Gå til innhold

fra brud til brudgom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg virkelig noen gode råd, jeg har bestemt meg for å holde tale til min kjære.... men... hvor begynner jeg??

Jeg aner da virkelig ikke noe om hva som bør være med og hvordan jeg skal ordlegge meg... Min mor har ymtet frempå at det hadde vært koselig om jeg takket for deres hjelp og støtte... Må nok takke de som var med og hjalp til med bryllupet også... Er det noen som har erfaring med dette?? Flere som skal holde tale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt å holde tale ja (for aldir i verden om jeg vil skrive sang!!!!)

Men helt hva jeg skal si er jeg ikke såååå sikker på.

Noe om hvor høyt jeg elsker ham, om hvor glad jeg er for å være hans brud. Om han nå har hørt at jeg svare ja i kirka (for han mener nemlig at jeg aldri svarte på frieriet, han hørte ikke stemma mi mens jeg pusta inn og inn og inn mens jeg strålte og sa ja mens han satt på kne.. jeg mista visst stemma litt...) Litt om den tida vi har kjent hverandre, og hvordan vi begge visste det skulle bli oss, og kanskje noe om fremtida?

Ja, jeg vil slippe sånn der "til våre foreldre" sang også, så tenker jeg takker mine foreldre for en flott barndom og oppvekst, takker hans for å ha skapt en så god gutt som min MANN, og for den gode velkomsten i familien. Mimre litt om første gang jeg traff familien hans, og hvordan de har fått meg til å føle meg som jeg hørte hjemme der. Godtatt meg.

Og antakelig takke alle som på noen måte har hjulpt oss med dagen ja, min forlover for hennes rolle, de om pakker opp gaver, pynte lokale, toastmaster, alle som har bakt kake, eller innlosjerer gjester. Og alle gjestene for å i det hele tatt komme og dele dagen med oss.

Hmm, til å ikke ha tenkt på det før, så tror jeg at jeg kom på mye nå... Skal prøve å ikke ha den for lang. Fordi jeg selv er redd jeg vil begynne å grine litt, og fordi jeg ikke vil ha for lange taler, siden det blir en lang nok middag som det er...

Skrevet

ÅHH...Ja her var det mange å tenke på i talen, hadde håpet jeg slapp å holde sååå lang tale... blir så fryktelig nærvøs.. Men jeg ser jo at jeg må ha med mye av det samme som du har planer om. Gruer meg veldig til akkurat denne delen av bryllupet... Er verken god til å ordlegge meg eller snakke i forsamlinger. Huff

Skrevet

Jeg tror ikke min blir veldig lang, ikke stort lenger enn det jeg skrev der, jeg skal ikke si mye om alt, nemlig. Jeg er ikke så innmari god på det der jeg heller, men foretrekker det laaaaangt over å skrive sang (og synes jeg må gjøre en av delene) så da blir det en tale.

Det jeg må øve mest på er vel å ikke snakke for fort...

Gjest lillelou
Skrevet

Jeg er veldig usikker på om jeg skal tale. Vanligvis er jeg ikke tungbedd når det gjelder å åpne munnen,men dette blir jo en ganske så spesiell setting.

Jeg tror allikevel jeg ville ha åpnet med å si noe sånt som " det er mange man vil takke på en dag som denne, både våre foreldre, som betyr så mye for oss,og som fortsatt vil være viktige støtter (blabla,putt inn det du føler for) og dere som har hjulpet oss rent praktisk med gjennomføringen av festen (putt inn valgfri tekst).

SÅ ville jeg henvendt meg til brudgommen med et "kjære XXX, og tatt talen videre derfra.

Skrevet

jeg har tenkt å takke:

-gjestene

-forloveren min

-svigerfamilie

-familie

-ektemannen

siste punktet blir det lengste, selvfølgelig :)

Skrevet
Jeg er veldig usikker på om jeg skal tale. Vanligvis er jeg ikke tungbedd når det gjelder å åpne munnen,men dette blir jo en ganske så spesiell setting.

Jeg tror allikevel jeg ville ha åpnet med å si noe sånt som " det er mange man vil takke på en dag som denne, både våre foreldre, som betyr så mye for oss,og som fortsatt vil være viktige støtter (blabla,putt inn det du føler for) og dere som har hjulpet oss rent praktisk med gjennomføringen av festen (putt inn valgfri tekst).

SÅ ville jeg henvendt meg til brudgommen med et "kjære XXX, og tatt talen videre derfra.

Herlig takk! Nå Har jeg starten i orden, tror jeg kopierer den :sjarmor:

Gjest lillelou
Skrevet (endret)

Det skal du baaaare gjøre. :sjarmor: Hyggelig å kunne være til hjelp.

Endret av lillelou

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...