Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Mennesker fra alle land kan være klin sprø, men jeg ble så lite overrasket over at dette var en familie fra Iran.

Hvorfor i all verden ble du det? De fleste av slike "familietragedier" blir begått av etnisk norske.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor i all verden ble du det? De fleste av slike "familietragedier" blir begått av etnisk norske.

NEI D, der tare du feil.Sett i forhold til antall drap og antall etniske og antall invandrere så er det faktisk ikke de etniske som er i flertall-

Vis meg og andre en oversikt der noe taler mot dette!

Gjest Per på hjørne
Skrevet

Dette var ikke overraskende som Mina skrev

.Hvor ofte dreper et familiemedlem ett annet i en etnisk norsk familie i forhold til hva U etniske gjør ?

Gjest Elastica
Skrevet (endret)
Vis meg og andre en oversikt der noe taler mot dette!

Av tabellen på denne siden fremgår det at av 3 593 voldskriminelle handlinger, ble 2 908 begått av nordmenn, 64 av vestlige innvandrere, 552 av ikke-vestlige innvandrere og 69 av uregistrerte utlendinger.

Så selv om det er større prosentvis andel av innvandrere som begår slike handlinger, er det fremdeles riktig at de fleste av slike familietragedier begås av nordmenn, slik gjest skriver.

Endret av Elastica
Gjest Gjest
Skrevet
Av tabellen på denne siden fremgår det at av 3 593 voldskriminelle handlinger, ble 2 908 begått av nordmenn, 64 av vestlige innvandrere, 552 av ikke-vestlige innvandrere og 69 av uregistrerte utlendinger.

Så selv om det er større prosentvis andel av innvandrere som begår slike handlinger, er det fremdeles riktig at de fleste av slike familietragedier begås av nordmenn, slik gjest skriver.

Da er det jo invandrere som begår flest kriminelle handlinger da, sett i forhold til antall mennesker som bor i Norge.

Bare et eksempel som ikke er tatt fra noe sted.

Av 10 invandrere begår 7 en kriminell handling

Av 20 etniske begår 7 en kriminell handling

Her er det invandrere som er mest kriminelle

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet

Hvorfor tror du at det ikke overrasker lenger at slike tragiske hendelser som dette og andre lignende er fra invandrere?

Det er jo flust av andre saker der mennesker blir drept og det er nesten alltid en invandrer som står bak dette.

Skrevet (endret)
Jeg har ikke noe statistikk, men føler absolutt ikke noe følelse at det er en overvekt av slike drap som er begått av folk som ikke har norsk opprinnelse.

Det har ikke jeg inntrykk av heller. De fleste av disse handlingene blir begått av helt vanlige, etnisk norske familiefedre og -mødre. Det er dessuten heldigvis svært få familier, både av norsk og ikke-norsk opprinnelse som blir rammet av disse tragiske hendelsene. Den store majoriteten av mødre og fedre, etnisk norske eller ei, vil aldri komme til å begå slike handlinger.

Om det hadde vært sånn at slike drap forekom hyppigere i familier med ikke-norsk bakgrunn, skjønner jeg ikke hvor man vil hen med å påpeke det. Ønsker man da med det å si at de som ikke har etnisk norsk bakgrunn er onde mennesker? Jeg skjønner bare ikke poenget. Uansett er det heldigvis et svært marginalt fenomen, både blant etnisk norske og blant mennesker med en annen etnisk bakgrunn.

Endret av bada
Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet
Jeg har ikke noe statistikk, men føler absolutt ikke noe følelse at det er en overvekt av slike drap som er begått av folk som ikke har norsk opprinnelse.

Disse for eks bare i år og ifjor:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=140331

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181072

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178743

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=127186

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125272

Sprøytetull med disse linkene dine.Det beviser ikke at etnisk norske er mer kriminelle enn innvandrere.

Hvor mange etnisk norske finns det i forhold til ikke etniske?

Du må se på i forhold til hvor mange etniske og ikke etniske nordmenn det er i Norge i forhold til kriminalitet.

"Er innvandrere kriminelle?

Som gruppe står innvandrerne for noe mer kriminalitet enn nordmenn flest. En diskusjon om denne forskjell kan kalles liten, eller noe mer enn liten, er ikke fruktbar. Det viktige er å drøfte hvilke sosialpolitiske tiltak som bør gjennomføres for å fjerne den forskjell i kriminalitetsfrekvens som faktisk foreligger. Forsømmer vi dette, risikerer vi i løpet av de kommende 15-20 år at den kime til alvorlige kriminalitetsproblemer som kan ligge i dagens relativt beskjedne innvandrerkriminalitet, vokser til et alvorlig samfunnsproblem., skriver politimester Rolf B Wegner i Bergen. (19.5.99) "

Tatt fra:http://home.online.no/~ivajoha/innvkriminalitet.html

Skrevet (endret)
Sprøytetull med disse linkene dine.Det beviser ikke at etnisk norske er mer kriminelle enn innvandrere.

Hvor mange etnisk norske finns det i forhold til ikke etniske?

Du må se på i forhold til hvor mange etniske og ikke etniske nordmenn det er i Norge i forhold til kriminalitet.

"Er innvandrere kriminelle?

Jeg prøver heller ikke bevise det, da jeg tror det er ganske likt over hele verden. Man leser om slike tragsike saker både fra Norge, Nederland og USA osv.

Og jeg sikter til denne typen familietragedier, ikke generell kriminalitet ettersom tråden ikke handlet om det.

Det er en annen diskusjon med flere årsaksforhold, som oppvekstvilkår og miljø, der nordmenn tross alt kommer ganske godt ut ettersom vi ikke lever under krig og korrupte styringssystem.

Endret av Alyx
Gjest Silmarill
Skrevet
At det faktisk er flere innvandrere som begår kriminelle handlinger. Men den viser ikke at de ER mere kriminelle enn Nordmenn.

Den skjønte jeg ikke?

Hvis jeg begår en kriminell handling og du ikke, så er jo jeg mer kriminell enn det du er?

(Denne tråden handler jo ikke om det, men jeg måtte bare svare ;) deg )

Skrevet
Den skjønte jeg ikke?

Hvis jeg begår en kriminell handling og du ikke, så er jo jeg mer kriminell enn det du er?

(Denne tråden handler jo ikke om det, men jeg måtte bare svare ;) deg )

Ja, det er du :)

Men at for eksempel mørkhudete eller muslimer for eks er mer kriminelle som mennesker enn andre basert på slik entydig statistikk er jeg ikke med på. Jeg bare synes at det er det folk egentlig vil påpeke i denne tråden med utsagn som "forundre meg ikke at det var en Iraker".. Og det mener jeg er feil.

Du forsto kanskje ikke mere nå men :)

Gjest Silmarill
Skrevet
Ja, det er du :)

Men at for eksempel mørkhudete eller muslimer for eks er mer kriminelle som mennesker enn andre basert på slik entydig statistikk er jeg ikke med på. Jeg bare synes at det er det folk egentlig vil påpeke i denne tråden med utsagn som "forundre meg ikke at det var en Iraker".. Og det mener jeg er feil.

Du forsto kanskje ikke mere nå men :)

Ha,ha, nei..... :ler:

:klem:

Gjest Elastica
Skrevet (endret)

Hvorfor tror du at det ikke overrasker lenger at slike tragiske hendelser som dette og andre lignende er fra invandrere?

Det er jo flust av andre saker der mennesker blir drept og det er nesten alltid en invandrer som står bak dette.

Nei, det er ikke "nesten alltid en innvandrer som står bak" slike hendelser, slik Kim skriver. Derfor siterer jeg meg selv, slik at du kan lese tabellen en gang til.

Det som er en kjensgjerning er at innvandrere i Norge begår 671 av 3593 voldskriminelle handlinger. Så "de fleste" av disse handlingene blir begått av nordmenn eller vestlige innvandrere.

Imidlertid er det slik at innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn, dersom man regner antall innvandrere i forhold til antall voldskriminelle handlinger og tilsvarende med nordmenn. Men det var tross alt ikke det som var påstått her. I dette tilfellet hevdes det at det er innvandrere som står for de fleste forbrytelsene - mens kriminalstastikken viser at dette ikke er tilfellet.

Endret av Elastica
Gjest Tabby
Skrevet

Jeg har flyttet innleggene som går på barnevernet, da tråden ble delt i går. Den diskusjonen finnes her.

Tabby, mod

Skrevet
Jeg prøver heller ikke bevise det, da jeg tror det er ganske likt over hele verden. Man leser om slike tragsike saker både fra Norge, Nederland og USA osv.

Og jeg sikter til denne typen familietragedier, ikke generell kriminalitet ettersom tråden ikke handlet om det.

Det er en annen diskusjon med flere årsaksforhold, som oppvekstvilkår og miljø, der nordmenn tross alt kommer ganske godt ut ettersom vi ikke lever under krig og korrupte styringssystem.

For det første så vil man finne en langt sterke korrelasjon mellom sosioøkonomisk klasse og kriminalitet.

Så om man først skal peke på en problematisk faktor i forhold til kriminalitet så er det de fattige..

Og når man vet at innvandrere generelt havner dårlig ut i forhold til sosiøkonomisk klasse er det ikke overraskende at de også gjør det dårlig på kriminalitetsstatistikken.

Forøvrig er dette med "familietragdie" også utbredt blant etnisk norske. Forskjellen er at det får mye større plass i media når det gjelder en utlending.

To saker jeg husker godt er familiefaren som drepte seg selv og hele familien sin i Stavanger/Sandnes for en tid tilbake og moren som drepte seg selv og begge barna på Byåsen nylig. Det er 5 familierelaterte drap begått av etnisk norske bare i de to sakene.

Gjest Gjest
Skrevet

Invandrere er mer kriminielle enn etnisk norske, det er det vel ingen tvil om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...