Gå til innhold

Smoothies i kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Hvis jeg lager en smoothie i kveld, holder den seg fin til i morgen ca. kl. 7.30 hvis jeg dekker den til med plastfolie..?

Gjest Huldali
Skrevet

Hvis du lager med isbiter vil den ikke bli bra, men hvis du bare lager av frukt tror jeg det skal gå fint. Kanskje den blir litt tynn fordi det blir mye veske?

Si i fra hvordan det går! :)

Skrevet

Jeg kan ikke se for meg at den er like god dagen etter.

En bruker jo frosne bær/frukt og når det tiner så blir det jo mer tyntflytende. Jeg synes ihvertfall ikke at det er like godt med en "smeltet" smoothie.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Hvis du lager med isbiter vil den ikke bli bra, men hvis du bare lager av frukt tror jeg det skal gå fint. Kanskje den blir litt tynn fordi det blir mye veske?

Si i fra hvordan det går!  :)

Jeg kan ikke se for meg at den er like god dagen etter.

En bruker jo frosne bær/frukt og når det tiner så blir det jo mer tyntflytende. Jeg synes ihvertfall ikke at det er like godt med en "smeltet" smoothie.

Jeg har tenkt det samme som dere. Men jeg vil så gjerne ha smoothie til frokost og det bråker nok til at samboeren min våkner hvis jeg skal lage det på morgenen.. Men, men, jeg får heller advare han og få en skikkelig god frisk smoothie ;)

Skrevet

Du vil vel i allefall risikere at den skiller seg, med saften nederst og "grumset" på toppen. Er jo ikke mange snurr som skal til for å lage smoothie heller:)

Skrevet

Etter min mening må smoothies drikkes med en gang, ellers blir den bare ekkel.

Skrevet

faktisk, vi har latt smoothies stå i kjøleskapet natten over med hell, er rester da men med lokket godt på. Som regel har det vært en "tykk" smoothies med yoghurt, bananer og frosne bær.

• 3 uker senere...
Skrevet

litt på siden, men...

jeg leste i et hefte fra bama, at dersom man ønsket smoothie til lunsj, kunne man lage den dagen før, fryse ned i kopp m lokk, ta den med og la den stå i romtemperatur på jobb - og til lunsj skulle den da være tint men fortsatt kald og god.

jeg ville nok fulgt litt med i koppen og evt puttet den i kjøleskapet dersom den var nesten tint og det enda var en stund til lunsj..

dette skal iallefall jeg gjøre når jeg er tilbake på jobb etter svangerskapsperm :)

Skrevet

Deli de luca har jo smoothies stående en hel dag i disken, så hvorfor ikke.

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet

Nei, det må jeg innrømme at jeg ikke har. Trekker det tilbake :)

• 8 måneder senere...
Gjest fruktbar:D
Skrevet

Jeg har pleid å fryse ned smoothies på slike plastglass man får på smoothiebarer o.l. (fruktbar.no) og satt de i kjøleskapet om kvelden. Voilá - perfekt smoothie til frokost!

Skrevet

Jeg synes det høres lurest ut å fryse den ned. Frisk frukt vil oksideres fort så både farge og smak kan bli kjipere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...