Gjest *Just-Me* Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Noe man bør/må ha? Hvor anbefales det å ha den?? Er dere fornøyd med deres barneforsikring?
Tvilling76 Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 (endret) Selv har vi forsikret jr i ACE Forsikring. Vi har funnet en løsning som passer oss og vår økonomi, og kan vel egentlig kalle oss fornøyde. Man finner vel ikke ut om man er fornøyd før man virkelig har behov for forsikringen... Les forøvrig her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=360053 Endret 6. desember 2006 av Tvilling76
Emma3 Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Vi har forsikra gulla våre hos gjensidige. Er fornøyd så langt, men skal ikkje seie noko før vi har behov for forsikringa. Føler det er viktig å forsikre dei små, for ein veit jo aldri kva som kan skje. Trudde det ikkje gjekk an å forsikre babyar før dei var 3 mnd..
Grooo Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Vi har forsikring hos Terra. Kan ikke tegnes før barnet er 3 mnd.
abelille Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 TryggHansa har en forsikring som gjelder fra du er gravid i uke 28 til barnet er et år: http://www.trygghansa.no/trygghansa/Page3835.html
Arwen Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 Men ut fra artikkelen over så det jo ut som om barneforsikring var unødvendig. :klø: hvorfor har man det da egentlig?
Gjest *Just-Me* Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 Men ut fra artikkelen over så det jo ut som om barneforsikring var unødvendig. :klø: hvorfor har man det da egentlig? ← Det er det jeg også har lurt på. Man tenker jo at man må jo selvfølgelig forsikre barna sine. Men hva gjelder egentlig forsikringen for??? Har hørt at som regel må barnet regnes som invalid, og den diagnosen fåes svært sjeldent. og da gjeøder liksom ikke forsikkringen.... (hentet fra din side, økonomi) Verdiløse barneforsikringer Fire av seks forsikringsselskaper utbetaler hovedsummen bare hvis barnet blir erklært medisinsk invalid. Dette høres jo greit ut, men det er en hake: Det er nesten umulig å få et barn erklært medisinsk invalid. Så da begynner man jo å lure på om man virkelig trenger barneforsikkring visst det ikek forsikkrer deg mot noe liksom???
Arwen Skrevet 6. desember 2006 #8 Skrevet 6. desember 2006 Jeg skjønner ikke helt hva det dekker heller jeg (men har ikke satt meg noe særlig inn i det) har nesten ikke hørt om det, så inbiller meg at det er et nytt fenomen (laget for å suge penger ut av barneforeldre som bare vil det beste for barna sine) Som det står i artikkelen over, det beste man kan gjøre for barna sine er å spare, ikke forsikre.
Tvilling76 Skrevet 7. desember 2006 #9 Skrevet 7. desember 2006 Vi har ACE som jeg fortalte om og vår forsikring dekker: 2.000.000,00 kr kontant om ulykken skulle være ute. Skulle ditt barn bli alvorlig skadet i en ulykke trenger du ekstra penger for å sikre fremtiden. 200.000,00 kr i støtte til ombygging av boligen. En invalidisering kan bli lettere å leve med dersom forholdene blir lagt til rette. 500,00 i dagpenger ved innleggelse på sykehus. Det blir ingen økonomisk belastning å ha barn på sykehus. 100.000,00 kr til kosmetiske operasjoner. Mange ganger er det mulig å fjerne de synlige sporene etter en ulykke. 10.000,00 kr til behandling av tannskader. Barn er viltre, og til tannskader er det lite eller ingen ting å få fra Trygdekontoret. 150.000,00 kr kontant ved en kreftdiagnose. Kreft er en stor påkjenning for hele familien. Et kontanttilskudd gjør livet litt lettere. Forsikringen dekker mye annet enn bare invaliditet, og for vår del ville det vært uaktuelt å ikke tegne egen forsikring på barna. Les mer her www.barnetrygghet.no
Gjest Fresh Skrevet 7. desember 2006 #10 Skrevet 7. desember 2006 Barnet til en slektning av meg fikk en alvorlig kreftdiagnose. Begge foreldrene har vært sykemeldte i over et år. De var veldig glade for forsikringene de hadde, for da slapp de å bekymre seg for økonomien på toppen av det hele. De så nemlig mange i samme situasjon som ikke hadde råd til å være sykemeldte eller som måtte selge hus/leilighet. Det er ingen tvil om at jeg kommer til å forsikre mine barn når de kommer til verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå