Gå til innhold

Hva bør en barnevennlig pizza inneholde?

Fremhevede innlegg

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg spør siden jeg lurer:

Hva bør en barnevennlig pizza inneholde?

Mine unger er glade i skinke/pølse/pepperoni, tomatsaus, kjøttsaus, ananas og/eller mais.

*nysgjerrig*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var liten kunne den være akkurat som den ville så lenge den var uten kjøtt. Tomatsaus, løk, paprika, purre, aubergin, chili og ost var nok favoritten.

Den ene søstra mi spiste hva som helst på bortsett fra biff og pepperoni, og den andre søstra mi ville bare ha tomatsaus og skinke (ikke ost, nei).

Gjest su querida
Skrevet

Jeg tenker skinke eller kjøttdeig når jeg hører "barnevennlig pizza".

Skrevet

Tror ikke det finnes noe som en "barnevennlig" pizza, akkurat som det ikke finnes en "voksenvennlig" en.

Unger liker forskjellige ting, akkurat som voksne :)

Skrevet

Kjøttdeig eller skinke. Ikke grønnsaker eller annet dill.

Skrevet

Det ville være synd om en barnevennlig pizza ikke inneholdt grønnsaker.

Her tar vi det vi har for øyeblikket. Kjøttpølse/kalkunpølse/løk/sopp/mais/ananas/kjøttdeig/kyllingkjøttdeig/purre/tomater/gulost/mozarella/skinke.. osv. Ikke alt på en gang, selvfølgelig.

Eldstemann synes scampi på pizza er noe av det beste han får.

Jeg tror det handler om å introdusere barna for forskjellige smaker fra de er små. Og å gi dem det gang på gang, og la dem smake gang på gang.

Tenk så mye man går glipp av når man bare spiser noen få ting!

Skrevet (endret)

[

Endret av Kosemose
Gjest Elastica
Skrevet
Hva er den ultimate voksenpizza???!

Quattrio fromaggio servert på Pizza daMimmo på Frogner. (Eksisterer det ennå?)

Ingen over, ingen ved siden. (For meg selvfølgelig) :ler:

Skrevet

Det kommer vel helt an på ungen det. Jeg brakk meg iallefall av ananas på pizza da jeg var mindre (men jeg prøvde å spise det en gang likevel når jeg fikk det servert på besøk - ikke så trivelig for de andre, nei).

Generelt er vel tomatsaus, skinke og ost ganske sikre innslag, men jeg kjenner også unger som ikke liker noen av delene.

Skrevet

Hvis jeg skulle ha barnebursdag med femti unger og lage pizza som de fleste likte ville jeg gått for kjøttdeig, tomatsaus og ost.

Det finnes unger som ikke liker skinke, men det finnes svært få unger som ikke liker kjøttdeig.

Løk/paprika/ananas/mais er det alltid mange som ikke liker, og det setter smak slik at de som peller det bort fordi de faktisk ikke liker det ikke kommer til å nyte pizzaen på samme måten.

Skrevet (endret)

Potetpizza! Helt fantastisk. Tynne skiver med poteter, grovt salt og olivenolje. Thats it!

Ellers er 4 oster en god nummer to!

Endret av s.n
Skrevet

Kjøttdeig og skinke liker vel ganske mange

Skrevet
Potetpizza! Helt fantastisk. Tynne skiver med poteter, grovt salt og olivenolje. Thats it!

Ellers er 4 oster en god nummer to!

Skal man ha tomatsaus på potetpizza'n?

Skrevet

Selv om jeg ikke tviler på at det finnes barn som spiser det meste vil nok en barnevennlig pizza i mine øyne ikke inneholde grønnsaker (og heller ikke fisk/skalldyr) eller mye krydder, men bare tomatsaus, skinke eller kjøttdeig (som flere over her nevner) og ost. Enklest mulig med andre ord, og sannsynligheten for at et barn som vanligvis spiser mer fancy pizza ville like denne er betydelig større enn at et kresent barn ville spise en fancy pizza.

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Gjest -eline-
Skrevet (endret)

Tynntynn Viestad-bunn, hjemmelaget tomatsaus med en liten spiss av chili, pepperoni, og en blanding av ridderost, fersk mozzarella og parmesan på toppen. Stekes i 5-6 min på 300 grader/pizzafunksjon (varmluft+undervarme) på nederste rist! Ooooh. Fantastisk! Som variasjon så kan man droppe chilien og pepperonien til fordel for en god spekeskinke og ruccola ;)

Endret av -eline-
Skrevet
Skal man ha tomatsaus på potetpizza'n?

Nope! Så kan en vel diskutere om en i det hele tatt kan kalle det pizza...

Når det er sagt, så spiser barn også denne pizzaen, så den er ikke reservert voksne!

Skrevet
Tynntynn Viestad-bunn, hjemmelaget tomatsaus med en liten spiss av chili, pepperoni, og en blanding av ridderost, fersk mozzarella og parmesan på toppen. Stekes i 5-6 min på 300 grader/pizzafunksjon (varmluft+undervarme) på nederste rist! Ooooh. Fantastisk! Som variasjon så kan man droppe chilien og pepperonien til fordel for en god spekeskinke og ruccola ;)

Nammmmmmmm! Passer det at jeg kommer over ved 20-tiden ikveld :spise: ?

:ler:

Gjest -eline-
Skrevet
Nammmmmmmm! Passer det at jeg kommer over ved 20-tiden ikveld :spise: ?

:ler:

:ler: jeg ble så fristet av den posten selv så vi skal faktisk ha pizza i kveld, du får stikke innom ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...