Gjest Gjest_Undrende_* Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Hvor mye koster et bryllup? Jeg har sittet og regnet over vårt bryllup og er kommet frem til at det kommer på ca 115.000. Er det vanlig?
Murron Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 det lurer jeg også på. Hva har du beregnet på mat og lokale osv. da for å komme frem til den prisen?
Saeria Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Tror i grunnen ikke 115.000 er helt uvanlig. Det kommer jo an på lokalet, maten, antall gjester osv. Ut i fra tidligere tråder vil jeg tro at alt mellom 20 og 120K er ganske så vanlig. Noen bruker mindre, andre mer. Det viktigste er at en får det bryllupet en ønsker uten at en er bankerott etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 det lurer jeg også på. Hva har du beregnet på mat og lokale osv. da for å komme frem til den prisen? ← Jeg har regnet med 10.000 for lokale og serveringspersonale. Og en kuvertpris på ca 400 pr pers til 75 gjester. Klær til meg og brudgom + 3 brudepiker og to brudesvenner kommer på ca 20.000 Brudebukett og borddekorasjoner, pynt til lokalet og pynt til kirken på 10.000 Alt av trykksaker inkl takkekort til 5000. Ringene kommer til å koste 7000. Musikk til vielse og festen kommer på ca 10.000 Det er vel de største utgiftene...
FrøkenHobart Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Juhu....ikke glem fotograf til 10-15000. Helt vannvittig hva enkelte svir av på en dag!
Majabeth Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Har regna ut at vårt bryllup kommer på ca 80.000,- Da skeier vi skikkelig ut med middagen, skal ha det på restaurant. Vi skal ikke på bryllupsreise, for vi har gård og må drive onn rett etter bryllupet.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Det kommer HELT ann på hva dere gjør ut av det.. Vil dere ikke svi av et tonn penger på en dag, er det fult mulig å feire giftemålet med en fest uten å bruke mer enn noen få tusenlapper.. Tenkt fest i stedet for "bryllup", så blir "alt så meget enklere" Vi giftet oss forresten på en torsdag.. Noe jeg også vil anbefale på det varmeste..
Gjest K Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 Vi blir ca 100 gjester og bryllupet kommer på ca 150.000 eks bryllupsreise.
Gjest gjesta Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 Søstra mi og mannen brukte vel rundt 75000.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #10 Skrevet 14. september 2006 Vi brukte ca 40 000, vi... Mye penger for oss.. (studenter begge to)
Gjest Gjest_Janne_* Skrevet 14. september 2006 #11 Skrevet 14. september 2006 Sukk, vi har lyst til å gifte oss til neste sommer, men siden jeg fortsatt er student så har vi ikke råd. Må nok vente til jeg er ferdig og har jobbet et par år. Skulle ønske det ikke var så store forventninger rundt bryllupet, koselig å bruke mye penger om en har men veldig kjedelig å måtte vente fordi en ikke har.
Gjest Gjest_Janne_* Skrevet 14. september 2006 #12 Skrevet 14. september 2006 Glemte å si at vi har regnet oss frem til noe under 100 000 og da er absolut alt inkludert, også overnatting for noen gjester som kommer fra UK og en liten bryllupsreise. Må nevne at vi begge har stor famile da, passerer 60 med kun foreldre/søsken/besteforeldre og tanter/onkler.
Chica Skrevet 14. september 2006 #13 Skrevet 14. september 2006 Sukk, vi har lyst til å gifte oss til neste sommer, men siden jeg fortsatt er student så har vi ikke råd. Må nok vente til jeg er ferdig og har jobbet et par år. Skulle ønske det ikke var så store forventninger rundt bryllupet, koselig å bruke mye penger om en har men veldig kjedelig å måtte vente fordi en ikke har. ← Kan dere ikke ha et lite enkelt bryllup da? Kan jo ikke bare tenke på hva andre forventer, men heller se på hva dere har lyst til!
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #14 Skrevet 14. september 2006 Sukk, vi har lyst til å gifte oss til neste sommer, men siden jeg fortsatt er student så har vi ikke råd. Det er helt gratis å gifte seg.. Skulle ønske det ikke var så store forventninger rundt bryllupet, koselig å bruke mye penger om en har men veldig kjedelig å måtte vente fordi en ikke har. ← Men du må da slett ikke vente.. Andre folks forventninger kan du blåse fullstendig i .. Og dine egne kan du jobbe litt med å sette opp mot ønsket om å gifte deg nå.. Så betyr pluteselig ikke all de "flotte ideen" så mye lengere.. Vi giftet oss enkelt i fred og ro og hadde en enkel fest med de som betyr mest for oss etterpå.. Kostet ca 15 000 kr. 5000 på å "pynte meg" og 10 000 på festen (det meste gikk til alkohol og litt til mat.. )
Gjest Gjest_Janne_* Skrevet 14. september 2006 #15 Skrevet 14. september 2006 Det er helt gratis å gifte seg.. Men du må da slett ikke vente.. Andre folks forventninger kan du blåse fullstendig i .. Og dine egne kan du jobbe litt med å sette opp mot ønsket om å gifte deg nå.. Så betyr pluteselig ikke all de "flotte ideen" så mye lengere.. Vi giftet oss enkelt i fred og ro og hadde en enkel fest med de som betyr mest for oss etterpå.. Kostet ca 15 000 kr. 5000 på å "pynte meg" og 10 000 på festen (det meste gikk til alkohol og litt til mat.. ) ← Jeg og synes at et lite koselig bryllup med bare de aller, aller næremste hadde vært koseligst og da hadde vi hatt råd i dag. Men min kjære vil på død og liv ikke fornærme slekta og skal invitere tanter/onkler også, og da passere vi 60 uten våre bestevenner og prisen blir stiv. Spørs om jeg ikke får ta noen ekstra runder med "birdezilla-mannen" min
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #16 Skrevet 14. september 2006 Jeg har regnet med 10.000 for lokale og serveringspersonale. Og en kuvertpris på ca 400 pr pers til 75 gjester. Klær til meg og brudgom + 3 brudepiker og to brudesvenner kommer på ca 20.000 Brudebukett og borddekorasjoner, pynt til lokalet og pynt til kirken på 10.000 Alt av trykksaker inkl takkekort til 5000. Ringene kommer til å koste 7000. Musikk til vielse og festen kommer på ca 10.000 Det er vel de største utgiftene... ← Kuvertpris på 400. får du da inn alkohol, kaker, kaffe og andre drikkevarer? Fotograf kan koste litt ja, sjekk flere, det svinger veldig hvor mye de tar for hva. Bil? Overnatting bryllupsnatt? Frisør/sminke? Kirke? (noen steder så koster det å gifte seg dersom du ikke er folkeregistrert der) Det er dyrt å lage fest for 75 gjester på den tradisjonelle måten, desverre.
Malama Skrevet 14. september 2006 #17 Skrevet 14. september 2006 Vi kommer nok på rundt 100.000, for "full fest" med rundt 100 gjester. Bryllupsreise kommer i tillegg, men det skal være den FERIEN han har lovet meg i 3 år, så det regner jeg egentlig ikke helt med her. vi SKAL på ferie sammen neste år UANSETT, det har han forsåvidt lovet de siste årene, men det har aldri blitt noe av, pga jobb, familie, flytting etc, så neste år SKAL det Selvsagt kan man gjøre det laaaaaaangt rimligere, men det er dette vi ønsker oss. Samle familiene. vi gjør det ikke egentlig unormalt dyrt, vi holder det ikke på resturant, vi handler inn alkoholen selv, mest mulig på "kvote", og "skeier ikke ut" sånn veldig, men det blir fort dyrt, særlig altså pga at vi sliter med å komme stort under 100 gjester med BARE familie, og da er ikke noe venner etc med i det hele tatt. Det er selvsagt fordi vi ØNSKER en familiefest da, og begge har stor familie/slekt. Den som anbefaler det på en torsdag, sikkert fint for dem som ønsker en liten fest. Komplett ulogisk for oss som ønsker en familiefest, da dessverre en god del av gjestene bor i andre deler av landet enn vi skal holde festen, og da er ikke en torsdag den letteste å få tilreisende gjester... Ville vært dumt om ikke hans foreldre skulle være avhengige av å få ferie for å kunne reise bort midt i uka for å være tilstede i vårt bryllup. Dvs 3/4 stykker som måtte ha flaks med sine arbeidsgivere, bare for at vi skulle ha våre ALLER nærmeste samlet (pluss at søstrene hans måtte fått fri fra skolen med mindre vi klarte å få det på en torsdag i sommerferien da, selvsagt) Hvilke muligheter som er"å anbefale" avhenger av de ulikes ønsker. Det er muligå gifte seg uten å ha noen utgifter i det hele tatt. Og det er mulig å bruke godt over 100.000. GODT over. Så er det snakk om egne ønsker og prioriteringer da, hvor det hele ender.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #18 Skrevet 14. september 2006 Vi har tenkt litt på å ta det som "surprise bryllup" på enten hans el min 30års dag, for da slipper vi fornærmet familie som ikke blir invitert. Begge har masse tanter og onkler som vi egentlig aldri ser og føler ikke for å bruke masse penger på å ha dem på besøk. Planen er da at vi inviterer foreldre/søsken og noen gode venner på en bedre middag med etterfølgende drikke på et koselig gammelt gårds-hotel der vi kommer fra. Ikke helt sikker på om vi skal sende alle på buss til kirken når de møter opp eller om vi skal prøve å vies på gården. Tror vi kan få en koselig og intim ramme på den måten. 2 år frem i tid enda, men dette er drømmen vår, så vi har sjekket pris ol. Gjestelisten blir på 30stk og vi har fått foreløpig kuvert pris på 1200 (mat og all alkohol). Mat, drikke/alkohol 36000 Brud/brudgom klær/frisør 15000 Ringer 3500 Ikke sjekket pris på blomster. Har en fotograf kompis og ei vennine som er make-up artist. Leier evnt hele stedet så kommer til å overnatte der. Kommer evnt buss-leie i tillegg. Mangler fortsatt en del planlegging og kommer sikkert en god del flere små utgifter som blir store tilsammen, men regner med at vi kommer under 70 000, og da får vi en flott fest på drømmestedet
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #19 Skrevet 15. september 2006 Vi giftet oss også på en torsdag. Bare oss to! Og tok bilder hos fotograf og hele pakkka. Siden kjolen ble hentet enn onsdag og levert torsdags kveld ble leien veldig billig og fotografen kom vi i studio til og tok noen bilder der.. Kostet bare noen hundrelapper. Så den dagen brukte vi veldig lite på. Bryllupsnatta såg vi ingen grunn til å ta noe annet sted enn i vårt eget hjem. Hadde vasket og ryddet litt ekstra og kjøpt inn champagne og jordbær ol Og gjort klar alt vi trenget til frokost på senga. (vi tok oss begge fri både den torsdagen og fredagen ) Vi hadde invitert vår nærmeste familie ut på restaurant til fredagskvelden og våre venner på fest på lørdagskvelden. Alle ble overrasket og glade da vi fortalte dem hva anledningen "egentlig" var. Middagen ute med foredre og søsken med følge kom på 8000 kr siden vi alle fikk vin og flere retter osv Men det var veldig verde det. En knall kveld. Vi var på en "vanlig restaurant", men hadde et "avlukke" for oss selv. Lørdagskvelds festen var hjemme hos oss. Vin kjøpt inn på polet og mat vi laget selv. Hadde en del paier og spekemat osv som var gjort klar i forveien, men laget også et par retter rett før de kom.. Alt i alt kom hele festen på 7000 kr. Mest pga alkoholen. Søndag slappet vi av og fikk huset i orden. Mandag reiste vi til Gardermoen og jeg fikk endelig vite hvor vi skulle på bryllupsreise.. (mannen ville overraske meg.. ) Bryllupsreisen kom på 15 000 for fly og hotell... Slik fikk vi et bryllup etter vårt eget hjerte. Til en lav pris. Og som inkluderte både familie og venner. (og ingen andre enn oss måtte ta fri fra noe som helst selv om bryllupet var på en torsdag )
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #20 Skrevet 15. september 2006 Vi betalte ca 70.000,-. Da var vi 40 gjester på hotell med buffet (samme pris som tre-retters), inkl drikke til maten, avec, 2 bonger og halv pris deretter i baren. Frisør, kjole og mannens klær - alt inkludert. Var godt fornøyd med det i grunnen, men det er mye penger - og uten støtte fra foreldre ville det blitt vanskelig å gjort det slik.. Det var uten bryllupsreise og morgengaver da.. Det droppa vi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå