Gå til innhold

www.libresse.no

Mrs. K

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en datter på nesten 13 år som liker å lese og skrive på forumet til www.libresse.no.

Jeg har sett litt på sidene og er i 7 sinn nå. Det er bra at jenta har mulighet for å "prate" om tanker og opplevelser, som hun ikke vil dele med vi voksne, men det virker ikke som om at forumet har moderator eller annen form for overvåkning.

Det finns endel innlegg om selvmordstanker og "etterlysninger" av ungdommer som kanskje har tatt livet sitt. Jeg fant også innlegg som virker for voksne. Ser for meg en pedofil som prøver seg på barna.

Liker ikke dette i det hele tatt!

Noen som har erfaringer med dette eller andre fora?

Finns det egentlig bra fora for barn og ungdommer?

Hilsen en bekymret Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Så på det "forumet" på libresse.no... :evil: :kjempesinna:

Nå har jeg ingen barn selv, men jeg kan ikke tro at det kan være godt for unge jenter å være på et sånnt forum.

Det kan jo ikke være noen som helst form for moderatorer der.. Og siden de skal være til for unge jenter, så burde de ha litt mer struktur på det!

Dessverre vet jeg ikke om noen andre slike forum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil: Jeg ble litt sint jeg også etter å ha vært på Libresse sine sider og lest innleggene der.

Det heter seg at det er en klubb for jenter mellom 11 og 16 år som heter klikk libresse.

Tror nok at det er flere aldersgrupper inne på forumet til Libresse enn denne aldersgruppen fra 11-16 år.

Det virker også som det ikke er Moderatorer eller noe form for sletting av innlegg i det hele tatt der.Virker Useriøst spør du meg,og jeg hadde ikke tillatt at min datter hadde sittet innpå der og lest.

Ønsker deg lykke til

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy F**. Nå er jeg sjokkert. Jeg skal sende et brev - det her går bare ikke an. Oppfordrer alle andre til også å gjøre det. Det må da være grenser på hva vi skal tillate unge jenter å bli utsatt for. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytt i katta for en plass, nei det forumet hadde jeg ikke likt at min 13 års gamle jente/ gutt hadde brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en mail til de i går. Vi får håpe de nå sjekker sitt forum.

Vi får følge med og tilsette mer "krutt" hvis de ikke følger opp. Har selv en datter på 15 år og vil ikke at hun skal være på det forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var inne på forumet og tittet nå. Det ser ut som de har fjernet det meste. Faktisk også de som var mer "seriøse" og da selvfølgelig til ungdommenes vrede.

Håper de nå følger bedre med.

Bra gjort LIBRESSE....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Bare innformerer om det at siden er overvåket og den har moderatorer.

Fint, men siste innlegg i denne tråden før ditt var 15.01.2003!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine

:overrasket: Sendt en mail jeg også, fy fillern dette er jo helt ille!

Si til din datter at du ikke liker at hun er på det forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ja, det forumet har forandret seg litt. Fikk nettopp moderatorer, men medlemmene henger jo dem ut. Det er og stadig spam og tull der.

Folk som vil diskutere selvmord og alt sånt. Men det blir jo slettet da, men det er kun nå den siste måneden. Før så var det vanlige debatter og libresse bryddet seg ikke.

Libresse.no har blitt anmeldt før også og jeg mener at styret demmes er helt grusomt dårlig, svarer omtrent ikke på mail en gang.

Forumet er og ment fra 9 år (regner med da da brukeren kan velge fødselsår, fra 1900-1996) og oppover.

Så om forumet er passende for 13-14 åringer vet ikke jeg, men jeg tviler.

Før var det mye mobbing der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er 3,5 år siden og jeg kontaktet både Barneombudet og admin på libresse.no

Libresse.no sendte svar om at de redigerte i ukedagerne og at det i den aktuelle perioden hadde vært ille på forumet.

Barneombudet hadde også kontaktet dem og fikk samme svar som jeg fikk. Barneombudet foreslo Libresse.no å installere en sperre mot enkelte ord og uttrykk (som om det skulle endre oppførselen til brukerne)

Heldigvis innså datteren min fort at det forum ikke var noe for henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
:overrasket: Var og kikket nå. Det der så definitivt ikke ut som et barneforum. Hvilke barn spør om hva som er galt med sex mellom familiemedlemmer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Det er utrolig mange frekke folk de inne. Det er noen litt store der som tror de er sjefen virker det som.

Synes nesten det er rart det ikke er stengt.

Var der før for noen år sdiden, men ble "mobbet" der inne så jeg jeg gikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Forumet er og ment fra 9 år (regner med da da brukeren kan velge fødselsår, fra 1900-1996) og oppover.

Ikke pokker om min 9 åring får være på et forum hvor det snakkes om sex mellom familiemedlemmer, blowjob og trekantsex. Av en eller annen grunn tror jeg de aller fleste er en god del eldre enn 10-14 år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ikke pokker om min 9 åring får være på et forum hvor det snakkes om sex mellom familiemedlemmer, blowjob og trekantsex. Av en eller annen grunn tror jeg de aller fleste er en god del eldre enn 10-14 år.....

De fleste er mellom 13 og 16. Men er noen der på 11-12 også.

Den siste tiden har over halvparten av medlemmene sluttet å være der.

Vil du vite hvorfor? Fordi fra slutten av mai så fikk libresse.no moderatorer (endelig), de fleste tåler ikke det fordi da for dem ikke holde på som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig sånne forom lovlig for barn? Libresse er vel et kjent firma også, så de burde jo være til å stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...