Gå til innhold

Juletre på flyet


Gjest Pet

Anbefalte innlegg

Jeg skal reise til Kanariøyene på julaften og lurer på hvodan jeg skal få med meg juletreet. :klø: Kan jeg bare sende det som spesialbagasje i den strømpa det blir puttet inn i når man kjøper det, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi reiser kl 15 og da blir jo hele julaften tilbragt ombord på flyet. Pleier det å være gang rundt juletreet der? Har aldri flydd på julaften før, skjønner dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser kl 15 og da blir jo hele julaften tilbragt ombord på flyet. Pleier det å være gang rundt juletreet der? Har aldri flydd på julaften før, skjønner dere.

Gang rundt juletreet ja! Men husk å ha med ditt eget. Og ordentlig god middag, som varierer med hvilket flyselskap det er. Vanligste er vel lutefisk. Og så får de flydd inn nisse og greier og greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gang rundt juletreet ja! Men husk å ha med ditt eget.

Blir det ikke veldig trangt inne i flyet hvis alle har med eget juletre, da? Trodde kanskje det ble satt opp et ved doen, jeg, slik at de som sto i dokø kunne ta noen runder mens de ventet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke veldig trangt inne i flyet hvis alle har med eget juletre, da? Trodde kanskje det ble satt opp et ved doen, jeg, slik at de som sto i dokø kunne ta noen runder mens de ventet?

trodde du alle folka på et fly skulle få til å gå rundt ett eneste lite juletre samtidig? Nei, du må ta med ditt eget og vente til det blir din tur til å.. ta noen runder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trodde du alle folka på et fly skulle få til å gå rundt ett eneste lite juletre samtidig? Nei, du må ta med ditt eget og vente til det blir din tur til å.. ta noen runder.

Nei, jeg regnet med at det ville bli organisert på en eller annen måte. Radvis, eller noe sånt. Det høres veldig tungvint ut å ta med treet inn, ta det ut av strømpa, pynte det, ta av pynten igjen og få det tilbake i strømpa igjen når vi er framme. Det er vel ikke stikkontakter der så en kan få skikkelig belysning heller? Nei, da dropper jeg det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå e3r jeg veldig idiot i hodet etter 8 timer på jobb..men dette er vel tull!?!? :overrasket:  :overrasket:  :overrasket:

Som nevnt tidligere har jeg ikke flydd på julaften før, så jeg vet ikke hvordan opplegget er ombord. Jeg skal ihvertfall ta med meg et lite tre nedover, regner med at det går bra. Kan vel ikke være noe vanskeligere å sende det enn f eks barnevogner og rullatorer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere har jeg ikke flydd på julaften før, så jeg vet ikke hvordan opplegget er ombord. Jeg skal ihvertfall ta med meg et lite tre nedover, regner med at det går bra. Kan vel ikke være noe vanskeligere å sende det enn f eks barnevogner og rullatorer?

er du virkelig seriøs???

Klarer man seg ikke pÅ FLY uten juletre..så sliter man virkelig. Da bør man fly på andre tidspunkter..håper virkelig du ikke plager noen med "juletreet" ditt . :overrasket::overrasket::overrasket:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du virkelig seriøs???

Klarer man seg ikke pÅ FLY uten juletre..så sliter man virkelig. Da bør man fly på andre tidspunkter..håper virkelig du ikke plager noen med "juletreet" ditt . :overrasket:  :overrasket:  :overrasket:

Men kjære vene, jeg tar det ikke med inn i kabinen hvis det ikke er noen rutine for det! Jeg tror kanskje de ansatte har ordnet med et tre ved doene, slik jeg sa tidligere. Det er vel det eneste stedet det er plass, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville satset på at det var gratis champanje på flyet denne dagen, slik at det går rundt i hue......heller.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene, jeg tar det ikke med inn i kabinen hvis det ikke er noen rutine for det! Jeg tror kanskje de ansatte har ordnet med et tre ved doene, slik jeg sa tidligere. Det er vel det eneste stedet det er plass, også.

uhm.....hehe hvis dette er noe som blir ordnet er det veldig komisk..ikke alle er kristne og feirer jul..og hvis man ønskerå gå rundt treet kan man vel gjøre det på bakken i ettertid..eller før man går ombord..må DETTE GJØRES PÅ FLYET???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg ville satset på at det var gratis champanje på flyet denne dagen, slik at det går rundt i hue......heller.

:ler:

ville jeg også GARANTERT ha gjort..haha! :sjarmor::legrine: ser for meg at familien hansen går rundt treet på british airways og synger nå har vi vaska gulvet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis må man ha gang rundt juletreet og nisse med poseutdeling på flyet på julaften!!! :nissevink:

Til TS: Noen jeg kjenner fløy mellom Trondheim og Bergen på julaften for noen år siden. De fikk servert grøt og rød saft, den som fikk mandelen fikk marsipangris. Skal du ha med juletre, bør du ha med plasttre. Ikke så poppis å innføre nye arter rundtomkring, og jeg vet ikke om de har norsk furu eller edelgran som naturlig flora på kanariøyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uhm.....hehe hvis dette er noe som blir ordnet er det veldig komisk..ikke alle er kristne og feirer jul..og hvis man ønskerå gå rundt treet kan man vel gjøre det på bakken i ettertid..eller før man går ombord..må DETTE GJØRES PÅ FLYET???

Det er en chartertur og ingen tar vel anstøt av et juletre? Det pleier ikke å være muslimer på charterturer heller, hvis det var det du tenkte på. Nå er vi på flyet på den tida vi og veldig mange andre pleier å gå rundt juletreet, så det var derfor jeg tenkte at det kunne være naturlig at det var et tre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville tatt med en sølvgutt eller to også!

så kan dere kanskje bestille nisse og..med pakker..ribbe og alt...jaja. lykke til.

Ola Nordmann på tur er hett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis må man ha gang rundt juletreet og nisse med poseutdeling på flyet på julaften!!! :nissevink:

Til TS: Noen jeg kjenner fløy mellom Trondheim og Bergen på julaften for noen år siden. De fikk servert grøt og rød saft, den som fikk mandelen fikk marsipangris. Skal du ha med juletre, bør du ha med plasttre. Ikke så poppis å innføre nye arter rundtomkring, og jeg vet ikke om de har norsk furu eller edelgran som naturlig flora på kanariøyene.

Takk for forståelsen! Plasttre er uaktuelt. Selger de ikke spanske juletrær i Norge, da? Et spansk et må jeg da kunne ta med til Spania?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kan dere kanskje bestille nisse og..med pakker..ribbe og alt...jaja. lykke til.

Ola Nordmann på tur er hett.

Skal ha med ribbe, ja, hvis det er lov etter de nye reglene. Synes ikke flymat er noe godt så vi har alltid med matpakke. Ribbe er jo godt kaldt også. Men pakkene tar vi der nede 1. juledag, slik de gjør i Spania. Vi liker å følge litt lokale skikker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...