Shoegal Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg er klar over at lengde og omfang når det gjelder amming er et kontroversielt tema. Men til orientering: TVNorge sender i kveld kl. 20.00 en britisk dokumentar om tre kvinner som mener barnet skal få bryst så lenge det ønsker, og som ammer hvert sitt barn - en ettåring, en toåring og en syvåring.... Kanskje vi endrer syn på hvor lenge barna skal ammes, eller (mest sannsynlig )kanskje ikke....
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Det er på tide at dette får mer fokus. Det er faktisk vanlig over store deler av verden å amme barn til de begynner skolen, og noen også litt utover det. Barna syns det er kos og mor syns det er hyggelig.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Så dumt at Brannkampen går da. ← Ja, synes man at fotball er viktigere enn alt annet, og ikke nøyer seg med å få resultatat etterpå så...og det er jo ikke akkurat som at Brann aldri skal spille en kamp mer da.
Shoegal Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2006 Gjest: Nå var det ikke meningen å dra i gang DEN diskusjonen igjen.... Dette var kun ment som en orienteringssak. Saeria:
Hermula Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg ammet til lillemor var halvannet år. De fleste synes det er veldig lenge. Jeg syntes det var lenge nok. Nestemann kommer jeg neppe til å amme lengre i alle fall. Det kan bli vel hysterisk rundt amming også. Jeg ser etter at vi kuttet ut amminga, at kontakten mellom far og datter bedret seg dramatisk. Før det var det mamma-mammma-mamma-mamma! Nå er vi i langt større grad likestilt som omsorgspersoner. Jeg tror både mor, far og barn har gått av at mamma-barn kontakt roes noe. I en del andre deler av verden, hvor matmangelen er stor og hvor drikkevannet gjerne er forurenset, er saken en annen. Da bør man vel opfordre til å amme lengre enn hva det er nødvendig av helsemessige grunner å gjøre her i Norge. Men .. for all del! Jeg mener at alle må få velge hva som er rett for seg selv og sine!
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Mor bør få ha den private ammestunden med barna så lenge som overhode mulig! Gro Nylander mener også dette, og hun er ammeekspert! Amming bør man holde på med, for barnas skyld, fram til de begynner skolen. De mødrene som slutter når barnet er under 4 år er i mine øyne ikke veldig gode mødre, og de som ikke ammer i det hele tatt bør vurdere sin motivasjon for å bli mor.
Gjest Bellatrix Skrevet 22. oktober 2006 #8 Skrevet 22. oktober 2006 De mødrene som slutter når barnet er under 4 år er i mine øyne ikke veldig gode mødre, og de som ikke ammer i det hele tatt bør vurdere sin motivasjon for å bli mor. ← Ja, for jeg renger med at du kjenner alle mødre og hvilke grunner de har til å slutte å amme eller å ikke amme i det hele tatt?
Gjest gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #9 Skrevet 22. oktober 2006 Mor bør få ha den private ammestunden med barna så lenge som overhode mulig! Gro Nylander mener også dette, og hun er ammeekspert! Amming bør man holde på med, for barnas skyld, fram til de begynner skolen. De mødrene som slutter når barnet er under 4 år er i mine øyne ikke veldig gode mødre, og de som ikke ammer i det hele tatt bør vurdere sin motivasjon for å bli mor. ← Og hvor mange barn har du?
Shoegal Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 22. oktober 2006 Vet ikke om det er opp til meg å bestemme dette, men jeg gjentar: Dette var en orienteringssak, det var ikke meningen at dette temaet skulle debatteres igjen. Det finnes nok av andre tråder om dette man kan debattere i.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #11 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg er klar over at lengde og omfang når det gjelder amming er et kontroversielt tema. Men til orientering: TVNorge sender i kveld kl. 20.00 en britisk dokumentar om tre kvinner som mener barnet skal få bryst så lenge det ønsker, og som ammer hvert sitt barn - en ettåring, en toåring og en syvåring.... Kanskje vi endrer syn på hvor lenge barna skal ammes ← Ja, det kan jo hende at flere her på forumet endrer oppfatning etter å ha sett dokumentaren. La oss håpe det!
Shoegal Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #12 Skrevet 22. oktober 2006 Ja, det kan jo hende at flere her på forumet endrer oppfatning etter å ha sett dokumentaren. La oss håpe det! ← DET var heller ikke min intensjon med denne tråden for å si det sånn, gjest
Shoegal Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #13 Skrevet 22. oktober 2006 Ja, det kan jo hende at flere her på forumet endrer oppfatning etter å ha sett dokumentaren. La oss håpe det! ← Og, gjest, du glemte å ta med den delen der jeg skrev "eller kanskje ikke..."
Gjest gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #14 Skrevet 22. oktober 2006 Vet ikke om det er opp til meg å bestemme dette, men jeg gjentar: Dette var en orienteringssak, det var ikke meningen at dette temaet skulle debatteres igjen. Det finnes nok av andre tråder om dette man kan debattere i. ← Jeg tror nok ikke du bestemmer det, sånne tråder får jo egne liv...
Saeria Skrevet 22. oktober 2006 #15 Skrevet 22. oktober 2006 Ja, synes man at fotball er viktigere enn alt annet, og ikke nøyer seg med å få resultatat etterpå så...og det er jo ikke akkurat som at Brann aldri skal spille en kamp mer da. ← Der er ikke jeg som er fotballgal, for å si det sånn. Jeg kunne gjerne sett ammedokuen. Får se om jeg får frem et ikke så alt for kornete bilde på andre tven.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #16 Skrevet 22. oktober 2006 DET var heller ikke min intensjon med denne tråden for å si det sånn, gjest ← Det er vel grenser for hva du selv kan beordre, styre og rope på moderatorene for kanskje? Du tok opp et aktuelt tema her, så en må vel da kunne risikere at en og annen vil lufte sine meninger om dette?
Shoegal Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #17 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg tror nok ikke du bestemmer det, sånne tråder får jo egne liv... ← Jepp, har skjønt det nå. Begynner å angre litt på denne tråden...
Gjest Annen gjest Skrevet 22. oktober 2006 #18 Skrevet 22. oktober 2006 Det var fint at du startet tråden Både du og moderatorene må da kunne påregne en diskusjon i denne tråden etter at dokumentaren er sendt. Det er jo gjerne da man har et utgangspunkt for diskusjon. Hvis ikke alle på KG er enig i alt da.
Gjest Bellatrix Skrevet 22. oktober 2006 #19 Skrevet 22. oktober 2006 Det var fint at du startet tråden Både du og moderatorene må da kunne påregne en diskusjon i denne tråden etter at dokumentaren er sendt. Det er jo gjerne da man har et utgangspunkt for diskusjon. Hvis ikke alle på KG er enig i alt da. ← Når amming diskuteres på kg blir det liv. I kveld skal jeg jammen meg finne fram popcorn.
Shoegal Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #20 Skrevet 22. oktober 2006 Når amming diskuteres på kg blir det liv. I kveld skal jeg jammen meg finne fram popcorn. ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå