kathrine79 Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Har fått en gave av foreldrene og søsteren til en god venn av meg. Foreldrene er skilt. dvs. 3 takkekort, skal vi sende det? Kortene koster jo mer enn gaven... Vet ikke hvem av dem jeg skal sende til om vi skal sende bare et heller... Og har noen en god fellesbetegnelse på sausenebb, serveringsfat og serveringsbolle? (blir litt teit å ramse opp alt, gjør det ikke?) Beklager en litt sær tråd....
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Hadde sendt 2 jeg, et til hver av foreldrene og inkludert datteren på det ene. Forslag til takk for gaven: *tusen takk for deler til serviset. *tusen takk for serveringsdeler til serviset vi ønsket oss. *eller du kan ramse opp, mange som gjør det. *takk for gaven vi fikk til vårt...osv Personlig hadde jeg nok ramset opp alt, jeg synes en viser at da vet brudeparet hva gjestene har gitt, blir litt mer personlig.
Gjest Frysepulver Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Jeg hadde skrevet tre takkekort og brukt alternativ to gjesten ovenfor beskriver
jente 79 Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Kommer litt an på alderen til denne søsteren synes jeg. Er hun så gammel at hun får glede av et takkekort synes jeg du skal skrive 3 stykker. Hvis hun er lita inkluderer du henne på et av kortene til foreldrene.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Har fått en gave av foreldrene og søsteren til en god venn av meg. Foreldrene er skilt. dvs. 3 takkekort, skal vi sende det? Kortene koster jo mer enn gaven... Vet ikke hvem av dem jeg skal sende til om vi skal sende bare et heller... Og har noen en god fellesbetegnelse på sausenebb, serveringsfat og serveringsbolle? (blir litt teit å ramse opp alt, gjør det ikke?) Beklager en litt sær tråd.... Vanlig folkeskikk vil være å sende et kort til hver. Synes det er helt greit å ramse opp alt, da vet de at du vet akkurat hva du har fått fra dem.
kathrine79 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2007 (endret) Vanlig folkeskikk vil være å sende et kort til hver. Synes det er helt greit å ramse opp alt, da vet de at du vet akkurat hva du har fått fra dem. Vanlig folkeskikk er å ikke gi 100,- kroner og en Ikea-vase i bryllupsgave spør du meg, hehe.... Da tror jeg at jeg heller bare ville gitt bare et kort istedet... Sender 3 kort jeg, bare jeg finner adressene.... Endret 13. juli 2007 av kathrine79
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Jeg synes du skal være glad dere fikk noe, det er faktisk tanken som teller. Og, at noen gir gave for å få takkekort er en kjent sak, men det er da faktisk en veldig hyggelig tanke at de vil ha bilde av dere hjemme hos seg.
Malama Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Om jenta er et "barn" skriver du henne på kortet til den av foreldrene hun bor hos. (ved delt omsrog, evt på begge?) Ellers blir det nok tre kort ja. Vi har jo også gaver der takkekortene nok vil koste mer enn hva gaven kostet (og gaven skal absolutt byttes, fullstendig bom med skaldyrsett til oss, vi spiser ikke skaldyr...) Det vil likevel bli sendt 5-6 takkekort for denne gaven ja (spleisegave mellom alle farfars gjenlevende søsken, og svigerinner/svogre) Men slik er det nå bare. At noen gir gave bare for å få takkekort hadde jeg aldri tenkt på, jeg tror nok disse folkene ga gave fordi det "er normal folkeskikk" for dem, rett og slett. Og å sende dem takkekort er en selvfølge fra meg. Men mulig noen gjør det. I så fall... ja, vil de ha et bilde av oss, så skal de da få det. (Selv om gaven byttes, eller i et par tilfeller ikke kan byttes da vi ikke aner hvor det kommer fra, men ikke helt kan se for oss hvordan dette noen gang skal brukes heller) for det er tanken som teller... Ville gått for "alternativ to" for tekst, evt den standard "takk for gaven".
Arkana Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 Vi kommer til å skrive spesifikt hva vi har fått fra hver enkelt, rett og slett fordi det er litt mer personlig. De vi har fått penger fra kommer også til å få vite hva de er brukt til, tror det er litt hyggelig for dem å vite at de har bidratt til den nye TV'en, hagemøblene eller hva det måtte være. Ellers ville jeg sendt separate kort til par som er skilt, og voksne barn får egne kort, mens mindreårige inkluderes hos den forelderen barnet bor hos. Vi har fått noen fellesgaver, f.eks. fra min manns tante, hennes mann og deres to (voksne) barn sammen, og de får selvsagt alle egne takkekort.
Malama Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 Hva pengene er brukt til tror jeg ikke vi kan skrive... da kan vi nok ikke sende takkekort på en stund. (Vi FÅR ikke sendt takkekort på en stund uansett da, først må vi jo få dem, og da må vi først velge bilde. Vi fikk cd fra fotografen i posten, fikk hentet den dag (kom fra bryllupsreise i gårkveld) og fotografen har ferie fra i dag til 2. august, så en gang uti august får vi sikkert bestilt takkekortene, og deretter engang kan vi skrive dem...) For jeg vet da ikke hva pengene skal brukes til... Vi har ikke noe spesielt stort prosjekt å bruke dem til... Vi skal nok komme på noe, men kanskje ikke før takkekortene er sendt...)
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 Vanlig folkeskikk er å ikke gi 100,- kroner og en Ikea-vase i bryllupsgave spør du meg, hehe.... Da tror jeg at jeg heller bare ville gitt bare et kort istedet... Sender 3 kort jeg, bare jeg finner adressene.... Hvis man ikke er invitert i bryllupet er da 100 kr og en vase en helt ok gave, selv om det kanskje er lite pr person, men det er vel kanskje for å få blitt med på hilsenen. Jeg ville hatt som utgangspunkt at det var hyggelig ment, i hvert fall, når ble det uhøflig å gi gaver? Det går nok i pluss uansett i regnestykket "gaver - takkekort = ". Noen kjøper jo gaver for å dekke ca kuvertpris, så du kan evt regne gave - middagspris - takkekort for å se om dere har tjent på dette.....
kathrine79 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 13. juli 2007 Joda, tanken teller, men når 3 husholdninger går sammen om en gave syns jeg det er rart at de gir en vase til 29 kroner, for den koster faktisk det. Det er heller ikke intensjonen min at regnestykket skal gå opp på noen måte, for all del, men jeg syns det bare var veldig rar gave. Men som sagt, takkekort skal de få...
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 De vi har fått penger fra kommer også til å få vite hva de er brukt til, tror det er litt hyggelig for dem å vite at de har bidratt til den nye TV'en, hagemøblene eller hva det måtte være. God ide! Tilbake til TS, hvem er det egentlig som sjekker prisen på gavenene man får? Det er i allefall frekt.
kathrine79 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 13. juli 2007 (endret) God ide! Tilbake til TS, hvem er det egentlig som sjekker prisen på gavenene man får? Det er i allefall frekt. Jeg sjekker absolutt ikke priser, men vasen er pallvare på Ikea, og har du vært innom Ikea en gang så vet du prisen.... Endret 13. juli 2007 av kathrine79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå