Snegledame Skrevet 8. januar 2007 #1 Del Skrevet 8. januar 2007 Er det noen som driver met snegleoppdrett? Jeg har nettopp begynte (4 måneder siden) og vil gjerne vite noen personnlige opplevelser. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 9. januar 2007 #2 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg ble veldig nyskjerrig på hvorfor du driver oppdrett på snegler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. januar 2007 #3 Del Skrevet 9. januar 2007 Hun skal vel spise dem, da - eller selge dem til gourmetrestauranter. regner med det er vinbergsnegler og ikke iberiasnegler det er snakk om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 9. januar 2007 #4 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg vil også ha snegleoppdrett! For å kose med dem da, ikke spise dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. januar 2007 #5 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg vil også ha snegleoppdrett! For å kose med dem da, ikke spise dem. ← Du kan få noen av mine. Har plenty i hagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 9. januar 2007 #6 Del Skrevet 9. januar 2007 Flott! Har du frogs også? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. januar 2007 #7 Del Skrevet 9. januar 2007 Flott! Har du frogs også? :D ← Regner med at du mener frosker? Jepp, har det også. Til og med en som ville være kjæledyret mitt. Den tok seg en tur inn En annen hadde lagt seg på dørmatta mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snegledame Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Hera har det rett. De er faktisk vinbergsnegler (Helix pomatia). Men jo mer jeg observere dem og lærer om dem desto mer jeg setter pris på dem. De er nemmelig så koselige! De driver også med en meget kompleks sosial vekselvirkning og sans for fellesskap. [Jeg beklager den manglende språkevnen min; jeg er ikke nordmann men en amerikaner i Norge siden kort.] Endret 9. januar 2007 av Snegledame Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 9. januar 2007 #9 Del Skrevet 9. januar 2007 Men jo mer jeg observere dem og lærer om dem desto mer jeg setter pris på dem. De er nemmelig så koselige! De driver også med en meget kompleks sosial vekselvirkning og sans for fellesskap. ← AHA. Men ikke bli allt for fasinert av dem..... Da klarer du vel ikke å putte dem i gryten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snegledame Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #10 Del Skrevet 10. januar 2007 "Men ikke bli allt for fasinert av dem..... Da klarer du vel ikke å putte dem i gryten. " ...ikke sant?!! Kona mi kalles meg alrede for "mother of all my (400+) children"! Er vi i ferd på litt kanibalism? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 10. januar 2007 #11 Del Skrevet 10. januar 2007 Har du sneglene ute eller inne? Er det bare til eget bruk, eller leverer du også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snegledame Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #12 Del Skrevet 11. januar 2007 Sneglene nyter godt av varmten og lyset inne. Ellers ville de går liggende i dvale ved det vanlige vinterklimaet her i landet. Målet er å føre vokst til privat bruk, eventuelt til å finne fram noen 'Feinschmecker' restaurantklienter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå