Gå til innhold

Dansekurs i Stavanger


Lille meg :)

Anbefalte innlegg

Er det noen som er kjent i Stavanger-området og vet om en god danseskole der? Jeg har tenkt å gi et dansekurs i julegave til kjæresten(et helgekurs), men bor ikke der selv, så er ikke noe kjent der...

Jeg er litt usikker på hvilken type dans som er best for nybegynnere.. Jeg har litt lyst til å prøve salsa, er det veldig vanskelig? Ellers har jeg tenkt litt på swing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både salsa og swing er kjempebra begynnertimer, men jeg ville anbefale swing, da det ikke stiller så imidlertidig utfordring til våre "stive, hvite hofter" ;) Swing danses dessuten mer i Norge, og swingmusikk spilles generelt mer, slik at man har større sjans for å få prøvd sine kunnskaper når man er i festlige lag.

Selv om swing er en "enklere" og morsommere utfordring for en mann, så er jo salsa da også mer sexy. Mer nærkontakt, mer bruk av de nedre regioner osv... men swing er moro, og det gir en følelse av samhold når begge kan noe.

Er fyren din litt danseskeptisk og veldig ukjent med dans, gå for swing. Vil han lære noe ikke så mange andre menn i Norge kan, gå for salsa... (ja, mange kan det nok, men jeg har ikke sett så mange i det siste...) er nå det JEG tror hvertfall ;)

Edit: Oj, slakter visst salsa litt her. Burde jeg kanskje ikke gjøre når typen MIN kan det, og har prøvd å lære meg det, og jeg likte det dønn ;) Men jeg tror absolutt swing er enklere for en norsk mann å lære.

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Annikken! Ja, jeg tror jeg skal gi han et swingkurs i første omgang. Jeg har lyst til å lære salsa etterhvert, men greit å begynne med noe enklere for ikke å skremme han helt bort fra dansen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gjest_Helen_*
Trekker frem denne jeg,

-noen som vet om steder i Stavangerområdet der det arrangeres helgekurs?

:)

Spør Stavanger danse center- de har en flink instruktør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Trekker frem denne jeg,

-noen som vet om steder i Stavangerområdet der det arrangeres helgekurs?

:)

Har du prøvd Kom og dans?

Tror de har helgekurs

www.komogdans.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...