Gå til innhold

Tromle sengetøy?

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Jeg er fersk eier av min aller første tørketrommel...

... jeg skjønner at jeg helt sikkert kan tromle sengetøy og lakner, men bør jeg?

Trenger veiledning, jeg.... :sjenert:

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tromler sengetøyet mitt, og det har ikke tatt noen skade av det rent slitasjemessig hvis det er det du er redd for. Foreldrene mine har også tromlet alt sengetøy i over 20 år, og har flere eldgamle sett som holder seg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde tilgang på tørketrommel var det nesten det eneste jeg tromlet. Sengetøy og sokker/truser. Gikk så fint så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tromle sengetøyet innimellom er ok men det sliter mye på stoffet og jeg ville aldri gjort det med kvalitetssengetøy. Småkjip IKEA og Kid kvalitet er jo ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp...

Sengetøy og håndklær, det er omtrent det eneste jeg bruker tørketrommet til.

De blir så deilig myke og "luftige"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tromle sengetøyet innimellom er ok men det sliter mye på stoffet og jeg ville aldri gjort det med kvalitetssengetøy. Småkjip IKEA og Kid kvalitet er jo ikke så farlig.

Om det er kvalitet bør det i hvert fall tåle det.

Jeg tromler sengetøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det fungerer enda bedre med kvalitetssengetøy jeg, det holder seg fint lenger. Når det er sakt holder det billigere seg veldig fint også, selv etter veldig mange tromlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er "kvalitetssengetøy" som ikke tåler trommel, hva er da "kvaliteten"?

IKEA og Kid tåler det jo...

Sliter mye på tøyet å henge det ut i "vær og vind" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du ikke skulle tromle sengetøy, hva var vitsen med å ha tørketrommel da? Noe av det beste ved å ha tørketrommel er at du slipper å ha sengetøy og håndklær hengende på tørkestativ.

Dersom det skulle slite litt ekstra på så er det faktisk verdt det. Heller kjøpe nytt etter 5 år enn 7 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Dallandra
Og tar man sengetøyet rett fra tromelen med en gang den stopper, så er det heller ikke nødvendig å stryke sengetøyet ;)

:overrasket: Sorry. Det kommer ALDRI til å skje i mitt hus. Skal vurdere det den dagen kongen kommer og skal overnatte. ;)

Forøvrig hiver jeg det meste i trommelen. Jeg har en mexx-topp som det står spesielt merket at skal håndvaskes i lunkent vann og skal ABSOLUTT ikke i tørketrommel. Den havnet ved et uhell på 60-vask med påfølgende tromling og holdt seg like fin. Siden har den fått denne behandlingen og jeg tør påstå at den fortsatt er like fin etter oppimot 10 vask på dette viset. OK, den holder seg kanskje ikke like fin like lenge, men så tror jeg kanskje at jeg er lei den likevel før den blir utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...