mamut75 Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 En kamerat av meg ga for en tid tilbake siden sin 9 år yngre kjærester silicon pupper som presang . Han var til og med med henne innover til den klinikken som utførte inngrepet og alt var stort sett bare fryd og gammen . Nå er imildertid forholdet slutt (etter 8 måneder eller der omkring) og jeg lurer på hva dere syntes om dette? Er det forkastelig eller forsvarlig å kjøpe pupper til kjæresten ? Jeg kan også nevne at dama ikke har spesielt små pupper eller andre lyter av noen slag .
Gjest su querida Skrevet 31. august 2007 #2 Skrevet 31. august 2007 Hvis det er noe hun selv ønsker så ser jeg ikke noe galt med det.
brumma* Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 Jeg hadde tatt det som en fornærmelse! Om jeg hadde ønsket meg det i årevis, og snakket om det 24/7, hadde jeg muligens blitt glad... (Eller kanskje ikke. Synes egentlig det vitner om at kjæresten ikke er fornøyd med tingenes tilstand, og det hadde nok vært sårt uansett hva jeg mente om puppene mine/silikon selv.)
Gjest =tentacle= Skrevet 31. august 2007 #4 Skrevet 31. august 2007 Det kommer an på i hvilken grad han var delaktig i beslutningen. Hvis hun var voksen og det fullt og helt var hennes initiativ og veloverveide ønske, ser jeg ikke noe galt i å finansiere det. Om han hadde noe som helst med initiativet eller beslutningsprosessen å gjøre, synes jeg det høres svært tvilsomt ut.
mamut75 Skrevet 31. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2007 Det første jeg lurte på da jeg hørte det var om han var sammen med henne eller puppene hennes/hans . Blir ikke dette litt sånn objetifiserende ? eller blir det ikke det .
Gjest =tentacle= Skrevet 31. august 2007 #6 Skrevet 31. august 2007 Det første jeg lurte på da jeg hørte det var om han var sammen med henne eller puppene hennes/hans . Blir ikke dette litt sånn objetifiserende ? eller blir det ikke det . Prisen på "gaven" er såpass stiv at vi kan spekulere i om han har hatt sterke egeninteresser ut over giverglede. Det er ikke en hyggelig tanke.
Mann 42 Skrevet 31. august 2007 #7 Skrevet 31. august 2007 Jeg vet ikke helt om forkastelig er ordet jeg ville bruke, men jeg er enig i med Væren75. Jeg vet ikke helt, men jeg tror nok at en sånn presang ville få dama til å lure litt på hvorfor det er så viktig for ham at hun har store pupper, og hva det evt betyr for synet han generelt har på henne. Men nå er jeg fullstendig mot silikon, nær sagt uansett. Silikon skal man bruke til taktekking, svømmebriller og microchips. Det har ingenting inne i kroppen å gjøre.
Lille Løve Skrevet 31. august 2007 #8 Skrevet 31. august 2007 Jeg hadde ikke likt å få det i gave nei! Det hadde jeg tenkt på mer som en gave til han selv.
venus* Skrevet 31. august 2007 #9 Skrevet 31. august 2007 Jeg tenker det er meget mulig at hun ønsket det selv. At han ble med på klinikken hørtes da bare ut som normal folkeskikk. Hvem er det som ikke blir med når kjæresten skal opereres... Men jeg forstår ikke at han synes det er greit å bruke 20.000 (?) på å kjøpe nye pupper til henne, eller at hun synes det er greit å motta en så dyr gave.
Gjest Spiderella Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 Det første jeg lurte på da jeg hørte det var om han var sammen med henne eller puppene hennes/hans . Blir ikke dette litt sånn objetifiserende ? eller blir det ikke det . hvis hun har klaget over brystene sine. for eksempel formen på dem så kan det vel hende at han har hatt cash og godtatt å gi de i present. HVA SÅ? Dette er jo ikke dine bryster og du har ikke noe med det, så lenge ikke han kom til deg senere og klagde over dårlig råd pga silikoninnkjøp. pst, pst: mange som tar silikon tar det ikke fordi brystene er små. det kan være pga formen også. pst, pst, pst 2: nei jeg har ikke silikon.
Nabodama Skrevet 31. august 2007 #12 Skrevet 31. august 2007 Jeg hadde tatt det som en fornærmelse! Om jeg hadde ønsket meg det i årevis, og snakket om det 24/7, hadde jeg muligens blitt glad... (Eller kanskje ikke. Synes egentlig det vitner om at kjæresten ikke er fornøyd med tingenes tilstand, og det hadde nok vært sårt uansett hva jeg mente om puppene mine/silikon selv.) Men hvis du selv hadde vært misfornøyd med puppene, ville du da ikke hatt forståelse for at mannen var det også?
Gjest Don Giovanni Skrevet 1. september 2007 #13 Skrevet 1. september 2007 En kamerat av meg ga for en tid tilbake siden sin 9 år yngre kjærester silicon pupper som presang . Han var til og med med henne innover til den klinikken som utførte inngrepet og alt var stort sett bare fryd og gammen . Nå er imildertid forholdet slutt (etter 8 måneder eller der omkring) og jeg lurer på hva dere syntes om dette? Er det forkastelig eller forsvarlig å kjøpe pupper til kjæresten ? Jeg kan også nevne at dama ikke har spesielt små pupper eller andre lyter av noen slag . Helt topp! spesielt moro er det å være den som betalte dem Det nest beste må være å få navnet sitt tatovert på ene rompeballen
caso Skrevet 2. september 2007 #14 Skrevet 2. september 2007 (endret) Jeg har finansiert dette til en tidligere kjæreste. Kostet i underkant av 30 000 kr. Om det er en stiv pris eller ikke, avhenger av hvor mye penger man har. Jeg gjorde det ikke på grunn av meg selv. Hun hadde komplekser, og hun søkte konsultasjon selv uten at jeg visste om det. Jeg syns puppene hennes var fine fra før jeg. At jeg betalte for det som en gave, var helt naturlig, - ettersom hun vurderte et dyrt forbrukslån. Tror gjerne det er en stereotyp som sier at jenter tar silikon "ufrivillig". Jeg har flere kompiser som har kjærester som har tatt silikon, og de fleste er frempå og sier ifra at "jeg har ikke bedt henne om det". Det er forsåvidt også påstått at jenter syns silikon ofte er penere selv, enn det gutta nødvendigvis syns. Er jo litt av det samme som at gutter syns at de skulle hatt større pikk, mens jentene ikke syns for stor er så digg likevel.. Endret 2. september 2007 av caso
Gjest imli Skrevet 2. september 2007 #15 Skrevet 2. september 2007 Jeg hadde tatt det som en fornærmelse! Om jeg hadde ønsket meg det i årevis, og snakket om det 24/7, hadde jeg muligens blitt glad... (Eller kanskje ikke. Synes egentlig det vitner om at kjæresten ikke er fornøyd med tingenes tilstand, og det hadde nok vært sårt uansett hva jeg mente om puppene mine/silikon selv.) Enig... Synes ikke noe om å gi noen plastiske operasjoner i gave.
Gjest imli Skrevet 2. september 2007 #16 Skrevet 2. september 2007 Det er forsåvidt også påstått at jenter syns silikon ofte er penere selv, enn det gutta nødvendigvis syns. Er jo litt av det samme som at gutter syns at de skulle hatt større pikk, mens jentene ikke syns for stor er så digg likevel.. Det tror jeg du har mye rett i.
Meaty Skrevet 2. september 2007 #17 Skrevet 2. september 2007 Noen ganger lurer jeg på hvordan andres forhold er. Noe sånt ville vært helt utenkelig i mitt eget forhold. Selvfølgelig har jeg ting jeg klager over og gjerne skulle sett var annerledes, de fleste har vel det (i hvert fall på dårlige dager). Jeg kan klage over ditt og datt til samboeren min, at jeg skulle hatt mindre av en ting eller mer av noe annet. Men det han gjør, er å si positive ting om de tingene jeg bare ser noe negativt ved. Hvis jeg f.eks. sier at jeg skulle ønske magen min var mindre, så kan han f.eks. legge armene rundt meg eller klemme litt på magen min og si at "men da ville den jo ikke vært så deilig og myk". Når han gjør sånt så vet jeg at det jeg bekymrer meg over egentlig ikke betyr noe. Jeg er selv min verste kritiker. Det er dette jeg mener når jeg lurer på hvordan andres forhold er, for det med plastisk operasjon er så fjernt fra hva jeg kunne tenke meg i mitt eget forhold. Hva er slike forhold basert på? Hva når man blir gammel og rynkete, hva gjør man da? Hvis han hadde kommet med gavekort på plastisk operasjon, da ville det for meg bli det samme som om han skrev under på de tingene jeg ikke liker ved meg selv. Den slags støtte trenger jeg virkelig ikke. Uff...skulle ønske folk var bra nok sånn som de er.
SunC@t Skrevet 2. september 2007 #18 Skrevet 2. september 2007 Nå er det jo mange grunner til at folk legger inn silikon, og vi får jo håpe at denne jenta la inn silikon for sin egen del og ikke for kjæresten sin del. Likevel forstår jeg ikke at noen vil ta imot en slik gave, den dagen det (evt.) blir slutt er det neppe så festlig at eksen har betalt puppene.
Gjest Chrizzy Skrevet 2. september 2007 #19 Skrevet 2. september 2007 Om jeg hadde hatt lyst til å ta silikon så synes jeg det hadde vært hyggelig. Om det kom som et gavekort helt uoppfordret, da tror jeg faktisk at jeg hadde blitt skikkelig sur.
Gjest =tentacle= Skrevet 2. september 2007 #20 Skrevet 2. september 2007 Jeg har finansiert dette til en tidligere kjæreste. Kostet i underkant av 30 000 kr. Om det er en stiv pris eller ikke, avhenger av hvor mye penger man har. Pleier bursdagsgavene til kjæresten å ligge i den prisklassen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå