Kakao Skrevet 16. september 2006 #1 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Endelig! Sterk blå pluss på Clearblue i går morges! Litt om meg selv: 26 år, kjempelykkelig over å være gravid! Jeg har vært sammen med Kakaomannen i over 6 år, og syntes det var på høy tid med en baby. Dette blir en spennende tid framover! Endret 24. april 2007 av Kakao Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. september 2006 #2 Del Skrevet 16. september 2006 JAAA!!! Grattis så myyye!! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 16. september 2006 #3 Del Skrevet 16. september 2006 Superkoselig å få deg som nabo, Kakao! Må litt i den nye dagboka di også... Grattis igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. september 2006 #4 Del Skrevet 16. september 2006 Gratulere så mye! Skal bli morro å gå gravide sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 16. september 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Epica: Tusen takk! Cr@sh: Hei nabo! Takk igjen! iss: Ja, det blir morsomt! Jeg har funnet ut at jeg er 4+6. Termin 22.mai. Rekker akkurat ikke å fullføre studiet, men tror det bare er en fordel, egentlig, sånn økonomisk sett mtp Lånekassen. Må hoppe litt til jeg! Endret 16. september 2006 av Kakao Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 16. september 2006 #6 Del Skrevet 16. september 2006 Gratulerer!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 16. september 2006 #7 Del Skrevet 16. september 2006 Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 16. september 2006 #8 Del Skrevet 16. september 2006 Ååååååååååååå hva er det jeg leser . Du er gravid , og det er flere dager siden du testa og jeg har ikke fått det med meg før nå. Tenk at både jeg, du og iss skal gå gravide sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 16. september 2006 #9 Del Skrevet 16. september 2006 Gratulerer så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 17. september 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 17. september 2006 marthepia, Skrållan, Grace: Tusen takk! Pi@: Ja, det skal bli morsomt å gå gravide sammen! Vi er jo så og si samtidige, så det skal bli spennende å følge hverandre! Jeg hadde aldri trodd at dette skulle skje meg så fort. Og nå sitter jeg her, GRAVID! Tok masse magebilder fra alle mulige vinkler i dag! Selv om jeg gikk masse på ski i vinter, så har jeg gått ned 3 kg i løpet av april-augst. Skjønner ikke helt hvorfor, men det kan være at litt muskler ble tapt etter skisesongen, eller at jeg bare spiser mer om vinteren. Har vært flink å trene styrke nå som jeg har begynt på student-treningssenteret. Skal forsøke å holde meg i god form i svangerskapet. Så vidt jeg vet, så er det bare å trene like hardt som jeg har gjort den siste måneden...? Hittil er det bare mamma og pappa som vet. Vil vente med å si det til svigers til vi treffer de face-to-face. Skal møte bestevenninna mi til middags på tirsdag. Hun vet jo at jeg er babysyk, så jeg aner ikke hvordan jeg skal unngå å røpe meg. Har litt lyst til å si det, også, men føler jeg vil vente litt til. Sikkert ikke til jeg er 12 uker, men bare litt til, liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 17. september 2006 #11 Del Skrevet 17. september 2006 Åh... syntes dette er såååå moro, Kakao! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 17. september 2006 #12 Del Skrevet 17. september 2006 Skjønner godt det at du har lyst å vente med å fortelle.. Har selv erfaring med at det kan gå galt, og da er det deilig at ikke så mange vet det... Men du, så morro det er å fortelle! Alle blir jo så glade! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 17. september 2006 #13 Del Skrevet 17. september 2006 Gratulerer Kakao!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 17. september 2006 #14 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg trener slik jeg gjorde før graviditeten, jeg prøver i allefall . Kondisjonstrening har gått fryktelig tungt, men da er det bare å ta det litt roligere . Fikk beskjed av legen at det var bare å trene som jeg pleide før graviditeten (så lenge jeg ikke holdt på med kampsport). Etterhvert vil de rette magemusklene dele seg, så da kan du ikke gjøre øvelser som går på di (men det er ei god stund til 12-14 uker på vei). Jeg har ikke fortalt det til noen jeg (andre enn dere kg-tupper da). Vi vil vente til i allefall uke 12 eller til folk ser det av seg sjøl , men så er jeg fryktelig redd for å miste også. Ikke tatt magebilder heller, men jeg må prøve å få gjort det før jeg har blir tjukk . Fint å ha en dokumentasjon på hvordan jeg en gang så ut. Regner ikke med å bli slik igjen. Men det er så fryktelig skummelt . Godt å se at du ikke bekymrer deg, det er egentlig bare tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 17. september 2006 #15 Del Skrevet 17. september 2006 Hei Kakao, måtte bare innom for å gratulere deg med spiren! (Henger hos iss og Pi@, så da har jeg jo sett deg...) Så du spurte Fjellrypa om skigåing. Jeg gikk på ski i midten av februar i fjor og hadde termin i midten av mai. Magen var ikke så mye til hinder da. Det var litt tyngre enn vanlig, og jeg tror ikke jeg hadde turt hvis det var isete og hardt (fare for å ramle skikkelig på magen) men hadde noen veldig fine turer i myk nysnø! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 17. september 2006 #16 Del Skrevet 17. september 2006 Når det gjelder skigåing. Hvis hoftene holder (er visst en veldig belastning for hoftene) så raser jeg nok rundt i lysløypa med to hunder foran i år også , men jeg kommer nok til å velge de breie skia og di stødige skoa . Alt er mulig så lenge du ikke har vondt og du ikke føler deg ukomfortabel med det, men bekkenløsning og slike ting er ikke noe du kan forutse (det kommer av hormoner og henger ikke sammen med hvor godt trent du er, desverre). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 17. september 2006 #17 Del Skrevet 17. september 2006 Fant en fin link om trening her. Tatt fra graviditetsforumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 17. september 2006 Forfatter #18 Del Skrevet 17. september 2006 miiip: Oioi, så bra! Det virker veldig lovende. Ski i februar når du hadde termin i mai. For det er jo i mai jeg og har termin. Foreløpig termin for meg er 22.mai. Pi@: Så gøy det skal bli å få brukt skia selv om en har huleboer i vinter. Det der med om hoftene holder... Tror du at en kan fremprovosere bekkenløsning av å gå på ski? For i så fall, så blir jeg sikkert litt nervøs for å gå for fort på i løypa... Veeeeeldig liten lyst til å humpe rundt på krykker bare fordi jeg har hatt det gøy på ski... Takk for linken! Skal se på den nå. Og så må jeg få gjort litt lekser til i morgen... Er så mye mer spennende å lese om graviditet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 17. september 2006 #19 Del Skrevet 17. september 2006 Pi@: Så gøy det skal bli å få brukt skia selv om en har huleboer i vinter. Det der med om hoftene holder... Tror du at en kan fremprovosere bekkenløsning av å gå på ski? For i så fall, så blir jeg sikkert litt nervøs for å gå for fort på i løypa... Veeeeeldig liten lyst til å humpe rundt på krykker bare fordi jeg har hatt det gøy på ski... ← Jeg har ikke lest så mye om bekkenløsning, og har ingen planer om det heller hvis jeg ikke MÅ..... Jeg kommer til å trene og gjøre alle ting som normalt så lenge jeg ikke har vondt, og at jeg har lyst og ork. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 17. september 2006 #20 Del Skrevet 17. september 2006 For noen fantastiske nyheter! Gratulerer, gratulerer, gratulerer! Jeg tror ikke du framprovoserer bekkenløsning med å gå på ski, men at hvis du merker at du får vondt skal du være forsiktig. Det er i alle fall sånn jeg har forstått det. Ellers tror jeg også at bekkenløsning er diagnose som brukes litt vel lettvint i Norge. (Se forøvrig tråd om det inne i Gravid-forumet). Jeg har i alle fall store planer om å teste litt ulik behandling (ikke minst kiropraktor) før jeg aksepterer at det ikke er noe annet å gjøre enn å vente på fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå