Arwen Skrevet 2. januar 2007 #1 Skrevet 2. januar 2007 Det finnes så enormt mye og jeg mistenker at det bare er en brøkdel man egentlig trenger. Hvilket merke er best?
Gjest gjesta Skrevet 2. januar 2007 #2 Skrevet 2. januar 2007 Tenker du på såpe og kremer og sånne ting? Jeg har kun kjøpt inn Silulen sinksalve fra apoteket. Jeg kommer til å styre unna alt som heter såpe, olje og kremer til babyen i starten. Regner med at rent vann kommer til å gjøre susen den første tiden. (Så sant jeg ikke får andre anbefalinger.) Ellers er det jo et hav av produkter på markedet, og mener at det er et produktserie som heter noe sånn som Babyline (gule beholdere) som har fått bra kritikk. Ellers har vi brukt mye Sebamed her i huset, og de har også en babyserie som sikkert er bra.
Rioja Skrevet 2. januar 2007 #3 Skrevet 2. januar 2007 Da jeg skulle har nr. 1 spurte jeg på apoteket hva jeg trengte. Jeg fikk da anbefalt: * Purelan, for såre brystvorter. * Klorhexidin og kompress, -for stell av navlestump * Baby-olje, -for å ha i badevannet (Sebamed.) * Baby-stellekrem, -for sår stump (Sebamed.) * Baby neglesaks, -neglene vokser utrolig raskt! * Baby ørepinner, -for rensing av øret Det var det jeg trengte i første omgang.
Gjest gjesta Skrevet 2. januar 2007 #4 Skrevet 2. januar 2007 Ja, Purelan har jeg også kjøpt, men noe til stell av navlestump har jeg ikke engang tenkt på. Kan ikke huske jeg brukte noe annet enn vann og lot navelen være "åpen" (altså uten kompress eller noe sånt). Må man stelle den med noe spesielt altså? :klø: Ikke har jeg tenkt på at ørene skal renses, eller neglene skal klippes. Men noe til å måle evt feber med kan vel være greit? Tror jeg drøyer med endel av disse tingene. Kan være greit å ha noen oppdrag på de første trilleturene!
Furstina Skrevet 2. januar 2007 #5 Skrevet 2. januar 2007 Vi har hittils använt: * bröstmjölk i röd rumpa och på torr hud * olivolja från köket i badvattnet * varmt vatten men också lite klorhexidin till naveln * nagelsax (men först efter 1 månad) JAG tycker inte att man behöver mer.
Leanne Skrevet 2. januar 2007 #6 Skrevet 2. januar 2007 vi brukte solsikke/olivenolje, vann og gasklut da vi vasket snuppa vår.. Hadde også olje i badevannet. en god sinksalve, f.eks siluen eller den fra babyline ellers er også potetmel ypperlig for såre rumper Brukte baby q-tips og klorhexdin til rens av navel, og senere q-tips til øre rens.. neglesaks krem til såre brystvorter... tror egentlig ikke at man trenger så mye mer... jenta vår var vel mellom 6-8 måneder før hun fikk shampoo i håret.. (husker ikke helt når det var) tok også lang tid før vi byttet ut oljen med såpe...
gaja Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 litjtausa er nå 5 mnd, og det eneste vi har brukt er klorhexidin til navlen. Neglesaks skal jeg ut og kjøpe i dag, for det savner jeg.
Murf Skrevet 2. januar 2007 #8 Skrevet 2. januar 2007 Det vi har hatt bruk for til nå (tassen er straks 5 mnd) er olje til badevannet (han har litt tørre partier på beina) q-tips til rens av ører (de baby-qætipsene er greie, for da lurer du ikke på om du har stukket den for langt inn) klorhexidin brukte vi kun en dag til rens av navlen, den grodde pent mesoft kompresser som kluter i starten barneneglesaks uten skarpe kanter febermåler silulen sinksalve har vi brukt en gang Purelansalven min ligger uåpnet, jeg lufttørket med morsmelk på istedet. Bare et lite tips; de ulike apotekkjedene har en gang i blant tilbud på babymapper; en mappe med alle produktene i.
Totalya Skrevet 2. januar 2007 #9 Skrevet 2. januar 2007 Ja, Purelan har jeg også kjøpt, men noe til stell av navlestump har jeg ikke engang tenkt på. Kan ikke huske jeg brukte noe annet enn vann og lot navelen være "åpen" (altså uten kompress eller noe sånt). Må man stelle den med noe spesielt altså? :klø: ← Da gutten ble født, skulle navlen renses med hibiskrub. Nå fikk vi beskjed om å bare bruke vann, for det var ikke noe poeng i å rense noe som var "dødt". Denne gangen falt den av på sykehuset, sist hang den på i evigheter. Etter at stumpen var falt av, verket det endel, så da rensa vi med klorhexidin, tørka godt, og pudra med Basimycin. Ellers vil jeg anbefale sinksalva til A-Derma (den det er med prøve på i babypakken) Den er bra og dryg! Først i dag (snart 4 mnd) kjøpte jeg en type, har brukt 2 prøvepakker til nå :(brukerikke hver dag). Mesoft kompressene er kjempegodt! Bruker 10x10 til vask og 5x5 til øynene.
Flugelhorn Skrevet 2. januar 2007 #10 Skrevet 2. januar 2007 Kjøpte inn kremer og såper i alle former og fasonger, men har til nå kun brukt jordnøttolje og litt fet krem i ansiktet... Så badesåper, sinksalve og shampoo står fortsatt uåpnet under stellebordet Så trenger IKKE handle inn store mengder
Søta Skrevet 3. januar 2007 #11 Skrevet 3. januar 2007 Jeg har fått denne her babypakken på apoteket, og tenkte jeg skulle bruke de produkene i starten - for å se om jeg liker de. Er ikke det nok? Apotek og butikk stenger jo ikke akkurat.... Må en ha med seg dette på sykehuset?
Arwen Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. januar 2007 Jeg skal hente babypakka etterpå så tror også jeg ser hva jeg bruker av det først. På rikshospitalet trenger man ikke ha med stelleprodukter hvertfall.
Gjest Million Skrevet 3. januar 2007 #13 Skrevet 3. januar 2007 (endret) Stellematte Håndklær Kluter Olje Badebalje Bleier Inotyol Termometer Kuldekrem Paracet stikkpiller Snørrsuger Saks Basimysin Klorhexidin Gassbind/tape Bleier Endret 3. januar 2007 av Million
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå