsida. Etter mye om og men finner jeg da ut hva hun egentlighadde drevet med. Hun har nemlig en gammel flamme som hun tilfeldigvis(?) møtte på der. Gammel og gammel, det blusset vel i kraftigste laget opp igjen i sommer, men jeg biter tenna sammen og ser framover.

Uansett, hun innrømmer da å ha vært en ørliten tur ut i skogen med han der hun tok initiativet til å kline ørlitegrann. Og det her var på et tidspunkt da fire stykker av oss andre så etter henne. Er vel rimelig å anta at det var litt grafsing inne i bildet også. Hun sier nå rett ut at hun hart lyst til å pule denne fyren, bare for å finne ut hvordan det er. Akkurat det visste jeg vel egentlig fra før av, men har til nå antatt at det har vært forbigående. Nå er jeg bekymra, og forbanna. Jeg føler meg latterliggjort når jeg leita blant alle hennes bekjente kl kvart over to på natta, og når jeg senere finner ut at mens jeg gjorde det stod hun bak huset med tunga ned i halsen på en annen fyr.

Nå er vi tilbake i leiligheten, stemninga er forståelig nok ikke akkurat super, og hun virker temmelig likegyldig til hva som skal skje videre. Det er ikke jeg. Jeg vil være sammen med henne, og hpåer fortsatt på at dette er forbigående, men jeg frykter at det går hele veien med de to, uten at jeg har noe jeg skulle ha sagt. Hva i all verden skal jeg gjøre med det her?

Hvor råtten samboer har jeg egentlig? På en skala fra 1 til 10, der 11 er "må hun brenne i helvete"?

Takk for at dere tok dere tiden til å lese innlegget mitt..

Videoannonse
Annonse
Gjest Britt Banditt
Skrevet

Nå kan ikke jeg si på en skala hvor dårlig gjort det var, men det var helt klart dårlig gjort. Spesielt det at hun ikke viser anger, og at hun forteller deg at hun har lyst til å ha sex med fyren hadde gjort at jeg hadde vært ute av døra (eller at jeg hadde kastet henne ut).

Hun virker veldig umoden og egoistisk.

Skrevet
Uansett, hun innrømmer da å ha vært en tur ut i skogen med han der hun tok initiativet til å kline.

Høres litt verre ut uten demperen "ørlite", og jeg hadde ikke likt det. At hun i edru tilstand sier at hun vil **** ham, ville for meg vært kroken på døren.

Skrevet

Hvorfor er det viktig for deg å vite hva vi mener om oppførselen hennes? Jeg hadde ikke akseptert en slik oppførsel, og i mine øyne virker det ikke som hun har noe resepkt for deg i det hele tatt.

Men hun var 7 dagen før og 10 dagen etter i mine øyne

Skrevet

For meg ville det vært kroken på døren.

Jeg kunne aldri akseptert en slik oppførsel, og jeg vet at hadde jeg fortsatt i forholdet, hadde jeg ikke hatt tillit uansett.

Jeg ville vært livredd for "når kommer hun til å fullbyrde det?"

Hun fortjener deg ikke, så enkelt er det. Du fortjener noe som behandler deg slik alle burde bli behandlet, med respekt!

Det er nå min mening...

Gjest Sulzeer
Skrevet

Poenget med å spørre andre er at jeg ikke klarer å reagere, jeg er litt lamslått og vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal gjøre det. Tror jeg trenger litt tid til å fordøye det.

Ja, hun er umoden, og ja hun kan være meget egoistisk, det er vel noen av hennes dårlige sider. Det jeg ikke har fortalt om er alle hennes gode sider. De finnes de og, hvis ikke hadde jeg ikke vært samboeren hennes, og i hvert fall ikke fortsatt ha lyst til å være sammen med henne...

Men, vi har en historie som kanskje er litt spesiell. For 2 år siden møtte jeg ei jente som jeg falt for. Jeg oppførte meg råttent og slo opp med kjæresten min, for å undersøke gresset på den andre siden. Det var selvfølgelig ikke grønnere, og jeg kom krypende tilbake.. Poenget mitt er at kjæresten min er et veldig seksuelt nysgjerrig vesen, men hun har på tross av det bare hatt en sex-partner (nemlig meg, vi var hverandres første). Jeg hadde sex med den nevnte "flingen" min, og hun er også veldig nysgjerrig på andre, nærmere bestemt han hun hadde et lite stevnemøte i skogen med i natt. Hun vil altså ha sex med han...

Jeg forstår det, men kan selvfølgelig ikke akseptere det(?)... Jeg setter stor pris på at hun er ærlig med meg, selv om det føles ut som om hun stikker et rustent sverd gjennom hjertet mitt. Så kan vi i hvert fall snakke om det... Hun sier jo også at hun aldri ville klart å ha sex med han uten å gjøre det slutt med meg først.

Problemet er at hun savner spenning sier hun. Og det kan jeg forstå. Jeg er en rolig, trygg type, og hun er litt mer leve-livet-typen. Dette blir rotete. Jeg som gutt har som kjent problemer med å uttrykke følelser..

Skrevet
Nå kan ikke jeg si på en skala hvor dårlig gjort det var, men det var helt klart dårlig gjort. Spesielt det at hun ikke viser anger, og at hun forteller deg at hun har lyst til å ha sex med fyren hadde gjort at jeg hadde vært ute av døra (eller at jeg hadde kastet henne ut).

Hun virker veldig umoden og egoistisk.

enig!!

på grunn av hennes manglende anger, eller utrykk for å ville bli bedre, eller jobbe for deres forhold vil jeg gi henne en 8,5

Tror du har det bedre uten henne, men det er mn helt private mening :)

Gjest Sulzeer
Skrevet

[quote name='jannamor' date='02.12.2007 (23:04) '

Tror du har det bedre uten henne, men det er mn helt private mening :)

Gjest lillagubban
Skrevet

Syntes det blir for dumt å unnskylde hennes oppførsel, hun har faktisk oppført seg veldig dårlig, uavhengig hva du har gjort før. I min mening ihvertfall, jeg har veldig lite toleranse for utroskap etter å ha vært offer for det selv og blitt helt ødelagt av det.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
For meg ville det vært kroken på døren.

Jeg kunne aldri akseptert en slik oppførsel, og jeg vet at hadde jeg fortsatt i forholdet, hadde jeg ikke hatt tillit uansett.

Jeg ville vært livredd for "når kommer hun til å fullbyrde det?"

Hun fortjener deg ikke, så enkelt er det. Du fortjener noe som behandler deg slik alle burde bli behandlet, med respekt!

Det er nå min mening...

Signerer denne!

Skrevet
Syntes det blir for dumt å unnskylde hennes oppførsel, hun har faktisk oppført seg veldig dårlig, uavhengig hva du har gjort før. I min mening ihvertfall, jeg har veldig lite toleranse for utroskap etter å ha vært offer for det selv og blitt helt ødelagt av det.

Og jeg vil legge til at ved å godta utroskap er vi med på å forsterke den ukulturen som finnes, hvor det er littegranne fy på puselanken å være utro, men ingen big deal.

For oss som har opplevd utroskap og som i tillegg har barn, er det grusomt å få høre i ettertid at "alle" visste om det, men de syntes ikke det var deres sak

Nå legger jeg ikke den byrden på dine skuldre, men tenk deg om. Er du villig til å leve med dette også hvis dere en gang får barn?

Det er stor overgang å plutselig bli singel etter lang tid, men det finnes så utrolig mange fine jenter der ute som er i stand til å være trofaste.

Gjest Sulzeer
Skrevet

Det hun gjorde i natt var utvilsomt respektløst av henne (det skal sies at hun var fullere enn jeg noen gang har sett henne), men måten hun har oppført seg på etter det har ikke vært preget av respektløshet. Hun sier hun angrer fordi hun såret meg, og hun sier selv at jeg fortjener bedre. Det at hun er betatt av denne fyren er jo tross alt ikke noe hun kan noe for, selv om jeg gjerne skulle sett at hun håndterte det litt annerledes...

Hun sier hun fortsatt vil være sammen med meg, men hun vil også sparke fra seg litt som singel... "Man kan ikke få i pose og sekk" sier jeg, men hun klarer foreløpig ikke velge. Jeg er temmelig sikker på at hun ikke vil legge seg på rygg for han så lenge hun er sammen med meg, men at hun kommer til å massere tunga hans igjen er nok meget mulig.

Jeg vil at hun skal lide for det hun har gjort, jeg vil at det skal gnage på samvittigheten hennes lenge, slik at hun kanskje tenker seg om en gang til neste gang hun er i en slik situasjon. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til...

Skrevet

Jeg har en egen (og sikkert ganske dårlig) evne til å svare rett fra levra hvis noen spør meg om hva jeg mener i sånne situasjoner. Og jeg har ikke annet å si enn at dette er å kaste bort tid. Både det å lure på hva du skal gjøre, og det å skrive om det her inne; bortkastet tid. Nå prater jeg selvfølgelig kun utifra hva JEG ville ha gjort. Samboeren min er en person som ikke er utro mot meg (utifra hva jeg "vet" NÅ), men dersom han en dag blir det, så er han ikke lenger den personen som jeg har lyst til å dele livet mitt med.

Og utifra hvordan jeg tolker innleggene dine, så virker hun jo likegyldig. Og du sier det selv! Men DU er ikke det. Mitt tips vil da være: Kom deg vekk fra dama, og jobb med deg selv, og finn ut HVORFOR du har lyst til å fortsette å være sammen med en person som har lyst til å ha sex med en annen person, og samtidig er ufølsom nok til å gni det inn med en mine som sier at hun bryr seg ikke om hva du føler.

Masse lykke til!

Gjest Sulzeer
Skrevet
Det er stor overgang å plutselig bli singel etter lang tid, men det finnes så utrolig mange fine jenter der ute som er i stand til å være trofaste.

Det er jeg helt overbevist om jeg også, men problemet er at jeg er fryktelig lite flink til å bli likt "på den måten" av jenter. Jeg er nok mest en venn, det er ikke så mye spennende med meg. Kjæresten min er jo bare 21 år og som sagt ganske umoden på enkelte områder, men dette kan vel være noe hun legger av seg? Er det noen andre som kjenner igjen følelsene til kjæresten min? Er det noen som har opplevd det og kommet seg videre med forholdet i behold?

Skrevet
Jeg vil at hun skal lide for det hun har gjort, jeg vil at det skal gnage på samvittigheten hennes lenge, slik at hun kanskje tenker seg om en gang til neste gang hun er i en slik situasjon. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til...

Hvordan du skal få det til å gnage på samvittigheten hennes, når hun tydeligvis tar det her like seriøst som Christer Falck tar musikkbransjen, virker nærmest håpløst... Og det virker også som motivene dine for å ville fortsette ikke er helt i tråd med det jeg kaller kjærlighet....

Skrevet

Jeg hadde nok kasta hu på hue og ræva ut.. Hadde sambo gjort dette hadde det nok blitt krig her.. Og skal man sepå historien deres så slo vel du i det minste opp mens du hadde deg med noen andre mens hun fortsatt var sammen med deg..

Skrevet

Jeg ville heller råde deg til å gjøre ditt beste for å distansere deg fra hele greia, etter at du har gått, selvsagt. Å gruble over hevn og lærepenger, det binder deg bare fastere til denne triste episoden.

Og å bli værende sammen med et menneske som ikke har respekt for deg, vil bare ende med at du blir ytterligere såret. Dessuten vil det jo være vanskelig å stole på en jente som ikke bare driter så til de grader på leggen i fylla, men faktisk sier at hun kunne tenke seg å ligge med denne fyren, dagen derpå.

Det er mye mulig at du blir ganske nedfor dersom du går, faktisk er det ganske sannsynlig, siden du er så ambivalent. Jeg kjenner igjen kimen til en ganske heavy selvbebreidelse i at du er villig til å finne på unnskyldninger for henne, og fokusere på hennes gode sider.

Alle er vi jo forskjellige, men var jeg deg, så ville jeg tatt den smellen som antakelig kommer, og rett og slett gått min vei. Eller kastet henne ut, om du eier leiligheten deres. Ta fra henne nøkkelen og sett sakene hennes på trappa. Det ville iallfall funke bra som payback.

Igjen, folk er forskjellige, og noen mener at man skal snakke om sakene. I sånne sammenhenger er prat overvurdert. Snakk med kompisene dine, foreldrene dine, eller kollegene. Henne skal du bare avfeie. Hun har sagt alt du behøver å høre, etter min mening.

Gjest Madre Mia
Skrevet

Jeg synes dere er like umodne begge to. Hun er tydeligvis ikke klar for et samboerforhold, og det er ikke du heller. Særlig ikke når du sier at du ikke vil være singel for din personlige velferds skyld. Samboerskap mellom kjærester går ikke hvis den ene skal være "sosialarbeider".

Du må nok lære deg å stå på egne bein. Jeg tar henne ikke i forsvar for utroskap er det råtneste som fins mellom kjærester og veeeeldig vanskelig å tilgi. Jeg snakker av erfaring. Jeg hadde ikke satset på en slik jente med trang til å ligge med andre menn.

Ta dere en pause på ett år og ras fra dere på hver sin kant. Elsker dere virkelig hverandre, vil dere finne tilbake til hverandre igjen. Sett dere sjøl fri, dere har mange ungsomsår foran dere som dere aldri får igjen.

Skrevet

Hun får "brenn i helvete"!!! Så respektløst gjort av henne!! Du fortjener mye bedre enn det...lettere sagt en gjort, men hva hvis slike ting skal gjenta seg hele tiden og hun tar så lett på det? Hadde min type gjort noe sånt, hadde det vært goodbye på sekundet!

Gjest Silmarill
Skrevet

Om din historie stemmer er du mer moden enn henne!

Hun viser ikke engang anger men forteller deg istedet at hun vil gå til sengs med denne fyren!

Tenk etter selv, er dette egentlig noe du vil satse seriøst på...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...