Gjest Frøken Titt Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 (endret) Er merker som Dermalogica, Guinot, Decleor og lignende billigere i Paris tror dere? Hva med Louis Vuitton, Chanel, etc? Er det samme priser for designervarer over hele verden, eller koster f.eks franske designermerker mindre der enn her? Noen som vet? Endret 31. mars 2007 av Frøken Titt
Gjest Edel-Mari Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 herregud liksom at man må skjønne at lois vuitton ikke er billigere da. d er internasjonale priser vet du!!!!!!
Gjest Deception Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Enkelte franske hudpleiemerker får du i apoteker (for eksempel Nuxe, Biotherm osv), og disse er gjerne en god del billigere enn her hjemme. Dessuten har du jo Sephora, som er veldig verdt et besøk. Ang. designerklær/ting, vet jeg egentlig ikke, men jeg har en mistanke om at prisene nok er temmelig like overalt.
skanky Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 Er merker som Dermalogica, Guinot, Decleor og lignende billigere i Paris tror dere? ← Ja! Jeg var i Paris for en måned eller to siden, og gikk helt bananas på Sephora! Handlet for et par tusen i kosmetikk... Prisene er vel omtrent slik som på tax free eller strawberrynet, altså billig i forhold til norske parfymerier og hudpleiere (som jo er absurd dyre). Kjøpte masse kremer og dill og dall fra Clinique, Decleor og Guinot, syns å huske at det meste lå på 20-25 euro i motsetning til 3-400kr her i Norge. Kjøpte også ID Bare Minerals kit (det med 3 koster, 2 foundations, solpudder, mineral veil og primer) for 60 euro tror jeg.. leste nettopp i et blad at bare en foundation koster 400kr her i fedrelandet! Når det gjelder designermerker, så er jeg ikke sikker. Jeg siktet meg mer inn på lavpriskjedene, som det jo finnes veldig mange kule av. Fikk ikke inntrykk av at klær var så vanvittig mye billigere enn i Norge, men det var jo mye større utvalg da Veldig mange "unge" klesbutikker med klær og priser a la HM.
Christiane Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 (endret) På butikkene i Avenue Montaigne (gaten der merker som Dior, Chanel og LV har sine filialer) er prisene like høye som det du måtte betalt i Norge. Prismessig er det altså ingen forskjell i det hele tatt. Den reelle forskjellen ligger i at tilbudet er evig mye bedre i Paris enn i Oslo. Avenue Montaigne er også evig mye mer stilig enn det man kan oppdrive av handlegater i Norge. Bogstadveien kan liksom gå og legge seg. Endret 1. april 2007 av Christiane
Gjest bada Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Det finnes en landsby utenfor Paris hvor designervarer selges med store avslag. Jeg har ikke vært der selv, men har tenkt å dra neste gang jeg skal til Paris. Her er forresten en link.
honey21 Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 Vel prisene er i euro, så konvertert til norske kroner blir jo alt litt billigere da. Kjøpte en stor Gucci-veske i Paris til 2800 kroner liksom... det synes jeg er billig. I Oslo fant jeg den til 4000 kroner.
Gjest Frøken Titt Skrevet 2. april 2007 #8 Skrevet 2. april 2007 Ja! Jeg var i Paris for en måned eller to siden, og gikk helt bananas på Sephora! Handlet for et par tusen i kosmetikk... Prisene er vel omtrent slik som på tax free eller strawberrynet, altså billig i forhold til norske parfymerier og hudpleiere (som jo er absurd dyre). Kjøpte masse kremer og dill og dall fra Clinique, Decleor og Guinot, syns å huske at det meste lå på 20-25 euro i motsetning til 3-400kr her i Norge. Kjøpte også ID Bare Minerals kit (det med 3 koster, 2 foundations, solpudder, mineral veil og primer) for 60 euro tror jeg.. leste nettopp i et blad at bare en foundation koster 400kr her i fedrelandet! Når det gjelder designermerker, så er jeg ikke sikker. Jeg siktet meg mer inn på lavpriskjedene, som det jo finnes veldig mange kule av. Fikk ikke inntrykk av at klær var så vanvittig mye billigere enn i Norge, men det var jo mye større utvalg da Veldig mange "unge" klesbutikker med klær og priser a la HM. ← Takk for svar til deg deception. Tror vel egentlig ikke det er særlig merkbar forskjell på designermerker der, men det er jo lov å håpe. Så gøy skanky. Jeg kommer til å gå bananas! Det er jo ganske billig. Er det noe spesielt strøk hvor det er bra med butikker forresten? Navn f.eks?
Gjest Frøken Titt Skrevet 2. april 2007 #9 Skrevet 2. april 2007 På butikkene i Avenue Montaigne (gaten der merker som Dior, Chanel og LV har sine filialer) er prisene like høye som det du måtte betalt i Norge. Prismessig er det altså ingen forskjell i det hele tatt. Den reelle forskjellen ligger i at tilbudet er evig mye bedre i Paris enn i Oslo. Avenue Montaigne er også evig mye mer stilig enn det man kan oppdrive av handlegater i Norge. Bogstadveien kan liksom gå og legge seg. ← Takk for svar. Tviler ikke på det nei. Sjekket også ut LV her i Oslo. Det må da være så mye mer enn det lille de hadde der? Det blir gøy å få se i allefall. Må kjøpe med en LV til mamma. Om jeg tar en selv gjenstår å se. Sikter kanskje på et annet merke. Noe mer tidløst og ikke så mye logoflashing.
Gjest Frøken Titt Skrevet 2. april 2007 #10 Skrevet 2. april 2007 Vel prisene er i euro, så konvertert til norske kroner blir jo alt litt billigere da. Kjøpte en stor Gucci-veske i Paris til 2800 kroner liksom... det synes jeg er billig. I Oslo fant jeg den til 4000 kroner. ← Oi. Da kjøper jeg to.
Gjest Frøken Titt Skrevet 2. april 2007 #11 Skrevet 2. april 2007 Det finnes en landsby utenfor Paris hvor designervarer selges med store avslag. Jeg har ikke vært der selv, men har tenkt å dra neste gang jeg skal til Paris. Her er forresten en link. ← Takk. her var det masse info å få. denne legger jeg inn på favoritter. takk folkens.
Christiane Skrevet 2. april 2007 #12 Skrevet 2. april 2007 Er det noe spesielt strøk hvor det er bra med butikker forresten? Navn f.eks? ← Som sagt, Avenue Montaigne. Og tilbudet på LV butikken i Paris er selvsagt mye bedre enn tilbudet på den norske filialen.
Gjest Frøken Titt Skrevet 2. april 2007 #13 Skrevet 2. april 2007 Som sagt, Avenue Montaigne. Og tilbudet på LV butikken i Paris er selvsagt mye bedre enn tilbudet på den norske filialen. ← Takker
honey21 Skrevet 2. april 2007 #14 Skrevet 2. april 2007 LV-butikken i Paris går over 3 (eller 4?) etasjer. Den er helt enorm. Den har ALT!! Som sagt er jo prisene i euro, så det er litt billigere. I øverste etasje er det en kunstutstilling... forskjellige kunstnere har laget kunstverker at LV-vesker. For å komme seg dit må man ta en heis som er kledd med svart velour og det er bekmørkt der inne. Ikke ta heisen hvis du har klaustrofobi, i hvertfall! Ikke minst er det en fantastisk utsikt over Paris fra en balkong som tilhører utstillingen.
skanky Skrevet 2. april 2007 #15 Skrevet 2. april 2007 Takk for svar til deg deception. Tror vel egentlig ikke det er særlig merkbar forskjell på designermerker der, men det er jo lov å håpe. Så gøy skanky. Jeg kommer til å gå bananas! Det er jo ganske billig. Er det noe spesielt strøk hvor det er bra med butikker forresten? Navn f.eks? ← Jeg bodde i Rue de Rivoli (ved Louvre), det er en shoppingate med masse kjeder slik som HM, Pimkie, Zara, Foot Locker o.l. Og Sephora såklart, men den finner du overalt! I sidegatene var det noen luxusbutikker, syntes jeg så LV-butikken der men gikk ikke inn for det så for classy ut for en slask som meg I Bvd. Haussmann ligger de helt enormt store "department stores", Printemps og Galeries LaFayette. Der MÅ du gå! Her finner du noen av de største kosmetikkavdelingene i verden i første etasje, og etasje på etasje med designerklær, vesker og undertøy. Go crazy!
Gjest bada Skrevet 3. april 2007 #16 Skrevet 3. april 2007 Er det noe spesielt strøk hvor det er bra med butikker forresten? Navn f.eks? ← Noen av de store motehusene holder til i den omtalte Avenue Montaigne, men også rue du Faubourg St-Honoré, avenue George V, rue François Ier og gatene rundt har mange store motehus. Parfyme og sminke er ikke dyrere i butikkene til de store motehusene enn andre steder, så hvis du vil føle deg litt glamorøs kan du kjøpe noe sånt der (hvis du ikke har råd til å kjøpe klær), og gå rundt med pose derfra resten av dagen! Hvis du er interessert i litt mer "up and coming" designere er Marais og Saint-Germain-des-Prés bra strøk. Sistnevnte kan kombineres med en tur langs rue de Rennes, hvor man finner kjeder som Zara, Mango, Kookaï, osv. (de fleste ligger i den enden som ligger nærmest Montparnasse). Ideelt for effektiv hurtigshopping! Nå kjenner jeg at jeg ble misunnelig!
Gjest Frøken Titt Skrevet 3. april 2007 #17 Skrevet 3. april 2007 (endret) Takk for svar alle i hops. Jeg skal notere og sortere litt i gater og butikker her. Dette blir cooooolt. Lurer på om jeg skal kjøpe denne tidløse/typiske Chanelveska. den med firkanter. Hvis dere forstår hva jeg mener. Så lenge det ikke står CHANEL foran på hele veska, men finner vel en litt nøytral lignende veske. *lete etter bilde* Endret 3. april 2007 av Frøken Titt
Rosenrød Skrevet 3. april 2007 #18 Skrevet 3. april 2007 Det er den veska jeg sparer til! Den er så fiiiin!!
Gjest Frøken Titt Skrevet 3. april 2007 #19 Skrevet 3. april 2007 Det er den veska jeg sparer til! Den er så fiiiin!! ← Vet, den er en skikkelig lekkerbisk. det er denne jeg tenker på da, men uten denne giga C'en på. Vil ha en som ikke flasher logoen så fælt. Og en som er lik i skinnet, men ikke i formen. Denne i større kanskje.
Rosenrød Skrevet 3. april 2007 #20 Skrevet 3. april 2007 Ikke helt den samme som jeg tenker på, vil ha den litt mindre med lenke på, skal se om jeg finner bilde.... Noe sånn som denne: http://cgi.ebay.com/OUTSTANDING-CHANEL-QUI...1QQcmdZViewItem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå