~Capricorn~ Skrevet 10. desember 2006 #1 Del Skrevet 10. desember 2006 Det jeg lurer på er om det er noen her inne som har blitt gravide etter bruk av pergotimekur. Og hvor mange kurer måtte til før det ble full klaff? Og er det noen som har blitt gravide med mer enn ett barn da? Trenger bare litt motivasjon etter at første kur ikke funka. Fikk meg en liten nedtur da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 10. desember 2006 #2 Del Skrevet 10. desember 2006 Jeg har knasket pergotime før begge mine svangerskap. Med førstemann: 50 mg (1 tablett) - ikke gravid pause 100 mg (2 tabletter) - ikke gravid pause 150 mg (3 tabletter) - GRAVID Med andre mann: 100 mg (to tabletter) - ikke gravid pause 150 mg (3 tabletter) - GRAVID Det er visst mange som ikke responderer på enkel dose - som du ser har jeg måttet opp i trippel dose begge gangene... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 10. desember 2006 #3 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) 3 kurer enkel dose, hadde pause 1 mnd etter den første kuren. Gravid med ett barn nå. Hos min lege er det for øvrig fast praksis at man tar blodprøve for å se om man faktisk fikk eggløsning, dvs responderte. At man ikke blir gravid vil jo ikke nødvendigvis si at man ikke repsonderte, selv vanlige folk blir jo ikke 100 % garantert gravid ved eggløsning på første forsøk. Lykke til!! Endret 10. desember 2006 av Donpedro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 10. desember 2006 #4 Del Skrevet 10. desember 2006 Trengte kun én pergokur med 2 tabletter(dobbel dose) for å bli gravid. Med ett barn... Jeg tok også blodprøve for å finne ut om jeg hadde hatt eggløsning, men fikk positiv graviditetstest før jeg fikk svar på blodprøven da. Med tanke på din "historie" synes jeg egentlig det er rart at du ikke fikk dobbel dose med en gang. Legen min mente at jeg kanskje kom til å få eggløsning av meg selv, for han så jo på ultralyd at eggene lå klare, men ga meg dobbel dose for sikkerhets skyld. Men de er vel forskjellige legene også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg skal ihvertfall ikke ha pausemåned i mellom da. Og siden det ofte er en gratis-effekt inn i mnd etter, så regner jeg med at virkningen denne mnd blir litt bedre enn forrige da. Jeg har også vært og tatt blodpørve da, for å sjekke at jeg faktisk får EL. Men gyn sa at hvis den var ok, så ville jeg ikke høre noe fra han. Velger altså å kun ta kontakt dersom det ikke blir EL av pergoen. Og det er jo forsåvidt greit. Har ikke hørt noe enda, så regner med det er greit da. Men så har ejg jo også fått påvist EL i syklus uten bruk av pergo da. Men dersom det ikke funker de neste to mnd, kan jeg jo ringe og høre om det hadde vært mulig å få prøve høyere dose da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 11. desember 2006 #6 Del Skrevet 11. desember 2006 Hei Capricorn. Nurket i magen min ble til etter pergotime. Hadde foerst to kurer med halv dose (sjekket at jeg fikk el etter foerste kur), deretter en pausemaaned fordi vi fant ut at mannen hadde noe redusert kvalitet (motilitet) paa sine svoemmere. Men den maaneden klaffet det! Lykke til, ikke gi opp etter foerste kur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. desember 2006 #7 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg tok forresten blodprøver for å sjekke om jeg hadde EL jeg også... og responderte først på trippel dose... begge gangene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 11. desember 2006 Men har du EL til vanlig da Cr@sh? For det har jo jeg. (hadde hvertfall i juni da jeg ble sjekket for det med blodprøver) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 12. desember 2006 #9 Del Skrevet 12. desember 2006 Men har du EL til vanlig da Cr@sh? For det har jo jeg. (hadde hvertfall i juni da jeg ble sjekket for det med blodprøver) ← Bare et lite spoersmaal...hvis du har EL allerede, hvorfor tar du pergotime? Bare lurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 12. desember 2006 Vet ikke egentlig jeg, Holly Hobbie.. :klø: For å få mer eggløsning? EL på begge sider samme syklus = større sjanse for klaff :klø: Hvis vi får det til med pergotimekur, skulle jeg få meg en time hos gyn igjen i uke 7-8...for å sjekke om det er flere enn en... Men altså; jeg vet om en del hvor de ikke finner noe galt, men så blir det full klaff med bruk av pergo.. Og tviler på at gyn hadde gitt meg resepten om han mente det ikke var noe vits liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecca Skrevet 12. desember 2006 #11 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg har tatt 4doble pergo kurer. Ble gravid på første kur, men det resulterte dessverre i sa. Ble gravid igjen i pausemnd etter 4.kuren. Endelig Så det er håp. Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 12. desember 2006 Veldig mange av dere som har fått dobbel eller trippel dose da...jeg har bare enkel jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. desember 2006 #13 Del Skrevet 13. desember 2006 ...og jeg fikk halv dose. Og det funket. Vaer glad for at du starter med enkel, for bivirkningene blir vel ogsaa stoerre med stoerre dose, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 13. desember 2006 #14 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei. Fikk klaff på dobbel dose Startet først med to enkle kurer før jeg gikk over til dobbel, hadde heller ikke pausemåneder imellom kurene. Har påvist el uten pergo, men fikk pergo for å gi bedre kvalitet på eggene og bedre vilkår for festning. Lykke til!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 14. desember 2006 #15 Del Skrevet 14. desember 2006 Bare et lite spoersmaal...hvis du har EL allerede, hvorfor tar du pergotime? Bare lurer. ← Man tar det fordi pergotime kan modne små egg. Jeg hadde ikke EL, men fikk påvist EL på enkel kur, 50mg. Ble gravid andre forsøk med ett barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 14. desember 2006 #16 Del Skrevet 14. desember 2006 Men har du EL til vanlig da Cr@sh? For det har jo jeg. (hadde hvertfall i juni da jeg ble sjekket for det med blodprøver) ← Jeg har EL når det passer seg.. det vil si at eggstokkene bare slipper egg når den har lyst... Altså vet jeg aldri når jeg har EL og de kommer heller ikke særlig ofte... - den kommer alt fra med 28 dagers mellomrom og helt opp til 80 dager... har en svak form for såkalt PCO. Jeg fikk altså pergo for å få orden på syklusen, og dermed kunne bli gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anca Skrevet 14. desember 2006 #17 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg fikk pergo selvom jeg hadde eggløsning hver mnd. Min gyn. sa at dette var vanlig å prøve når man hadde prøvd på egenhånd en stund og ikke fått det til. For å hjelpe naturen litt liksom. Vet det er en del leger som ikke deler dette synet... Jeg var igjennom 1 enkel pergo kur med eggløsningssprøyte og gjentatte UL'er, men det hjalp ingen ting. Så var det en pausemnd, og en mnd med lapraskopi(for å sjekke om eggledere var åpne etc), så nok en enkel pergo kur, denne gangen uten eggløsningssprøyte og da ble jeg gravid. De fant ikke noe galt ved lap'en og jeg hadde eggløsning hver mnd, men det skulle altså 2 enkle pergo kurer til før jeg ble gravid. Og her er det bare en liten spire i magen, ikke 2 som man kan få ved pergo kurer. Jeg har tilbakevendt livmor og fikk beskjed om at dette kunne være med på å gjøre en befruktning vanskelig. Mnd vi fikk det til hadde jeg "baken i været" ca 30 min etter hvert samleie. Litt komisk, og ikke alltid like festlig, men det hjalp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #18 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg har tilbakevendt livmor og fikk beskjed om at dette kunne være med på å gjøre en befruktning vanskelig. Mnd vi fikk det til hadde jeg "baken i været" ca 30 min etter hvert samleie. Litt komisk, og ikke alltid like festlig, men det hjalp... ← Ja kanskje jeg får prøve det denne gang da.. Fastlegen min nevnte en gang at ejg har bakovervendt livmor. Men ingen andre har sagt noe om det da (gyn, ved forundersøkelse til lap, etter lap) De fant heller ikke noe galt da ejg var til laparoskopi i oktober. Så satser på at jeg bare trenger denne kuren og da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 27. desember 2012 #19 Del Skrevet 27. desember 2012 Gammel trådd, men spør alikevel - hva er laparoskopi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 18. januar 2013 Forfatter #20 Del Skrevet 18. januar 2013 Laparoskopi er en kikkhullsoperasjon der man undersøker om egglederne kan være tette eller om det er andre problemer som kan hindre en graviditet. Les mer om hvordan det foregår her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=231463 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå