Gå til innhold

Mat på jentekveld?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal ha 13 jenter på besøk og trenger forslag til hva jeg kan servere. Det er bla personer som ikke spiser fisk samt vegetarianere som kommer. Jeg har lysst til å servere noe som så godt som alle kan smake på, samt noe som er litt lettvint å lage. Kan godt være flere forskjellige retter. Har DU noen gode forslag til meg?

Tusen takk for hjelpen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en liten salatbar.Du lager en stor skål med salat, ved siden av i små skåler kan du ha fek. reker, kylling, skinke, pasta , ost ja hva du måtte ønske.Så kan du jo ha noen forskjellige dressinger ink en olje dressing.Ja også brød da ,det er jo et must :)

Da har du på en enkel og grei rett som alle kan spise.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jentekveld for en stund siden, med Meze - greske, vegetar småretter.

Det ble kjempe vellykket!!! Har aldri hatt kun vegetarmat tidligere, men det var utrolig godt!

Fant oppfrifter i en kokebok som heter Meze, har ingen for hånden dessverre, men kan sikkert lete opp noe hvis du er interessert.

Rettene jeg hadde var: Fylte paprika, spinatpai, fylte ostehalvmåner, hvitløksstekte poteter, gresk salat, focassiabrød (italiensk da men...) med olje og krydder dip, og selvsagt oliven!

ANBEFALES!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pulverheksa

Vegetar lazagne. Istedet for kjøtt deig kan du legge et lag med dampede aubergineskiver. innimellom lazagneplatene.

Lager ellers tomatsausen som vanlig men istedet for buljong bruker jeg rødvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Istedet for kjøtt deig kan du legge et lag med dampede aubergineskiver. innimellom lazagneplatene.

Eller du kan bruke sopp hvis du synes at aubergin er :tunge1: (det gjør jeg...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...