Gå til innhold

Til nett-venninnene mine

Sofia

Anbefalte innlegg

Fordi jeg har brukket håndleddet mitt og har så vooooonndt!!!!

Falt på skøytebanen igår. Etter å ha gått i 2 timer sammen med barna mine så falt jeg idet jeg skulle gå av banen. Og det resulterte i 2 brudd i høyre håndledd! Jeg har vondt.....buhuhuhuhu :grine::grine:

Gips og 6 ukers sykemelding...noe jeg slett ikke har tid til...

Puh! Vanskelig å skrive med venstre gitt...for ikke å snakke om tannpuss og toalett-besøk!

Er litt deppa nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da :klem:

Det går nok bra :) Se det på den positive siden (hvis du klarer): Kanskje du nå får gjort noe du ellers ikke har tid til, selv om det sikkert er vondt nå i begynnelsen :)

Endret av Nemmera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Sett sånt tull? Hva skal du med brukket håndledd etter. Det er jo bare upraktisk.

Vet alt om det der dessverre. Jeg brakk lillefingeren i fjor. Riktignok slapp jeg sykemelding, da jeg var "heldig" med valg av hånd - venstre. Men du allmektige så avhengig man er av den lille fingeren.

God bedring og pass på å gjøre de øvelsene du har fått beskjed om. Det holder maskineriet i gang inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nå tiden er inne for kreative løsninger ;)

Har selv brukket håndleddet og som du skriver så blir plutselig alt så vanskelig. Bare en sånn filleting som å kneppe igjen knappen i buksa.

Siden jeg var alene med små barn så måtte jeg bare prøve. Jeg fant ut at det er utrolig mye man kan allikevel. Jeg vasket vinduer, vasket opp (hadde ikke oppvaskmaskin), bakte småkaker (Jeg brakk det en måned før jul). Det som var kinkig var når ungene ikke var samarbeidsvillige når du skulle ha på de yttertøy. Og så var det selvfølgelig upraktisk å ikke kunne kjøre bil.

De verste smertene gikk over i løpet av ei uke. Følg opp det de sa på sykehuset. 6 uker går relativt kjapt. Jeg syntes faktisk det var verre da gipsen ble tatt av. Da hadde jeg skikkelig vondt en stund og var svak. Gipsen gir faktisk god støtte.

Håper du har noen som stiller opp for deg. Kanskje tid for å slenge seg i sofaen og lese eller være herre over fjernkontrollen? Ta deg en bytur og rusle rundt i forretninger. Gjør det som du vanligvis ikke har tid til.

God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg tenkte at jeg ikke skulle si det der med gipsen jeg da - før det nærmet seg avtaging. Men nå er jo den nyheten lekket.

Jeg svimte av av synet da gipsen kom av. Både av lukten og av synet. Og så måtte jeg trene masse - med en finger som var helt stiv. Men siden jeg var veldig flink - iflg. fysioterapeuten - så varte bare stivheten en ukes tid.

Det er snart et år siden jeg knakk den - og den er blitt litt skeiv og rar. Men det er ikke vondt mer. Bare litt rart av og til.

Det er forøvrig helt sant at du blir svært oppfinnsom med nye metoder for å gjøre ting selv med gips. Til de litt større tingene som er vanskelig å gjøre en-hånds får ungene hjelpe deg. Jeg ble utrolig rørt over busspassasjerer som reiste seg og ga meg plassen (vanskelig å holde seg fast med en hånd når man står) og butikkbetjening som la alle dagligvarene i posene for meg - uoppfordret! Og venner som skar opp maten min på restaurant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: synes ordentlig synd på deg.

Vet hvor upraktisk det er å måtte bruke "kjeiva". Riktignok hadde jeg ikke brukket noe - men var operert. Oppdaget hvor vanskelig sånne dagligdagse småting var - tannpuss (løses relativt enkelt med elektrisk tannbørste .. nå får du fine Colgate i dagligvaren med batteri) - toalttbesøk - og ikke minst det å børste håret med feil hånd.

Men - det er rart hvor tilpassningsdyktige vi er - så om ikke mange dager fikser du nok mye mer.

Vi har aldri tid til å være syke - men prøv å kose deg med den tiden du har "fått" - la heller ting støve ned - les for ungene og gjør koselige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så gode!! Takk for koselige svar, og som vanlig på KG, gode råd. Her inne er det erfaringer på absolutt alt mulig. Fantastisk!! Jeg ser frem til at den verste smerten skal gi seg, håper også at jeg vil klare å gripe litt etterhvert. Foreløpig klarer ikke tommel og pekefinger å møtes engang, er så hoven, men det gir seg vel etter noen dager.

Ungene er heldigvis blitt så store (9 og 12) at de klarer det meste med litt veiledning. Så idag er det både blitt vasket klær og laget middag, spaghetti med kjøttdeig og saus. + oppvask og slikt etterpå, nå ser de hvor mye jobb jeg egentlig gjør, noe de ikke har vondt av.

Regner med at jeg vil klare mere etterhvert og sikkert lære meg noen triks, slik dere andre har gjort.

Jeg har hatt gips fra hofte til tær en gang tidligere, så jeg vet hvordan det er å fjerne gips..... ille!!!

Igjen, takk for svar og gode råd. Klemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg noen dager har gjort smerten mindre!

En god klem fra meg  :klem:

Takk skal du ha Alive. Idag har jeg en god dag, har badet og fått vasket håret, utrulig hva litt egenpleie gjør med formen. Datteren min har hjulpet meg! Sååå deilig!!

Har fortsatt vondt men det går bedre, man venner seg til det på en måte.

Håper du har det bra! Tenker på deg. Klemmer tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg blant dine nett-venninner.  ;)

Men du fortjener så absolutt en good  :klem:

En god mannlig venn er vel akkurat som en venninne... kniser!!

Klemmer (spesielt fra menn) tar jeg imot med glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er definitivt blandt dine nettvenner, og her kommer en kjempeoppmuntringsklem fra meg :kose: :kose: :klem: :klem:

Jeg har aldri brukket hånden, men jeg har brukket kravebenet to ganger, og vet åssen det er å være fullstendig hjelpesløs..... Og det er ikke godt!!

Syns ordentlig synd på deg, trøsten er jo at det ikke er midt i sommerferien, så du er god igjen til sol og badesesongen er her for fullt :)

Stooor klem din venn Eve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke i fast nettvenngjeng, men med en fortid som høyrehåndsgipset etter en operasjon så stikker jeg innom med :klem: .

(Og som alle andre sier, det meste går med litt trening - men å vaske seg under venstre arm fant jeg aldri løsningen på... :ler: Fikk jo spylt under dusjen, men innsåping ble så som så akkurat der.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
(Og som alle andre sier, det meste går med litt trening - men å vaske seg under venstre arm fant jeg aldri løsningen på... :ler: Fikk jo spylt under dusjen, men innsåping ble så som så akkurat der.)

Hehe! Akkurat den sliter jeg også med. Det er jo rett og slett umulig. Forøvrig er jeg veldig glad for at vi har badekar akkurat nå... å dusje er vel bortimot umulig..

Må innrømme at jeg faktisk har barbert meg "der" med venstre... saaaakte... og ganske skummelt, men det gikk...

og dattra mi på 9 tok venstre armhule...

Endret av Sofia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg faktisk har barbert meg "der" med venstre... saaaakte... og ganske skummelt, men det gikk...

Dette gir vel "Nød lærer nøgen kvinne ... osv" ny mening :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...