Gå til innhold

ned i vekt NÅ!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gatebil_*
Skrevet

Nå skjønner jeg virkelig ingenting..

Jeg er student, vet at jeg har lagt på meg det siste året. Men holdt meg noenlunde normal i sommer.. Men nå i starten av nytt studieår har jeg virkelig blitt flink til å trene. Jeg trener hver eneste dag i uken. Sykler, løper eller går på rulleski. Hatt to uker med hard trening, siste uken har jeg hatt liten tid, og det har kun blitt en joggetur, og to-tre gå turer. Gikk på vekten i stad. Og den har ALDRI vist så mye.!!! :( Ti kilo mer enn på samme tid i fjor :( den viste hele 70 kg!!!! JEg som alltid har holdt meg under 65, og har en trivselsvekt på 60-63. Jeg er 168cm høy.

Nå føler jeg med direkte utilpass, jeg føler meg tykk og oppblåst. Og syns det her er urettferdig!!

Noen raske forslag??? Jeg føler meg som en ballong!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei "gatebil"!

Ikke mist motet. Du sier selv at du har gått opp det siste året, da vil det også være mest fornuftig å bruke litt tid på å få tilbake trivselvekta.

Hvis du rusher igang en rask slankekur nå, risikerer du at det går ut over muskelmassen, slik at du senker forbrenninga di fremover.

Fortsett den gode trenden din, med daglig trening og bevegelse. Spis ofte - i en travel studenttilværelse kan du fort risikere å hoppe over måltider, det er ikke smart.

Spis frokost, ha med deg litt nøtter og frukt til mellommåltider, spis knekkebrød og sunt pålegg til lunsj. Dropp kaffelatten midt på dagen, drikk heller te. ( I det hele tatt kan det være lurt å tenke over om du har lagt deg til noen nye, tilsynelatende uskyldige vaner, i det siste. Småspising under forelesninger, kaloririk drikke, etc)

Men det viktigste: Tren jevnlig videre, det er da fu får effekt. Jeg har gjort dette nå siden nyttår, og har gått ned nesten 5 kilo og 10 cm rundt livet. Vær tålmodig, da får du de varige resultatene!

Skrevet

tusen takk for svar Twigi. Jeg skal forsøke å følge tipset ditt. Har aldri vært den som har hatt problemer med dette, har alltid vært naturlig slank, alltid vært veldig aktiv, og igrunn kunnet spise det jeg ville. Men nå har jeg fått meg disse berømte "kjærlighetshåndtakene" og buksen sitter strammere enn før :( det plager meg stort.

Jeg la på meg opptil sju kilo på studieåret i fjor, å de fem første kan jeg skjønne i og med at jeg levde i en hard og stressende hverdag før studiestart, og hadde gått ned ca fem kg på grunn av stress. Det var fem kg på som ikke syntes så veldig. Og jeg gikk fint inn i str 36/38 for det om. Men de siste kg som har sneket seg på nå synes!! å det plager meg. Føler meg dvask og tung, jeg har alltid vært lett og kjapp.. om du skjønner.. :skravle:

studenttilværelsen er ikke bare bare, man blir jo "tvunget" til stillesittendes arbeid.. det merker enn på rompa også!! :gråte: Skal tenke nøye gjennom hva jeg putter i munnen herhetter..

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Dessverre fortsetter dette etter studiene også. Mange bruker mye tid foran PC på kontor (og hjemme) og dermed er vår livsstil duket for fysisk stillstand.

Så fremt vi ikke tar initiativ og gjør noe aktivt selv. Det er ikke alltid så lett og det er ikke alltid en er inspirert eller motivert.

Jeg tror hun har rett hun over her som fokuserer på regelmessighet over tid.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ser i en annen tråd at du spiser svært lite. Det kan gå ut over forbrenningen din, spesielt siden du går på latterlige 3 skiver fra du våkner til middag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...