miss Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Noen som har oppskrift? Var ute å spiste i helgen og fikk godt brød til jkryddersmør,salt olje Før maten kom det var jo sååå godt!!! Dette vil jeg servere også...
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Veldig godt med olivenbrød, eller brød med soltørkede tomater. Aplebrød er også veldig godt. Vet ikke helt hva det inneholder, men går kanskje å søke på det? Enig, det er veldig godt.
mee mee Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 vi fikk servert rosmarin olje på en italiensk rastaurant. det var olje, og fersk rosmarin i den. så hadde du litt olje på en tallerkem, tok litt salt i og dyppet brødet opp i det.. nam!
aimee Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Ja, det er nyyydelig med urtebrød! Dette har jeg prøvd å lage, og det var veldig vellykka! Deilig med masse friske urter og ost inni.
pulverheksa Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Dette brødet er nydelig. Det passer til det meste og fyllet kan varieres i det uendelige. Focaccia ( olivenbrød). 2 ½ dl lunkent vann 7 g tørr gjær( en pose) ½ ts sukker Balndes la stå i ca ti min til det skummer. 400 g hvetemel evt spelt ¼ ts salt 1 ss helmelkspulver, kan sløyfes. Fyll: 1 dl olivenolje 4 pressede fedd hvitløk Fersk rosmarin hakket, ( bare bladene ikke stilkene) Ca 1-2 ss grovt salt til å strø over. Ca 30 sorte oliven uten stein. Sikt i saltet og melkepulveret og nesten alt melet. Kna det sammen til en jevn og fin deig. La heve i en time. Klapp deigen ut i en langpanne 20 x 30 cm eller lignede. Bland sammen fyllet og smør det utover press oliven litt ned i deigen og strø litt grovt salt over. La etterheve i ca 20 min. Stekes i 20-25 min på 200°C Dette brødet er nydelig til salater og pasaretter. Og i matpakken…..
~white lady~ Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Dette brødet er nydelig. Det passer til det meste og fyllet kan varieres i det uendelige. Focaccia ( olivenbrød). 2 ½ dl lunkent vann 7 g tørr gjær( en pose) ½ ts sukker Balndes la stå i ca ti min til det skummer. 400 g hvetemel evt spelt ¼ ts salt 1 ss helmelkspulver, kan sløyfes. Fyll: 1 dl olivenolje 4 pressede fedd hvitløk Fersk rosmarin hakket, ( bare bladene ikke stilkene) Ca 1-2 ss grovt salt til å strø over. Ca 30 sorte oliven uten stein. Sikt i saltet og melkepulveret og nesten alt melet. Kna det sammen til en jevn og fin deig. La heve i en time. Klapp deigen ut i en langpanne 20 x 30 cm eller lignede. Bland sammen fyllet og smør det utover press oliven litt ned i deigen og strø litt grovt salt over. La etterheve i ca 20 min. Stekes i 20-25 min på 200°C Dette brødet er nydelig til salater og pasaretter. Og i matpakken….. ← Åh! Herlig! Dette skal jeg jammen lage! *vann i munnen*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå