Gjest Bodillen Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Irriterende å ikke kunne logge på msn (Live Messenger). Det hender en sjelden gang at det går, men jeg ser ikke noe mønster i det. Har også problemer med Explorer, den greier aldri å komme så langt som til startiden engang, før den blir stående å henge. Da går det ikke an å lukke siden, bare legge den ned. Lukke den får jeg ikke gjort før jeg får opp feilmelding om problemer ved siden når jeg slår av PC'n. Jeg har foretatt oppdateringer når de har kommet. Ellers har jeg gått over til Firefox. Bør jeg reinnstallere, tro? Har hatt PC'n i ca 1 1/2 år, og har aldri gjort det, bare foretatt diskopprydding og defragmentering. Er reinnstallering noe man bør gjøre med jevne mellomrom?
Gjest Nedfall Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Bør jeg reinnstallere, tro? Har hatt PC'n i ca 1 1/2 år, og har aldri gjort det, bare foretatt diskopprydding og defragmentering. Er reinnstallering noe man bør gjøre med jevne mellomrom? Jeg ville gjordt det, selv om det er en del arbeid. (ta backup - Viktig !, legge inn drivere pånytt, oppdatere windows mm) Kan ofte være sånn at det tar mindre tid å reinstallere, enn å feilsøke, så da sier det seg selv.. Det viktigste du må tenke på, er om du har liggende en driver til nettverkskortet på maskina. Har du først netttilgang, kan du hente ned resten. Mangler du denne driveren, kommer du ikke langt, for å si det sånn. For å finne ut mer om hva slags hardware du har (og dermed hva slags drivere du trenger) kan du bruke PC Wizard. Jeg går utifra at du har originalplater for XP, office, osv, de programmene du har på maskina idag ? Da er det bare å sette igang !
Gjest Bodillen Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Jeg ville gjordt det, selv om det er en del arbeid. (ta backup - Viktig !, legge inn drivere pånytt, oppdatere windows mm) Kan ofte være sånn at det tar mindre tid å reinstallere, enn å feilsøke, så da sier det seg selv.. Det viktigste du må tenke på, er om du har liggende en driver til nettverkskortet på maskina. Har du først netttilgang, kan du hente ned resten. Mangler du denne driveren, kommer du ikke langt, for å si det sånn. For å finne ut mer om hva slags hardware du har (og dermed hva slags drivere du trenger) kan du bruke PC Wizard. Jeg går utifra at du har originalplater for XP, office, osv, de programmene du har på maskina idag ? Da er det bare å sette igang ! Takk for tipset! Jeg er sånn ca på neandertalerstadiget hva angår forståelse for temaer innen både software og hardware, så jeg ringer min greie, hjelpsomme svoger som jobber som IT-ansvarlig...
Gjest Nedfall Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 Takk for tipset! Jeg er sånn ca på neandertalerstadiget hva angår forståelse for temaer innen både software og hardware, så jeg ringer min greie, hjelpsomme svoger som jobber som IT-ansvarlig... Vel, det er vel en løsning, men heng deg på skuldra når han fikser dataen da, kan være greit å gjøre dette på egenhånd også (det er ikke så vanskelig).
Gjest Blondie65 Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 Før du begynner med drastiske tiltak, kansje du skal kjøre spyboot Dette programmer søker gjennom pc'en din og fjerner spionprogrammer. Det kan jo være at noen har sneket seg inn.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Her er løsningen på problemet - eller rettere sagt forklaringen: Microdustesoft tvinger folk til oppgradering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå